AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
15.977

eskilstuna / vilstaindustriområde 15/10 svart turbobmw?

Sida 4 av 9
Ac
143
Acer
520i -89
Kul med så mycket ETuna folk med bra smak på bilar :))))

Gå in på Länk och gå in på film, där finns det ett klipp på bosses kompressormatad bmw, inte världens bästa kvalite med saksamma....
Bm
59
Bmw325power
Bmw 325 ik -87
M-paketet
Jo den har man sett ett par gånger under sommrarna! går riktigt fint. !
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
Bmw325power: ja har gått och tänkt litte och.. du hadde väll ingen IC eller? varför hadde du inte det? och vad var det för spridare du hadde bytt till?

Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30)
sc
637
schumi
e30 318is -90
jag snokade ju som fan under hans motorhuv och nej han hade inte någon ic. varför han inte hade det berodde nog bara på att budgeten inte tillät det. har för mig att han sa så i alla fall. det funkade bra utan verkar det som, vilket jag inte trodde att det skulle göra efter att man läst på detta forum.

jag frågade om spridarna och om jag inte kommer ihåg fel så var det 430 cc spridare.
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
Schumi: det funkade väldigt bra tycker jag :) mm man ska nog ta allt här med en nyppa salt verkar det litte som. alla sägger att man ska göra allt så seriöst och inte så billigt som möjligt. klart de kunde blitt bättre me en IC men det funkade ju ändå. de är ju roligare att uppgradera sig efftersom istället för att köppa allt på en gång. då merkar man ju skilnaden mer. du hadde en 900 ic va?

sc
637
schumi
e30 318is -90
nej nu har du blandat ihop oss. han som hade den andra bmw'n som det satt en saabic i heter tl996r här på forumet.

jag var den där killen med svarta byxor och vit nike tröja som bara var där för att kolla på bilarna :)
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
schumi: ja just de ja.. Svårt att hålla reda på alla här och där :) hur går det för dig då? ska du t-konvertera eller? jag ska de e är jag säker på nu effter fått åke me han. fan villket drag de var. har funderar litte mer p de där me grenrör. vet inte hur jag ska lössa det.

sc
637
schumi
e30 318is -90
jag ska absolut göra det. för mig är det enda problemet pengar. jag är fattig som en kyrkråtta just nu. jag försöker mig på lite olika säljarjobb där man har rent provisionsbaserad lön och jag säljer inte speciellt mycket så jag har för tillfället extremt låg inkomst. så fort jag får lite mer pengar att rulla in så bygger jag någonting. just nu lutar det mot en 528 årsmodell 84-87 för billig peng och sen bara konvertera så billigt som möjligt. vill göra på någon billig bil först ifall jag har sönder en massa grejer.

vad menar du med grenröret? hur du ska designa det eller hur du ska skaffa material och svetsa?
för min del så kommer jag att skaffa material på skroten om det går och sen svetsar en kompis åt mig som är bra på att svetsa. flänsar fixar jag nog från procut här i stan. det var inte så farligt dyrt. jag kommer bara att bygga mitt grenrör så enkelt som möjligt. typ kortastevägen. så som tl996r gjort. han hade en mycket enkel och bra konstruktion tycker jag.

när ska du börja bygga? jag kommer gärna och hjälper till ifall du vill :)
turbo är kul
Härligt med så mkt turbos här i närheten, bor dock inte i etuna men inte så långt ifrån :) har ni några siffror på era kärror? ala g-tech?

Mvh Per
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
schumin: matrial och allt ficksar sig nog. bara att åka till skrotar och köppa de litte biligt eller om någon har litte rör ligger och skräppar någonstans.. ja det är "designen" ja vet inte hur ja ska göra det. om man ska använda orginaloch sedan böja upp rör til turbon eller om man ska göra som tl99r har gjort. eler så ska man göra som den sndra hadde at man bara böjer upp 2 rör på sidan om org grenröret. svetsar har vi 3 olicka av hema och garage har jag men sammma här har inga pengar :( fick lastbilskortet i tisdags så nu hoppas jag på jobb så pengarna börjar rula in.

P3r: vart bor du någonstans då? brukar du va i E-tuna? vad har du för en "skum" 327a? är det något kul?

Bor i västerås, brukar inte vara i etuna direkt.. "skum" vet jag inte om den är :) jo den är rolig, tänkte fota snart o lägga upp i galleriet..

det är tur att jag är som jag är, eftersom jag inte är som jag ska!
Oj, råkade skriva hemifrån brorsan :)
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
undrar om det finns intresse för en till treff i E-tuna nu när vinter börja lida mot sitt slut. någon som också byggt klart?
Visa användare
205
respirator
325i -91 -93 Motor,
525i -88 TiC bygges
Här är en till som är på G me respirator !
Det får bli budget först på min m20b20 sen
i sommar trycker vi i en m20b25 i min 320i.
TD04, Scania IC, S2wg, 535 spridare, SMT6 m.m.
"Sen ska Johanna få vizzla!" ;)=

"Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?"
Visa användare
205
respirator
325i -91 -93 Motor,
525i -88 TiC bygges
En träff vore kul ! Nu börjar det vankas kvartsmilar m.m. oxo :)=
Kanske skulle skapa en ny tråd där vi kan bestämma nått mer konkret.. eller ?

viiiiiiiii...PSCHH!!!
PS
287
PSE-R
M3 -87
M3 -95
tjoho! kul med så mkt etuna folks.. själv har jag oxå en speciell kärlekt till e30's ((: har väl haft de flesta modeller.. dock ingen med stressfläkt ;)

bonje.. tänkte bara be om ursäkt att jag aldrig hörde av mig ang luftkanalerna.. sorry.. lovar bättre mig! :)

tyvärr komer de kolfiber kanalerna användas på min extrafront jag köpt till kärran..

hur går det med er s14 b23 då? eller vad det nu var? :)
PS
287
PSE-R
M3 -87
M3 -95
ps.. en träff vore himla kul! dock är inte min m3 e30 gatreggad så om det är ok kommer jag isf i en e34?! :)

(om jag ev inte hittar en fräsch 318is innan dess...)
Visa användare
205
respirator
325i -91 -93 Motor,
525i -88 TiC bygges
Hahaha !!! Varför skulle det INTE vara OK att komma i en E34 ?! :)=

"Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?"
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Hej på er!

> PSE-R. Det är lungt.... Men tja... en ursäkt kanske var på sin platts iaf. ;-)

Bygget går väl lite halv segt.... Det är mycket kvar att göra.
Jag har pysslat med lite fel saker nu ett tag....
Har fixat jigg för att gygga turbogrenrör till S14 (M3 E30)
Sen har jag bygt grenrör ett till en kille också, så det har tagit mycket tid. Sen har jag dragit på mig ganska mycet svarvjobb åt andra också..... Så det går riktigt segt just nu.

Samtidigt planeras det turbo på 318is också..... Ja ni ser vad man håller på!!

Men bilen ska ut till sommaren iaf.

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
(Bygger pulssplitt grenrör till M3 E30)
Bm
59
Bmw325power
Bmw 325 ik -87
M-paketet
ja skulle vara kul med en liten träff,,,,,,,vad sägs om nån fin kväll på VMe-rakan,,, kaffe bullar å Börnisar!..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.