AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.370

Billig M3 GT på power?

Sida 1 av 2
Nån som vet nåt om den billiga m3 gt,n som finns för 119000???

En polare till mig e intresserad av den..

M-POWER!
Den har varit till salu på bytbil ett tag innan den lades ut på autobörsen, mer vet jag inte. Priset är ju ett väldigt lågt utgångspris så man börjar ju undra vad som är fel. Den enda bil jag känner till som skulle kunna annonseras för det priset är den här: Länk

Jens
Sorry... Powerbörsen ska det förstås vara... har inte lärt mig de nya beteckningarna än.

Jens
knappast den bilen på mellströms va???

M-POWER!
Nä, den på börsen ser alldeles för bra ut för att vara en fixad version av:
Länk
Dessutom har de olika reg nummer ;)

/Wille
Nej, det borde ju man kunnat se redan på bilderna i såna fall. Dessutom så skulle Mellströms GT bara gått 11' mil. Tycker i a f att det verkar lite för billigt. Har ni varit och tittat på den?

Jens
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det är inte samma reg-nr på "Mellströms Gt" och den i annonsen!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Johan B:
Jag skrev ju ungefär precis det i mitt inlägg :))

/Wille
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Wille, jag vet!............nu, när jag läste lite noggrannare. ;o)))

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Anders,

Jag kan kolla på bilen åt din vän, om ni så önskar. Inte så långt härifrån. Johan pcdoktor ställer nog upp också om jag känner honom rätt :)

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Det vore ju kanon om du hade tid med det kalle!

Ska kolla med min vän så hör jag av mig om det

M-POWER!
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Körde av en händelse förbi just den handlaren igår, när jag var ute o tog lite höst-porrbilder på min nya. Riktigt stinker bilhandlar-illa om det stället, feeetaste MB AMG ala 900kkr utanför, resten av bilarna är "vanliga" bilar. Därmed inget illa sagt om just den gtn. Hade jag vetat att det stod en så billig GT därinne hade jag lätt kollat upp den.
RafkoM3
Jag har kollat på den idag och även testat den.
Verkar vara fin i motor och drivlina. Även invändigt helt ok!
Lite lackskador på fronten och läppen lite skadad.
Bra pris, men det känns lite skumt som 328 Johan säger.

Man får lägga ner lite pengar på den iaf för att få den i bra skick.
Kanske ska köpa den som bruksbil tills jag tar ut min "stålgrå" M3 E30.. ;)
Nej , men ärligt så var jag intresserad, men när bilhandlaren säger att han inte kan något om bilar, när man frågar honom så blir man lite misstänksam. Typ, jag vet inte vad som e bytt osv..
-Kan man lyfta bilen? -Jag har ingen lyft...De har en verkstad som de fixar till alla bilarna på osv..
Men men...svårt att säga..Om motor rasar så är det inte så farligt då jag redan har en S50 turbo väntande, men givetvis är det tråkigt. Men för de priset så ligger det en eller 2 hundar begravna...

Länk
Länk
RafkoM3
Fick lov att lyfta och kolla under den idag, såg bra ut på alla punkter faktiskt, hade lite læckage från vevaxelpackboxen, annars såg det fint ut...
Støtdæmpare ok, bussingar likaså..

Småpill , lite omsorg så blir den i bra skick...
Hmm, jag blev sugen på att køpa den...

Länk
Länk
GT:n har varit uppe till diskussion på Zatzy och tydligen kan den ha vissa "dolda fel": Länk

Jag har skickat meddellande till han som påstår sig veta mer om bilen men inte fått svar än.

Jens
MrMarsupilami: Återkom gärna med info. Är lite sugen jag med! Dock inte om bilen har varit totalkvaddad eller liknande. Men det är alltid kul att få veta varför detta ex är det billigaste i både Sverige och Tyskland. Men den verkar inte vara nyimport? Gammla skyltarna med S i början. Någon som har luskat ut siffrorna på reg nr?
Den e redan såld

All
RafkoM3
;)

Länk
Länk
Vem klippte den????? Slog du till Rafko?

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Jag fick svar och tydligen gällde det en bil som varit krockad men dåligt lagad och det var inte ens säkert att det var just denna GT:n. Han kom inte ihåg reg-numret men han skulle kunna identifiera den om han fick tillgång till utdraget från Vägverket. Om någon har det så kan ni ju maila det till mig så vidarebefordrar jag det till honom. Om det är denna bilen så var den till salu i Malmö förra hösten för 155'. Maskinellt ska den vara fin men krockad och dåligt lagad som sagt.

Jens
RafkoM3
Jag frågade han killen från Zatzy också, och det var inte den bilen som han trodde. Han trodde det var den bilen som stog i Oxie før några månader sen
Dena bilen har varit uppe på forumet innan, tror den kom från Belgien eller liknande
Länk

Länk
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.