AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.216

Billiga m3or ?

Sida 2 av 2
Om man har erfarenhet av racing så är man nog även mer uppmärksam på medtrafikanterna. Det ingår ju att det kan uppstå oväntade situationer när man tävlar. Både förmågan att vara uppmärksam och reaktionstiden borde förbättras, tycker åtminstone jag.

Jens
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

När man rejsar är det sällan någon som bryter mot regler (så som att köra rätt ut framför någon annan), inte heller är det väl ofta man blir överaskad av en korsning eller ett krön man inte sett förut? Om föraren inte har dåligt minne förstås? :))

En stor risk tror jag däremot är att vissa kanske överskattar sin egen förmåga,om man hållit på med racing innan. Vissa är säkert tvärt om iof.

Länk Länk
Kolla Börsen! Där finns en estorilblå M3 limo som har gått 25500 mil. Kan säkert pruta lite på den också.
Det finns också en M3 GT till salu för 119' om du söker på Bytbil.com. Den har "bara" gått ca 16' mil.

Jens
M3-90
Kan mycket väl vara helt okej bilar även om de är billiga, M3 e36 har rasat kraftigt och kommer nog att fortsätta falla en bit till tyvärr, men det är fina bilar.
Idag går det att köpa en fin -95 M3 för 110 - 115000 i sverige utan problem.
Vet flera fina -93/94:or som efter mycket annonserande för runt 120/130 till slut sålts för 90/95000.
Betydligt fler säljare än köpare.

Men de som själva sitter med kanske 140000 kr i sin -93 vägrar konstant att tro på detta och hävdar direkt utan att sett blien ifråga att det är skruvade och krockade bilar, skulle dessutom serviceboken saknas så är ju bilen nästan oduglig....

Nej, åk och titta och bilda dig en egen uppfattning om du hittar något som passar, en provkörning säger en hel del.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Är du rädd för att få en mätarskruvad bil ska du definitivt importera den själv.
Som någon tidigare nämnde är det inte i Tyskland det skruvas mätare utan på vägen till Sverige!

Alternativet är annars att köpa en svensksåld men då kostar det lite mer och dom är inte så vanliga.

En 93:a i ganska bra skick ska du kunna få för runt 100.000:- i Sverige. Det finns gott om M3 e36 och dom är inte särskilt lättsålda nu när försäkrinspremierna dragit iväg.
Simon_Olsson
ok jo jag kommer att importera själv och det gör inte mig nåt att dom kommer fortsätta sjunka i pris då jag skall hämta bilen om 1 år ungefär =) aa längtar redan har fått för mig att det är riktigt kul bilar. Tack för alla svaren
Simon_Olsson
Är det dyra bilar att serva/reparera ???
dansguru
dom är inte billiga att serva. och räkna med 50000 i försäkringspremie.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Servicen är inte så farligt mycket dyrare än för vanliga E36.
Reparationer kan kosta precis som för övriga E36 då vissa delar är samma, men de kan även bli mycket dyra om det är specialprylar som går sönder.

Dyrast i längden är nog försäkringen!
Kolla upp premierna INNAN du köper en M3!
Vill det sig illa, kan premierna betala bilens totala värde på två år!

Att skriva bilen på föräldrar eller annan släkting kan i värsta fall resultera i att man inte får ut en krona på försäkringen när man vill utnyttja den....
(finns flera trådar om det!)

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Simon_Olsson
ok så det är inte så dyrt som jag trodde da att skruva med dom =)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Simon, det beror helt på vad det är som du måste "skruva med"!

Vissa delar (t ex många plåtdelar) är desamma som vanliga E36.
Andra delar som t ex motor och hjulupphängningar är special och kan kosta nästan hur mycket som helst! ;o)

Men det som är DYRT är som sagt försäkringen!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
mackan325
Köp en E34 M5 istället och slipp hela vanos problematiken!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.