|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Eh...? Inredningsbiten? Sitter skruvarna bakom det där man skall flirpa bort med spårmejseln eller? Minns inte att jag sett ngra skruvar nämligen... De där vajrarna som "tipset" säger kan snäppa av lätt, behöver inte gå av menar du om man bara skall kolla på den jvla fläkten eller? *BAWORAK* |
|
|
om du har problem med att ställa in värmen ska du öppna huven och bak mot torpedväggen på vänster sida sitter det en liten kåpa ca 10*5 cm. Ta bort den under den sitter det två små kolvar det är dom som reglerar värmen så knacka på dom så ska det nog släppa Micke N |
|
ormen |
skruvarna som håller panelen är dolda under en plastbit man får pilla bort, vertikalt längst till vänster resp. höger. Men man skall ha lite bakom pannan för att hitta de... ska det vara den attityden SvanteE kan du fan hitta skiten själv, eller skit i det! |
|
Eh va?Vilken attityd då? *BAWORAK* |
|
|
Glömde tacka för tipset btw. *BAWORAK* |
|
ormen |
skit samma, det var inget... jag menar inget, glöm det! jag pallar inte tjaffsa om fläkten längre, åk till en skrot o kolla hur det ser ut om du inte vill förstöra nåt i din bil. |
|
Svante E: Brukar först ha på defrosterläget i kanske 3-4 min. på vintern, när jag kopplar ur den så återgår den till utblås via alla spjäll som jag brukar använda när tempen sjunker under +10 (vänstra knappen bredvid autoläget). Om man samtidigt ställer in tempen på runt 24-25´C och trycker in kliman + ställer in vredet som ligger emellan mittutblåsen på kallt (blått, rött = värme) och riktar upp mittutblåsen samt sidoblåsen så får man skön värme på fötterna + lagom temp vid huvet typ 19-20´C MVH Robban |
|
|
Jag kollade runt lite i ETK:n och det verkar som om fläkt i panelen enbart finns på bilar med AC (lilla och stora). Däremot finns det en temperatursensor på alla tre varianterna, som känner av kupétemperaturen. Har man AC är den alltså med fläkt, och utan om man saknar AC. Lite kuriosa är att på min E28 520i (utan AC, men med Celsius-graderat värmereglage) sugs luften till kupétemperatursensorn av en vakuumslang från insugningsröret. Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
OK, följdfråga: Hur fungerar den där sensorn på de olika AC-varianterna? Om jag tex ställer in mina två vred på låt oss säga 24 grader, då kommer det varm o skön luft, men den värmen avtar sakta men säkert, dock inte vald hastighet på fläkten. Någon som vet? *BAWORAK* |
|
ormen |
SvanteE: om du bänder loss som han säger här Länk , så kommer du att se dina 4 skruvar. Det är en rätt tålig plastbit, så det är inget att vara rädd för, o skulle det spricka så finns mängder av panel och tillbehör på skrotarna.. öppna sedan hanskfacket och längst upp till vänster sitter det en skruv inskruvad från "sidan", dess huvud pekat mot höger backspegel. Skruva loss den också, så är det lättare att lirka ut hela paketet. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.