AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
15.978

eskilstuna / vilstaindustriområde 15/10 svart turbobmw?

Sida 3 av 9
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Hepp...................

Den gröna E36:an, har faktiskt jag byggt grenrör till.......... Skönt att det fungerar!!!!!!! Hmm, men jag kan lova att jag gör inte om det om det inte är ruskigt bra betalt....

Ärligt talat trodde jag knappt att det skulle funka med oljereturer osv........ Men Nicke är ju en händig och driven kille så det var ju klart att han fixade det!!!

Det är RUSKIGT trångt, två filter, inlopp, tryckrör, returer, avgasrör osv!!!!! Pust........

Bosse med 3,0:an är nog inte så sugen att sälja.... Det är en fruktansvärt snygg bil.............. Med en del pulver...... Dock inte 1000hk........... Men grymt mycket vrid lär det vara iaf!!!

Bonje, AHA ett nytt projekt!!!!!!!!! Hmm, törs man gissa på en E30??? Kanske med en gigantisk turbo och ett Pro Spark, allt annat är ju bara siiiiit..............

Hoppas dock att du fått bra vägledning under byggets gång så att du undsluppit en massa "onödiga" problem!! Vilket är mer säkert än Amen i kyrkan i dessa kretsar!!! Problemen alltså.....

Föresten Bonje.............. Gissa vad vi troligen har köpt för att utöka garagets totala bredd och användningsområde!! Naturligtvis går det i effektens tecken!!!

NEJ......... Mot matteboken igen!!!!!!!

HEPP

//Jesper
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Jo men det är väl självklar E30 med GT45, mindre kan man väl inte ha!! ProSpark är ju det BÄSTA sprutet som finns på marknaden idag, och allt annat är ju precis som du sa.
Så låter det ju iaf. om man pratar med en viss finnpajsare här i stan.... Host... ;-)

Jo man får väl tacka för "några små tipps" under resans gång.
Vad då, menar du att det kan jävlas lite ibland? Det har vi inte märkt någonting av.....

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
tl
77
tl996r
325ik -87 turbo
Alex_E30: visst kan du få se bilen. jag skulle vilja se BMW325POWER:S bygge och jag förstod att schumi skulle kolla på den i hälgen, så vi kanske kunde mötas i vilsta industriområde till hälgen. jag mailar mitt mobil nr.

BMW325POWER: Du har sett min, nu vill jag se din! Fan vad snuskigt det där lät, jag menar bilen förstås!

Budget turbo är buskul!!!
Bm
59
Bmw325power
Bmw 325 ik -87
M-paketet
tl996r , Shumi vad sägs om 13,00 på lördag vid OKQ8 i vilsta?!!
tl
77
tl996r
325ik -87 turbo
BMW325POWER: Jag kommer!

Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
bmw325power: ja kommer dit också och kickar litte. är ju kul me litte folk som är skadade på samma sätt som en själv.

Bonje:den där finnpajsarn har han möjligtvis garage utte vid kjula i vidy? han varkar inte va helt backom flötet i all fall :)

Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30)
sc
637
schumi
e30 318is -90
härligt. då kommer jag också och kollar :)
Bm
59
Bmw325power
Bmw 325 ik -87
M-paketet
finemang då ses vi där då!!
Visa användare
1.114
Bonje
Jo det är han. Nej bakom flötet är han verkligen inte. Men man kan ju börja undra när det bara finns ett riktigt sprut (hans ProSpark) Sedan är ALLT annat bara siiiiit.....

Nu ka jag inte kasta bajs på honom, mycke hjälp har man fått av honom. Jag har ringt på lördagar och söndagar kl sex på kvällen och tex. frågat om han har några Bosch kontakter med mössor som man sätter på spridarna.... Han har alltid ställt upp när det har krisat.

Bm
59
Bmw325power
Bmw 325 ik -87
M-paketet
föresten Bonje!,,,finns det risk för att du tittar förbi en sväng du med eller på lördag,,,??
Visa användare
1.114
Bonje
Kan tyvär inte. Jag ska hjälpa pappa att lägga pressening över ett hus i Näshulta som han håller på att bygga.

Bm
59
Bmw325power
Bmw 325 ik -87
M-paketet
oki!...
Bm
59
Bmw325power
Bmw 325 ik -87
M-paketet
Det var en trevlig liten träff vi hade , vi som var där i vilsta.
Hoppas vi kan träffas å burna lite mer nån dag!. Och då att de övrigas bilar är klara me!.
Mvh Jocke (Vpc-crew)
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
bmw325power: jo det var kul som fan att snaka mer er. kul att se och höra era lösningar på allt. den jag fick åka med i gick ju inte dåligt... de va bra knuff i den. ja är litte kär i den ska jag ju bara sägga. vorre ukl å treffs igen men då skall fan jag också stressat på bilen också. inge kul å suga ju :)

sc
637
schumi
e30 318is -90
japp. toppenbetyg till turboträffen :)

nästa gång hoppas jag att jag kommer med en turbobmw jag också.
tl
77
tl996r
325ik -87 turbo
Jag innstämmer det var en lyckad träff, men jag tycker att vi får sticka ut på isen i vinter o GASA, då hoppas jag att jag har en ny Weastgate att skruva på. Är det någon som har en billig till salu från en volvo 740-940T?

Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
Japp japp ska åka till skroten på mondag och hällsa på sabben litte :) nu har man ju blitt mer "taggad" måste ha mer fart i bilen.

Tl996r: vad tycker du man ska "ta" av sabben mer än turbon? ska man köppa ic´n med? dumpen kan man väll köppa samtidigt. bilr väll billigare om man köpper allt på en gång

sc
637
schumi
e30 318is -90
tl996r ditt budget bygge gör att man blir så jävla sugen på att bygga. jag satt och letade efter billiga lite halvskrotiga bmw's att bygga på igår här på autopower och på blocket. på blocket kryllar det verkligen med massor av lämpliga objekt. jag hittade hur många 528'or som helst för runt 5000kr. fanns även en hel del klart billiga halvrisiga 320'is. om jag sen kan fixa konverteringen för under 5000kr så att jag klarar mig på max 10.000kr totalt så känns det nästan som att jag har råd direkt :)
men om jag bygger på en sån där gammal risig bil så lär jag nog åka runt med åkförbud på den och köra "till och från verkstan" lögnen ifall jag blir stoppad. de flesta 5000kr bilar jag kollade på skulle nog inte klara en besiktning utan att man fixar rätt många grejer.
tl
77
tl996r
325ik -87 turbo
Axsel_E30:Det finns mycket användbart att ta! Turbon, ic:n, dumpen och tryck rören för där har du ju en färdig 25mm anslutning till dumpen. tryck vakten om du hade tänkt att sätta dit extra spridare för en billig peng, den sitter under instument panelen. och ta alla anslutningar till turbon som främre avgasröret, olje anslutningarna. Den bilen vi pratade om är vatten kyld oxå. Jag har sett bilder på en 9000 ic i en 325:a och han var tvungen att flytta tillbaka kylaren och ta bort viskosfläkten.

jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Är det möjligen herr putanen ni pratar om? Jag har snackat med honom ett par ggr och han kan ju verkligen tjata Prospark i timmar... iskall gubbe;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.