AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.642

328 går illa. Verkstaden hittar inte felet! Har redan lagt 10000kr

Sida 2 av 2
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Flåklypa tack för det, jag ber dem kolla noga en gång till! I och för sig har två olika verkstäder tagit kompprov och sagt att det ser bra ut men det skadar aldrig, vad kostade reparationen för dig?

Jag gjorde det svart och själva ventilen var inte dyr alls, men sedan tillkom sotningssats (~2000:-), ny olja, filter och arbete. Det slutade på 6000:-, varav arbetet stod för hälften.
Det var 6:ans cylinder som dog för mig (den närmast torpedväggen).
fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Jag tror stenhårt på att du har krökt en ventil eller något annan MEKANISKT fel. Fråga gärna din verkstad på vilket sätt en elektronisk styrenhet kan ta skada av en övervarvning... Det finns inte en möjlighet.

Är du säker på att bilen går helt bra på låga varv? Är det inte bara så att den går bättre än på höga men fortfarande inte bra? Som föregående talare sa: Gör ett noggrant kompressionstest och om du kan nollställa kompmätaren så mät gärna på lite olika varvtal. Vet inte om jag är helt ute och cyklar där, men det skulle kunna innebära en skillnad...
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Jag röstar också för lätt krökt ventil...
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Ringer verkstaden imorgon, ber dom lugna sig lite med styrboxen och kolla ventilerna NOGA!
Man tycker ju att man inte borde behöva tjata på dom , dom är ju trots allt det största BMW stället i Stockholm.....
Be om att få se kompressionprovspapperet också.
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Till slut är bilen klar...........11 krökta avgasventiler.........dyrt blev det också 19900. Slapp dock betala styrboxen.(5500 +moms +arbete ca 14000) De erkände att de varit fel ute.
Oj. Ja, så kan det kosta på aukt. firma.
Det är kanon Ola att du berättar vilket fel det var. I många trådar skriver aldrig trådskaparen vilket problem dom hade och man får aldrig reda på vad som var fel. Cred till dig!
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

olaO: Skönt att det löste sig! Jag hoppas att du fortfarande får låna bilen av tanten din. :)
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Jodå visst får jag låna den, men det blir lugna lugna växlingar...
Men med 525:an gör jag som vanligt....

Tack alla för bra råd, och glöm inte: Lita aldrig till hundra procent på ett kompprov!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.