|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Simon_Olsson |
Skall hämta mig en förstabil nästa vinter i tyskland och har kollat på dom billiga m3orna i tyskland är det värt å hämta en sån eller här är lite länkar till dom billiga Länk Länk Länk Länk Länk |
|
En billig M3:a blir med största sannolikhet en dyr historia. Man får vad man betalar för... Av säljaren utvalda bilder säger inte så mycket om skick och skötsel. Länk Länk |
|
|
Det går säkert att göra en bra affär på gamla M3:or i Tyskland. Personligen har jag ingen erfarenhet av import men jag antar att det går att kolla upp en del saker här hemifrån, t ex garantireparationer, ringa de serviceställen som bilen varit på, tidigare ägare o s v. Jag hade ändå aldrig vågat köpa M3 på det sättet. Är alldeles för noga med att kolla upp saker, vill utreda allt om bilen innan jag köper den, göra M-test m m. Hade fått stanna i Tyskland i flera veckor innan det hade blivit affär :)) Jens |
|
Simon_Olsson |
hehe jo men jag bryr mig inte så mycket om det är kass lack mm huvudsaken är att den är bra mekaniskt i motor å vxl låda mm och inte gått altförlångt |
|
Hmm, en M3 som gått 8000mil för under 100k.... Jadu, den bilen är ju antingen tokskruvad på mätaren eller också fetsmälld nån gång. Kan ju iofs vara motorhaveri på den med... Lägg til en del stålar och få en som är i bra skick istället, annars kan det bli mycket dyrt. --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" www.robban.org - Snart färdig! |
|
ErikNilsson |
Lyssna på vad Robban säger!!! Lägg till 20 tusen och köp hellre bilen här i Sverige. Det kostar att ta hit den och oavsett hur du resonerar så är risken att det är något lurigt med en billig M3 större i Tyskland. Nu ska jag inte dra för stora slutsatser men om detta är din första bil kanske du inte själv kan avgöra huruvida bilen är kry eller ej (som sagt bara en tanke). Det kan som sagt bli en väldigt dyr historia detta och det kanske t o m blir dyrare än att köpa en -96. Tänk gärna på det! |
|
Alla dessa är med 99% säkerhet skruvade. Som tidigare nämnt kostar det 50e att fixa digitala mätare. Inte så farligt dyrt alltså + att det tar ca 5min. En bil som rullat under 200k i ett land som varken har salt, eller sand på vintervägarna, måste vara fin i lacken. Om inte nån bonde kört rally på hans land. Måste finns en orsak farför en bil är billigare? -Man måste ta reda på den orsaken före man slår till. Men billiga priser får man kunden att ställa mindre frågor. |
|
changco |
Köp inte en billig M3a om du inte är expert på bilar, inte billiga reperationer, vad är roligast och lägga 20k extra direkt än och lägga samma summan plus lite till när allt rasar på bilen. Sen räkna med minst 10k för att plocka hem en bil! |
|
Simon: KÖP ingen tokbillig M3:a för FAN....dels är dom knappst i superskick...förmodligen många mil, (eller skruvad), eller smälld, fusk stämplad bok eller nåt annat... Nej, jag skulle INTE gjort de...en superfin och fet 325:a i samma årsmodeller kostar ju lika mycket.... Kolla runt i sverige, kör massor med olika bilar.... Sen kan du ju åka te tyskland och testa dom där..får du se om dom e i bra skick!! ///M3 |
|
|
Testa många olika, om du inte har erfarenhet av tidigare M3'or. Då jag köpte min "nya" M5'a i våras kollade jag endast på en bil, eftersom jag ägt M5 E34 i 2,5år före det. Jag visste hur den skulle vara, och den som jag testade var mycket, mycket bättre än min gamla, priset var rätt, bilen fin så jag slog till. Men detta skulle jag inte gjort om jag inte hade dessa 2,5år av erfarenhet bakom mig. Samt att jag tidigare provkört 2 M5 or. medan jag hade min förra M5. Så ta M3_LOVER's råd, kostar inget att provköra många, kanske lite tid, men det är det värt. |
|
Simon_Olsson |
ok tack för svaren |
|
Ang den där bilen under 100` som hade gått ca 8000... Ratten är ju utbytt mot en utan airbag... Kanske den tidigare löst ut LR var "för sliten" ;-) |
