AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.824

Hur upplevere ni Z4 ni som har en ?

Sida 1 av 2
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
undrade bara hur bilen känns ? körmässigt , komfort osv, några problem som ni känner till kanske ? i stort sett all info som jag kan ha nytta av vid eventuellt ett köp

Keep Your distance this is a BMW ;)
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Det finns mycket att läsa om Z4 här: Länk
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
WOW , det där va jo läsning för en vecka :)) , tack för länken.

Jag hade en tills för någon vecka sedan.
Det är en helt helt Uuunnderbar maskin att köra.
Främst är den designad för att glida i. Gillar du att synas är denna bil enda alternativet. Motor/avgas ljudet är grymt, på 3.0l så finns en funktionsmässigt onödig rörstump, den går från insuget till kupen och förmedlar ett gåshudsresande sound vid 2000 rpm. På avgasningsröret sitter en extra burk som ger en förstärkning av typiska 6cyl ljudet. mmmhhuuuusscch
Det är den roligaste bilen jag haft att köra även om den inte var perfekt.
På minussidan finns:
Väghållning.
Kvalite... Jag hade inne min 12 ggr på verkstad innan dom tog tillbaka den.
Gemini__
arikesti: Tråkigt att du hade problem med din Z4, vad hade du för fel på den? Och väghållningen är alltså inget att hurra för? Lite nyfiken bara...

Mvh:
Thomas

Gemini_:

Antar att det var detta du sökte efter:

Länk
Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
Tycker den ligger som ett strykjärn på vägen & inget har gått sönder ännu (peppar ) förutom att jag fick byta larmsensorn på rot när jag fick kärran så har det varit en trevlig upplevelse.

och ljuuuudet...
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Krokodil , det där med larmet vet jag att de har problem med , min polare som jobbar på BMW sa det , men å andra sidan så sa han att de inte har funnits så länge så mera visste han inte . men du är nöjd med din osv , frågan är bara varför de flesta börjar sälja sina 03 , med bara ca800 på mätaren ? missnöjda eller trötta på bilen

Maxad:

Kanske kan vara så att Z4 inte är den perfekt vinterbil och som du vet så börjar vintern närma sig......

Ska du inte längre skaffa dig en M3 eller var det Ns2000,Z4 tänk vilka problem du har:))

Vem vet det kanske kommer en M3 till salu senare....

Sorry om jag gled ifrån ämnet
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
starre , jag behöver nog snart söka hjälp :)) , angående Hodan så var det bara en kille som ville byta in sin mot min , det är inget som jag var ute efter , hade tänkt att leka litte med den , men M3an står fortfarande högt på önske listan , brukar du köra med din bil på vintrarna ?

Maxad:

Ja slänger på vinterdäck nu på måndag varför undrar du-?
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
trodde att de flesta M3or vart avställda på vintern .

Gemini__
starre: Ja, där fanns det lite info =)
Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
Hm dom flesta säljer sin Z4? har du några siffror på detta eller är det en personlig uppfattning , fick för mig att Sverige skulle få någonstans 140 eller var det 170 Z4 är det fler än 150 till salu?? Nåja om det nu skulle vara så att det är fler som lägger ut sin Z4 till försäljning än exempelvis volvo v70, beror nog främst på att det är vinter snart, samt att z4 köpare eller människor som köper en bil med plats för två med prislapp på en halv miljon i almänhet byter bil oftare än genomsnitt kunden.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tror iof att den typiske Z4 köparen har mer än en bil i garaget...
Krokodil, att dem flesta sälger Z4 är inte nödvendigviss nåt betyg åt Z4an. Att man sälger en cab till vintern hellre än att ställer av den är ganska vanligt. Det är nu som man ska slå till för att köpa en pärla till låg priss.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
M-
8
M-Swede
Z4 3.0 -03
Jag kommer köra min Z4 över vintern och är 100% övertygad att det blir en perfekt vinterbil. Inte ens hardtop behövs enligt mig då värmen är precis lika bra som i vilken täckt bil som helst.
Har inte haft några problem med bilen, är väldigt nöjd med alla egenskaper och tycker att om man jämför Z4 med Z3 så märker man att Z4 är en "riktig" bil.
Tror att den som vill köpa en Z4 bör passa på nu och göra ett kap!

ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
M-Swede > Vilken extrautrustning har du?
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
M-Swede ,det är väl läge efter vinte för ett köp ? de lär väll tappa ganska mycket första året , rätta mig om jag har fel
Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
yepp jag kör nog också över vintern utan hardtopp njema problema..

/K
M-
8
M-Swede
Z4 3.0 -03
aye: jag har
-Hi-Fi-högtalarsystem Professional, 10 högtalare inkl 2 subwoofers med Carver-teknik, DSP och equalizer, 430 W (förvaringsfack utgår)

-Bi-Xenon

-Farthållare

-Förvaringspaket

-M sportchassi

-Larmsystem med fjärrkontroll

-Metalliclackering

I övrigt så är det mesta standard. Saknar möjligtvis navigatorn men den är inte heller speciellt snygg (ploppar upp från panelen)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.