|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Hur mycket över max-nivån är det? Kan det vara så att du inte fått ur all gammal olja? Då kan det vara en förklaring till att din nya olja blev svart väldigt snabbt.... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
lika långt som det är från min till max ska försäka rita lite :) i = sticka ii- =sticka med olja på i i i i i i ii- ii- ii- ii- ii- ii- ii- max ii- ii- ii- ii- ii min ii- ii- ii- ii- ii- |
|
|
....och hur många mm över max-sträcket är det? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Chrille det fanns tråd som det snackades om tickningar! Tror att dett det omega produkter man använde sig av och hällde i motorn innan olje byte! Kolla länken det kanske hjälper: Länk MvH Bmw 4-ever |
|
|
va f*n , ska jag behöva fota oljestickan eller?? :) Titta på min lilla ascii teckning iegn... |
|
|
JAAA! Fota! :oDDD Jag vet inte exakt hur oljestickan ser ut på din motor! Du bör nog försöka suga ur lite olja så du kommer ner i närheten av max-nivån! En del av överskottet kommer att förbrännas då vevhusventilationen kommer att suga i sig en den av den uppiskade oljedimman. kan vara obra för katalysatorn! Om du har för mycket olja kan du även få för högt tryck i motorn och då kan packningarna börja läcka. Dessutom kan packboxen för utgående axeln (vevaxeln) börja läcka olja om den får stå i ett oljebad hela tiden.... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.