|
Sida 6 av 9
|
|
|---|---|
|
ok, tack. Jag har "det vanliga". 16-T snurra, ic från 900, 380cc spridare, SMT6, prog. bränslereg, 3" system o.s.v Förresten Axel_E30, var det inte du som mailade till mig några ggr förut? Har du fått ihop din kärra? /Andreas |
|
|
Talwar: Hur mycket effekt har du fått ut med din saker? Funkar det bra med smt6an? Nyfiken;) |
|
|
Jag vet inte hur det kommer att funka med SMT6. Har inte kört med det tidigare. Har bara provkört bilen med större spridare, 535 lmm, prog.bränslereg. och ca 0,4 i ladd tidigare. Nu tänkte jag försöka styra laddtrycket med SMT6 och magnetventil. Törs inte tro nåt om effekten, men om nån månad kan du iallafall få g-tech uppmätt effekt.... Bilen står under uppbyggnad i garaget nu. Det sista av mina pengar har gått till chassi och väghållningsdetaljer, men om en månad borde det vara klart för mappning. |
|
| tawlar: vet ej om jag mailat dig. tror inte det. men japp jag har fått igen på den. det är inte snyggt men jag är nöjd att jag har fått det att funka än å länge. men ska bytta spridare till 305 cc och har även ett smt6 hemma liggandes här.. då hoppas jag på en litte kul maskin.. eller är redan kul ju :) | |
|
Axel_E30: Ska du köra medd lmm eller map-sensor till SMT6:an? Själv tänkte jag koppla in map tillsammans med lmm i början för att få nån typ av grundnivå att mappa från när jag sedan tar bort lmm. Har läst nånstans här på forumet att det skulle gå att göra så. |
|
| tawlar: jag vet inte riktigt än. det är ett sennare problem men jag tror att jag ska försöka med bara lmm till början med..jag har precis byggt "fördigt" med allt. ska bytta spridarna och se hur det blir. sen ska et börja att kopplas in smt6 (om man fattar nått) har du börjat att mappa eller koplat in det? | |
|
Nää, har inte kopplat än. Jag väntade in min besiktningsperiod och fick en massa onödiga 2:or. Besiktningssnubben (läs: tjurig gubbe) blev rejält otrevlig när han såg ic:n och vevhusventilationen som jag inte hade slutit. Nu väntar jag på att insugningsrör, grenrör och ventilkåpa ska komma tillbaks från blästring, sen ska allt monteras ihop. Börjar väl mappa om ett par veckor kanske... |
|
| Tawlar: ja ha det va samma på min 325a när jag va och besikta den så var besiktningsgubben arg som fan. han glälde på avgasystemets upphängning, allt han kunde hitta och litte sen slog han på "skålar" till fjädrarna så hårt att ja trodde att han skulle slå av hammaren. men men.. vad siktar du på för effekt ungefär? sammt hur har du monterat din IC? framför orginalkylaren eller? | |
|
Mmm.. Ic:n är monterad framför kylaren. Det är väl inte bästa placeringen och inte bästa ic:n heller. Till nästa vinter blir det nog att kapa lite i frontplåten och montera en större (x-flow) lite längre ner. Ingen aning om effekten. Skulle ju vara kul om man lyckas mappa bra och kan plocka ut 260-270hk. Ingen aning.... Hur har ni andra monterat ic:n, och vad använder ni för typ? |
|
| jag har med en sabb 9000 ic. satt den som den sat på sabben. så att den sticker ner. men jag orkade inte ficksa till den. ska i all fall bytta någon gång så. mm jag hoppas med på runt 260 hk ungefär. ska bara bytta turbo och så. har bytt spridare nyss.. | |
|
Hej! Axel_E30 det var ett tag sen jag var på forumet. Men jag ser att du har legat i. har du mitt nummer kvar så får du gärna slå en pling, så man kan få se bygget! För mej är det dags att sälja 320:in och sattsa på 325:an Budget turbo är buskul!!! |
|
| tl996r: nja litte har det väll hänt här.. har fårr i gång på han i all fall. men den gick lite lustigt.. tror det kan ha vart soppan som inte räckte till. så bytte spridare i hlegn. har spänt fjädern på lmmèn i da.. då gick den i all fall. å ska ut och prova litte i morgon. sen på listan står en ny turbo. annat grenrör, sen prova mappa med smt6. så får man se.. men ett dygn är tydligen bara 24 timmar :( | |
| Ingen som bor här i stan som har en dump som ligger och skräppar? | |
|
Tja! Kul läsning om era budgetbyggen! Låter riktigt skoj! Lite tips bara! Skippa IC: ifrån 900T -79-93, den är inge vidare alls! Varken flödesmässigt eller kylningsmässigt! Om JAG skulle bygga ett riktigt billigt bygge på tex en 320 så skulle jag ta IC ifrån 9000!!! helst från en -90talsbil! (klarar 300hk vid bra placering och MAX 1,5bat pga plastgavlarna) Turbon ifrån 900(med 16V!!) eller 9000 från -85-89 dvs TB03:an, sitter även på Volvos fast de är ju inte lika vanliga. Dovnpipe ifrån 900T -79-93 pga att motorn är längsmonterad i gamal 900 och då passar det enkelt i tex E30. Framröret på 9000 är ju inge vidare med sin 270graders böj direkt efter snurran. -riktigt ruttet! Orginalrören på 50mm räcker ganska långt faktiskt, vet de som bromsat 500hk med orginal IC-rör. LÄtta och tar inte så mycket volym, spooluppen ni vet! På Bromma bilskrot står nu 3st 9000T och minst en 900T två av aggregaten har jag kännt på och de verkar mycket fräsha!!! Inge glapp alls i axiell ledd. 500:- brukar de ta för de där om man plockar själv. M.V.H. |
|
|
>Axel. Visst har man någon dump ligger och skräpar..... Vad då då? Det är en vanlig "bosh plastdump" Som sitter orginalmonterad på "alla" nyare bilar. Du kan få prova, men inte köpa. Du vet..... Kan var bra att ha! ;) Annars kostar dom bara ca 300 Kr att köpa nya så du vet. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| Bonje: jag har en boch hemma jag med. men hadde tänkt mig en öppen i stället. men blir nog så att jag sätter ditt den i helgen. föresten bonje du som är duktig. jag har en Wastegate från Aoudi (vet ej vilken) men nr jag skruvar in fjädern långt så får jag bara upp den i 0,4 sen om man sätter mottryck på "hatten" så får jag den inte under 0,6 vet ej hur mycket den laddar men törs inte ladda mer. vad ska man göra? borde väll gå med något slags T-rör eller? vet du något bra sätt? | |
|
nu i sommar kommer det komma många e-30:isar med turbo:) beemwee |
|
|
>Hael. Kommer det, i Eskilstuna.... Vilka bygger då då? Jag bygger inte någ IS tirbo "än" Har inte haft tid med det. Men lite prylar har jag handlat på mig, och har det ganska klart för mig hur det ska bli iaf. Den stora frågan är bara... HUR FAN SKA MAN FÅ TID MED ALLT MAN VILL???? Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
juu allafall 3 till isommar..adis på m-bilar har ju byggt en 320 budget men den rör på sig. sen finns det en emil som håller på o bygger verkar bli seriöst. sen kommer jag med min.. beemwee |
|
|
Ohh.. bra om man kan läsa! Jag är så insyltad på IS turbo så det var det jag tyckte du skrev skulle komma ut i sommar. Adis på M-Bilar vet jag om... Verkar vara rätt bra sprutt på den ja! Emil? ok.. Vad bygger han för någe då? Du bygger M52 eller? Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.