AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
15.980

eskilstuna / vilstaindustriområde 15/10 svart turbobmw?

Sida 8 av 9
Li
38
Lindebrink
E30 Alpina B6 3,5 Kompressor Touring -89
låter bra.vore skoj
Visa användare
205
respirator
325i -91 -93 Motor,
525i -88 TiC bygges
Ville bara flytta upp denna tråd till toppen av forumet och säga att nu tänker jag riva isär heeeeela min motor och t-konvertera.
Har varit och snackat lite med Henry på Henry´s motor utanför Katrineholm och han kan ge tips som ingen annan... JAG LOVAR!

Nu ska det portas, planas, fräsas, borras, spottas, sväras och åkas på ställ överallt!

Han hade precis byggt om en M50B25 med portning och konvertering.
Slutresultat: ca 600Hk!

Har börjat riva ur inredning m.m. Ska in med bur snart och motorn skall börja "tillverkas" inom kort...
Hoppas man hinner innan sommaren ger upp! ;)=

"Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?"
E3
111
E30_Touring_89
Bmw M5 e39 -99
Bmw 320i Touring -89
Coolt =) är du oxå ifrån Eskilstuna?

Ska du byta kolvar o stakar?

Ps ta kontakt med Andreas och Bäckis på PPF om du vill ha coola grejer och världens bästa råd =)
www.pure-pf.com

Lägg upp ett motor recept =).

Ps du ska väl inte plana? bara plandecka va?

Mvh Emil
Visa användare
205
respirator
325i -91 -93 Motor,
525i -88 TiC bygges
E30_Touring_89:

japp.. är ifrån E-Tuna.. Vad jag vet finns det ingen 525'a konverterad i stan än... så det ska bli kul! :)=

Japp.. smidda kolavar o stakar.. Mahle..

Receptet kommer så fort vi ritat klart! hähä..

Är du oxo från Tuna?

Visa användare
205
respirator
325i -91 -93 Motor,
525i -88 TiC bygges
E30_Touring_89:

Glömde..

"du ska väl inte plana? bara plandecka va?"

precis.. rent och fint bara.. :)=

E3
111
E30_Touring_89
Bmw M5 e39 -99
Bmw 320i Touring -89
fräänt =) va får du pröjsa för kolvar och stakar?

Japp ja är oxå ifrån Eskilstuna =).. man kanske får komma o kika lite nån dag när du börjat riva? =)
Visa användare
205
respirator
325i -91 -93 Motor,
525i -88 TiC bygges
E30_Touring_89:

Vi får se när receptet är klart.. hähä.. vi har pratat lite om att eventuellt få en specialtillverkad kolv där bulten sitter betydligt närmare bulten än vad som anses som "normalt".
Det för att kunna använda MYCKET längre stakar.
Kontentan blir en VÄLDIGT varv-villig motor!

Besök är alltid kul... tyvärr så huserar jag inte i eget garage... utan får snällt låna ett hörn av en polare..
Men han brukar inte vara direkt omöjlig.. hähä..

Bygget får vänta en månad eller två..
Först ska skattepengarna komma!!! HAHAHA...

Under tiden planerar vi detalj..

Visa användare
205
respirator
325i -91 -93 Motor,
525i -88 TiC bygges
sorry... där bulten sitter betydligt närmare kolvtoppen än vad som anses som "normalt".

ska det va...

E3
111
E30_Touring_89
Bmw M5 e39 -99
Bmw 320i Touring -89
Okej, faan va coolt! lite F1 stil på den motorn ;). Har du funderat på va du ska ha för turbo? laddtryck? styrsystem? Bränsle? =)

Finemang, då är de bara o höra av dig när ja kan komma o kolla =).. du är välkommen o kika i mitt garage oxå när ja fått hem lite mer prylar så blocket är färdigt att skruvas ihop =)

Mvh Emil
Visa användare
205
respirator
325i -91 -93 Motor,
525i -88 TiC bygges
E30_Touring_89:

Turbovalet har inte kommit på fall än.. men nån som klarar 5-600Hk iaf.. Laddtrycket torde landa på bortåt en 2 Bar.. men det är som sagt bara tagit ur luften.. (fyndig kille) ;)=
Styrsystem blir nog ett ProSpark.. men det är inte heller klart..
Soppa blir 98..

