|
Sida 1 av 9
|
|
|---|---|
|
idag när jag var i vilsta industriområde i eskilstuna så såg jag en svart e30 med lite öppen motorhuv och den saknade ett framlyse. hörde ett mycket tydligt turbovinande ifrån den. jag såg inte vart den tog vägen. då man är så jäkla intresserad av turbobmw så vill man gärna kolla in bilen. håller ju på och bygger själv också. är det någon här på forumet som har bilen? eller någon som vet vem som har bilen? så många turbobmw lär det väl inte gå i eskilstuna. vet inte om den här sortens inlägg är tillåtna i trimningsforumet, men ifall dom inte är det så får väl moderatorn ta bort detta inlägg. | |
|
Den enda svarta 325:an jag vet om här i stan är Jocke Lantz. Det är en 87:a med stora M-paketet. Men han har inte tagit bort lystet vad jag vet. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
ja det var ju m-paket på den. han kanske hade tagit bort lyset lite tillfälligt? vad är det för turbo i den? vet du det? |
|
|
Ja såg med en "suspet" E30 i tis. ja vi vid Willis och såg en E30 med M ibem istället för Bmw på backuckan. när han gassade på så blev min rutta prickg av soppa. och den svartröck ganska mycket.. och drog på som fan.. ingen som vet något om den? Ursäka för trådstölden Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30) |
|
| Axel_E30: så det var du i den svarta E30 bakom mej, ville bara se om du ville vara med o gasa lite! jo det sitter en turbo i den, jag har inte haft tillfälle att testa den mot några andra BMW:n. Det finns säkert mer än fem BMW TIC i stan.(E-tuna) | |
|
tl996r: japp de va jag det. ja mistänkte att de va något "fegt" med din bil. vad har du gjort med den? kompsänkt? klart man vill hänge med men min gammla Dizel hänge inte riktigt med :) ja ska bäremot bygga in en "fegsnurra" på en E30 325a i vinter. vad har du för turboaggregar på? har du något tillsalu? Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30) |
|
|
Det är jag som äger den svarta Bmw´n ni snackar om ! jo var ute och justerade lite den dan :)....hade precis bytt spridare! |
|
|
Bmw325power: du provkörde den möjligtvis inte i dag med? såg en E30 körde om en pickupp vid tryckeriet ungefär.. den fick som ett skitt.. kan ha vart du? Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30) |
|
| nej det var nog inte jag!..har tagit det lungt idag....fixat ett lite oljeläck på bmw´n,, så inte någe gasa idag..:/ | |
|
Axel_E30:jag har byggt ett rigtigt budget bygge, turbo konverteringen kostade mej ca: 3000:-. så det är inga värsting grejor men den rör på sig, hade tänkt att leka lite på isen i vinter! turbo Tb03 saab 9000 intercooler saab 900 tryckrör och slangar från last bils skroten egen svetsat grenrör Hela bilen har kostat mej 6500:- med turbo,byte av bromsar, byte av vatten pump och alles. mer bil för pengarna är svårt att få!;-) Budget turbo är buskul!!! |
|
|
Boje: har du något nytt på gång eller? Budget turbo är buskul!!! |
|
|
tl996r:DEt är ett sådant bygga jag ska göra i vinter. mäst för att lära sig inte att få så mycket mer effekt. är ju kul som fan att hålla på och pula. hur mycket effekt tror du att du har ungefär? mycket snabbare än 325a? Vart hittade du din turbo någonstans? ja har letat på skrotar men alla viselpipor e redan tagna. vad har du för spridare i nu? den fick ju inte för litte soppa i alla fall.. (fick använda torkana när du drog på) vorre kul om man kunde få ta en titt på din någon dag om det går för sig... HA de bra Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30) |
|
|
oj kolla va många turbobyggare det finns i e-tuna :) BMW325power... det var mig du körde om ifall du kommer ihåg det. jag satt i en vit e30 318is. jag kunde inte köra efter dig för jag hade precis spillt ut grejer i bilen. tl996r.. du bor också i e-tuna alltså? kul att bygga så billigt. jag skulle också vilja bygga en sån billig busbil. jag fattar inte riktigt hur du kan ha kommit undan så billigt. vad gav du för de olika delarna? hur fixade du flänsplattor? dom kostar ju annars en del. jag var inne på procut i eskilstuna och dom skulle ha typ 500-700kr plattan om jag kom med egna cadritningar. det vore fruuuuuuuuuuuuktansvärt kul om jag kunde få göra ett litet studiebesök hos dig tl996r eller hos dig bmw325power bara för att få kolla lite under huven. jag håller också på och bygger men jag har fortfarande inte full koll på allt. alltid bra att få lite tips och kolla hur ni har löst saker och ting. |
|
| Schumi,, okej ...det är klart att du skulle få komma å inspectera å snacka lite om du vill det!.. | |
|
Jag har även sett en grön E36:a i e-tuna som pyser väldigt mycket vid växling. Jag såg bilen på Västergatan förra helgen då spann den duktigt ettan,tvåan och trean. Är det någon här som vet vad som är gjort med den????? Är det någon som vet hur många hk det är i motorn???????? M.V.H. Flis. |
|
|
Flisarn: jag har med sett E36an grön Cupe.¨såg den för att tag sedan utte på kjularakan den gick riktigt bra den bilen. skulle tydligen va någon lastbilsturbo i den men ja vet inte riktigt.. den går bra som fan i alla fall. ja trodde knappt de fanns så många E30isar i E-tuna :) vi bode billda kulbb :) Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30) |
|
| Känner till E36:an, och det är 2* Mitsu 16T på den tillsammans med Prospark. | |
|
>tl996r. Bonje heter jag. Jo man skulle kunna säga att jag har någe nytt på G. Jag och en kopis bygger en räcer tillsammans. Det var planerat att vi skulle ha kört med bilen redan i sommras..... Men i vanlig ordning så tar allt 3 ggr. så lång tid som planerat. Hur som helst, så är motorn klar nu iaf. Jag håller på att kopplar sprut för fullt. När det är klart så ska det gå att provstarta. Vi vill få bilen så pass klar så vi kan köra in motorn några mil och hitta alla ev. små fel själva. Då kan man ängna sig år viktigare saker när den ska bromsas.... Den gröna E36:an har bromsats till 416 eller 426Hk jag för mig, iaf. inte mer än 430Hk. Den bromsades ute i VibyRacings rullande landsväg. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| Bonje! ser fram emot en åktur.:) | |
|
bmw325power.. härligt :) jag kommer gärna över och kikar lite och snackar lite bmw. denna vecka ska jag börja på ett nytt jobb i stockholm så jag kommer att ha 13 timmar arbetsdagar varje dag hela veckan. men jag skulle gärna kika lite nästa helg om du har tid? men jag kan maila dig om det sen. den där gröna e36'an har jag missat. hoppas jag får syn på den också. |
|
|
Bonje: Vad är receptet denna gång?? motor, turbo, sprut m.m?? www.tvrt.tk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.