|
Sida 2 av 8
|
|
|---|---|
|
Att Saab skulle vara i samma klass som BMW det tvivlar jag på. Jag har kört 9-3 Aero, 9-3 Viggen, 9-5 Griffin och jag måste säga att jag är inte det minsta imponerad. I Viggen skrammlar och vibrerar det så fort man kommer över 170 km/h. Aeron var ostabil tyckte jag. Dessutom hur ser en Saab ut inuti????? Nog lirar BMW i en annan division enligt min uppfattning. BMW CS 3909/530iA+chip(BSR) |
|
|
Har en massa polare som kör SAAB. Naturligtvis är dom jättenöjda med sina bilar men, jag måste då säga att fast min bil är 10år gammal har den en bättre kvalité känsla än en ny Saab. T.ex kompisens SAAB 9-5 2,0t. Finns det överhuvudtaget en motor i den? Visseligen är den lättryck, men enligt min åsikt kan den inte jämföras med Volvo V70 lättryck... Maken till långsam bil (Saab) har jag då inte kört. Bilen är däremot mycket bekväm att åka i! Men för en förare som gillar inspirerande körning är saab inget vidare. Har ägt turbo bilar, och turbo är ett lätt och billigt sätt att få ut kräm ur motorer, men inte speciellt kul att köra med. Och så har vi den "förbaskade" framhjulsdriften. -SAKNAR ORD- Tog ett race mot en 9-5 aero med min förra bil -volvo v40 t4- saaben körde jämsides på motorväg men han hade inget att sätta emot...detta fattar inte jag... visst borde en aero slå en t4? Efter 190km/h var det som om han dragit åt en broms. Sen blev han i backspegeln. Jag raceade även BMW M5 vs Volvo T4 då jag hade kvar min T4 i några månader efter att jag köpt BMW'n, T4 hade inte en chans att dra M5. Bäst "handicap" hade T4'an vid ca 100-150km/h, men M5'an drar ju från 150-250 på 5'an på "nolltime" T4 når inte högre än 240km/h enligt mätare ca 225km/h, vilket jag tycker är dåligt. Så hur gick det då för en aero mot M5? Men vi kan inte "mobba" människor för deras smak och tycke. Men jag personligen föredrar BMW över alla andra bilar. |
|
Lotus Samuel |
Borde inte diskutera volvo och saab för det är meningslöst. Men är du säker på att det va en T4 du hade? Min polare har en T4-00 garanterat helt original och den gör strax över 260 på mätaren, cirka 235-240 verklig hastiget. T4:or går mycket bättre än andra bilar med samma effekt. Men så va det ju det där med framhjuldrift, aldrig i livet =) |
|
Hur kan man byta från BMW M3 till Saab, det är ofattbart. Man måste känna skillnad mellan Saab och BMW, det skiljer ju generationer mellan dem. SAAB = Sehr Alt Aber Billig //Schnitzer |
|
|
Lotus samuel:- visst var det en T4 jag hade! En sådan köpte jag ny från volvohandlaren iallafall...om någon sedan bytt ut den i mörkret mot en exact likadan med annan motor vet jag inget om:-) Vet du den mätaren på din kompis bil måste vara bra paj. Max jag fick på min (efter mycket arbete) var 240km/h. Då hade jag rostfritt och modifierat luft. Volvo T4 har elektroniskt beg. hastighet 235km/h. |
|
|
Oj, glömde alltså 240km/h enligt mätaren, men volvo är kända för att deras hastighets mätare är "glädjemätare":) Däremot har jag för mig att bmw's stämmer rätt bra. Vid ca 255km/h bryter elektroniken på min M5. |
|
rieger |
Jag måste säga..jag har provkört en Saab 900 t16. Den var rolig att köra,men den är på långa vägar inte lika rolig som en m3:a!!! |
| Beror på en 3.0 m3 är rolig, men jag skulle hellre föredra en 330 än en 3.0 m3a faktiskt. Tycker motorn och helheten känns mycket bättre. Det kanske är lite orättvist att jämnföra 330 från 02 och en 3.0 från 93. Men körde båda bilarna nyligen och jag skulle definitivt välja 330n. Jag är inte så imponerad av 3.0 m3orna även om dom är bra bilar. Däremot e46orna.. och för all del 3.2orna. | |
Lotus Samuel |
bayerischemotor: Jo att dom ska göra 235 vet jag och att det är glädjemätare men den går verkligen förbi 260, enligt volvo så skulle det skilja ganska mycket på 00 och frammåt även om det inte gör det på pappret. Men visst är det skumt. Men är inte BMW kända för sina glädje mätare också =) Min M3 3.0 bröt vid 267. Annat är det med Lotusen, mätaren räcker inte till och det är bara varvstoppet som bryter vid 7500 och då är det 314 verklig fart. Då är man nöjd =) Vi kanske skulle starta en ny tråd "vems bil går fortast" hehe... |
|
Visst, men du har en lotus... Inte en BMW, så det blev ju lite olämpligt för detta forum. Annars, exakt vilken esprit har du? (Esprit är en av mina favoriter! Snyggaste bil lotus har tillverkat! (Snart blir vi lynchade) Haha |
|
Lotus Samuel |
Det är en Esprit V8 med dubbla turbo. Lite vässad. Länk Ska köpa E39M5:a snart. Är det nån som vet om dom gör över 300 på mätaren utan spärr? Nyfiken =) |
|
>>Lotus Samuel med spärr ~260-265kmph utan spärr ~285-290kmph Det är roligare med Alpina, där behövs inga spärrar plockas bort, hö hö hö 265/35/18 |
|
| Har inte M1an typ en modifierad esprit kaross jag har för mig ialla fall att Lotus var med och byggde den eller har jag drömt det? den är då väldigt lik en Lotus i alla fall | |
| Samuel din bil var ju skitläcker måste jag säga . | |
|
Lotus mannen: Har du tänkt sälja din bil privat? Isåfall vilken prisklass:) |
|
Lotus Samuel |
Har en intresserad som ska kolla på den denna veckan. ska ha 385 lakan för den. Ring banken fort innan jag säljer den =) |
|
Ja den var otroligt läcker. Kul med lite annorlunda bilar. Varför inte satsa på en Ferrari? :) |
|
Lotus Samuel |
Nu är lotusen såld, så smidigt gick det. Ska åka och hämta en M5:a på fredag. acey: visst kan man köpa en ferrari, en jobbarkompis har en 355:a men det går sämre än Lotusen och är onödigt dyr. Utseende mässigt kanske ett strå vassare men inte lika brutalt rå. Men nångång kanske det blir en ferrari. Ok detta är en bmw sida men nya Mercedes SL55 slår allt. Sån ska jag ha nångång. |
|
Ja men samuel m5an är ju också prestandamässigt svagare. Men en 550 maranello eller liknande går ju rätt fint. Fasst visst, det är dyrt. Jo mercedesen är verkligen cool, det finns en hel del att välja mellan bara man har stålarna. Tycker nog dock att de nya m bilarna ger mest valuta för pengarna. |
|
Lotus Samuel |
Nä M5:an är ju inte lika snabb men det är ju en bra vinterbil!!! får jag stryk nu =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.