Japp.. lovar att du ska få komma och bubbla lite när det väl satt igång... nu är det mest garagestädning å annat skit som pågår...
Som vanligt när man ska göra nått så tar det minst 3 ggr så långt tid som man räknat med..

Kul! kommer gärna å kikar sen..

Mvh Henke

gh
71
ghosty
325i 88:a (turbo)
tjena grabbar! jag är också från etuna... har börjat köpa grejer till min bil nu... det ska bli lite mera mos i den till nästa år! =D
hur många bmw turbo har vi här i stan nu?
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
fränt.. det här kommer ju bli en kul stad om några år verkar det som.. synd att det inte är så många turbosar som går i stan alla verkar bygga nyt tycker jag.. kanske ta å ställa till med en tic träff till eller?
gh
71
ghosty
325i 88:a (turbo)
jag kan vara med på en sån.. men min bil blir klar nästa år... har inte ens alla delar än! =D
känner ni nån som har garageplats över i vinter? hehe
tl
77
tl996r
325ik -87 turbo
axel e30: Tack för åkturen här om dagen! Man blir så sugen att få ihop bilen! det skulle vara kul med en träff och se lite byggen!
sc
637
schumi
e30 318is -90
tl996r.. hur blev det för dig. bygger du en bmwturbo eller kör du sporthoj? ifall du bygger bmwturbo, vad är receptet?
jag skulle ju bygga turbo på min 318is men jag spårade ur med sporthojen. var så fruktansvärt kul att köra hoj så jag var bara ute och drog med firebladen hela dagarna. men nu är firebladen såld.
jag har en kompis som är saabmekaniker och han bygger just nu 400hk i sin aero. han har två aeromotorer och jag är fruktansvärt sugen på att sätta en aeromotor i min bmw.
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
schumi: vorre kul är ju fin gång i dom :) många skulle nog bli arga också ;)
sc
637
schumi
e30 318is -90
jo det känns ju inte rätt att sätta saabmotor i bmw, men jag måste säga att saabmotorn är grym. men men min tanke gång var som så här. om jag ska turbokonvertera så måste jag svetsa grenrör, avgasrör och en massa sånt. krångla med luftmassemätaren, köpa spridare, turbo, intercooler osv. jag satt och surfade på blocket och såg då en annons på en fullt fungerande saabturbo motor 2,3liters på 200hk. dom skulle ha 1000kr för den. om inte jag missförstått något så är det bara att fixa motorfästen och nån slags grej som får saabmotorn att passa mot bmwväxellådan. verkar inte så svårt.

tl996r.. en fråga till. hur går 320'in. funkar den fortfarande lika bra som när jag åkte med i den? jag blev så jäkla imponerad av den bilen. så billigt byggd och gick så jäkla bra.
Visa användare
205
respirator
325i -91 -93 Motor,
525i -88 TiC bygges
Hmmm... nu har jag drömt igen! hähä.. 2Bar = 5-600Hk... ska ju vara 1.5Bar såklart.. ibland är fingrarna flinkare än huvet.. ;)=

tl
77
tl996r
325ik -87 turbo
schumi: sporthojen är sold :-( 320tic är sold :-( men till förmån av en 325ik som det nu sitter turbo på. Dock samma grejor som satt på 320:in. Men den gick hygligt redan innan turbon så det får duga tills vidare!
sc
637
schumi
e30 318is -90
hur mycket laddar du med 325'an?
det där aggregatet du kör med skall väl enligt experterna vara på tok för litet för 325'an. spooluptiden ska väl också vara skitlång har jag hört. jag kommer ihåg hur bra det funkade på 320'in. funkar det lika bra på 325?

får du inte ett ruskigt sug efter att köra sporthoj nu när du inte har någon? jag har sålt min blade nu så jag har ingen sporthoj just nu och jag får verkligen abstinensbesvär. jag tror att jag slår till på en suzuki gsx-r 1000 årsmodell 01 till våren :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.