|
Simon_Olsson |
Kan inte ni med icq eller msn adda mig på icq nummer 177961451 å på msn heter jag Lustgas_Beroende@hotmail.com |
|
Som någon skrev ovan "....köp bilen i sverige istället..." Tyskarna fuskar inte med mätarställningen mer än vad vi gör. Det är på vägen mellan Tyskland och sverige de flesta mätarna skruvas...... Eller på de bilar som ändå ska på export... Okej det finns skruvade bilar i tyskland, det vet jag oxå, men det säkraste är nog att hålla sig till stora märkeshandlare så är risken lika liten som om du köper svensksålt. Personligen köper jag gärna en bil från tyskland, men jag köper inte gärna en importbil som redan är i sverige, det är säkrare att importera själv.. |
|
RafkoM3 |
Kan lika bra vara en DYR m3a som e skruvad... Bara høja priset, sen tror folk att den ær ærlig ;), nej men ærligt talat så får man åka ner och kolla på bilen. Man får oftast vad man betalar før, men samtidigt så kan man inte øverværdera en bil heller kanske... Länk Länk |
|
Nu är det ju så att de tidiga e36 M3'orna ligger lågt i pris i Sverige också, och har man inte importerat tidigare så är det en del att tänka på. Finns massor med saker som är lättare på hemmaplan. Bli inte kär i första M3'an du testar utan testa fler och bedöm vilken som är bäst för de pengar du tänkt lägga. Är du 16 år som det står i din profil och du ska ha bilen som din första bil, kolla vad din försäkringspremie blir INNAN du köper bilen! /Wille |
|
Simon_Olsson |
jag har inga andra intressen än bilar och jag lägger hällre pengarna på bil än på att gå ut å festa mm och man kan ju ta ut några annonser på billiga m3or å ta med sig ner när man skall till tyskland å kolla på flera stycken å provköra mm och jag åker inte ner själv utan min pappa kommer att åka med mig ner (tor inte att jag är nån bortskämd snorunge) för jag får spara helt själv till bilen och jag tycker att m3orna är snygga å dom verkar gå bra redan org allså måste jag inte trimma eller styla den om jag köper en sån som om jag skulle köpa en annan bil och jag går fordon så jag kan nog fixa en hel del saker själv . hur är m3orna annars da ?? är det kul bilar ? är dom svårsålda mm |
changco |
Kommer ihåg när jag var 18 och man köpte en första bil tyckte man ju det räckte med att köra en 120hk maskin. Är man en ofaren förare med en m3 så kan följderna bli katastrofala. köp en 325 och öva med. lovar det räcker och blir över. |
|
Måste nog hålla med changco litegrann. Du ska nog överväga en motorsvagare bil om du inte har väldigt mycket erfarenhet av att köra snabba bilar. Det finns ju dem i din ålder som tävlat i motorsport m m men om du inte tillhör den kategorin så är det tveksamt med en M3:a som första bil. Marginalerna blir lätt små med 286 hk under huven... Jens |
|
|
Köp en 325 å ha en sommar tex.. jag hade en 325, lite kort stund.. sen är jag gasglad, köpte en m3;A den m3:an finns inte nu! så nu är jag inne på min andra m3,a har lärt mig av de, men gjorde dels lite ont samt dyrt! fast kör hårt nu, men är mer van! man tror att man är super bra på vägen, men när en m3;A släpper då är de släpp! diffar sidu! men gör som du vill men mitt råd köp en 325/328 å byt året efter! sen så finns de billiga m3:or i sverige nu med! finns massor! Länk mvh Christoffer |
|
|
Jag anser att det inte spelar en jättestor roll om man har stor erfarenhet av bilkörning (bilracing eller dylikt) sedan tidigare. Riskerna är framförallt andra trafikanter som klantar sig. Är man omogen i trafiken så har man liten förståelse för andras misstag, detta tillsammans med en väldigt snabb bil ökar riskerna enormt. Självklart har man glädje av att man kan ratta en bil sedan tidigare men olycksrisken tror jag inte minskar så värst mycket. Detta är vad jag tror som sagt. Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.