|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
Lenning |
Jag tycker det är synd att inte BMW har några supersportbilar så som t. Ex Mercedes har. (SLR o co:). Eller FINNS det någon som jag missat? Okej, M3 CSL är en sportbil men inte en supersportbil... Är det någon på gång kanske? Nån som vet mer än jag? BMW gör ju grymma bilar så varför inte leda utvecklingen bland supersportbilarna också? |
|
Menar du en med 1000hk som gör 0-100 på 3sek kanske?? :))) skulle sitta fint för min del Länk |
|
Lenning |
mmm... typ.. =) |
|
var länge sen M1 kom nu så.. tycker det vore dags igen! Mclaren var ju bara BMW motor.. så den räknas inte riktigt.! Nasca M12 och C2 blev ju aldrig av.. så det är lite trist på den fronten! |
|
| M6? kommer väl? | |
Oakman |
Jag tycker inte det känns som det är BMWs nisch att tillverka bilar i 3-4 miljonersklassen som McLaren osv osv Själv har jag mycket hellre en M5 än en Lamborghini... M5an har prestanda så det räcker till och blir över, är salooncar osv osv... visserligen irrelevant info kanske men nä jag tycker BMWs utbud är tillräckligt... // Olof (Ja jag känner till sökfunktionen) |
| Jag tycker det vore roligt med en über modell iaf! Men absolut inget krav! Vill hålla med Oakman.. det räcker ganska bra med bilar som M3 CSL och M5 osv.. det är väl just BMW nisch det! Snabba, komfortabla bilar som det verklgien går att svänga med och som har en föfinning av högsta klass! Samspelet mellan dig och din bil kan inte bli bättre! | |
| Med tanke på motorvalet i E60 M5 så förefaller det inte omöjligt att BMW planerar en riktig sportbil. | |
| Hmm ja där sa du nått bjoerck... Skulle vara intreasnt att se nån design studie på nått sånt i sånna fall! En Lamborghini Murcilago dräpare kanske smids i Bayern! Vem vet =) | |
| Mercedes har en värstning i form av SLR och Audi äger Lamborghini. Om BMW märker att det finns lönsamhet i denna nisch så kommer det säkert en riktig värsting även av dem. | |
|
Bjoerk: inte bara Lambo. Dem ska släppa en superbil med AUDI logga till våren. Frågan är bara vem vill betala så mycket pengar för en DKV ? Ärligt så jag tycker att BME Audi och MB kan inte producera superbil av enkel anledning: Gör man en 1-serie och 316 kompac så har man svårt att övertyga folk som har råd med en superbil att man får samma valuta för pengarna som när man köper en McLaren eller Lambo. Ska BMW satsa på superbilar så måste dem göra det genom att utveckla superbilmärke inom koncernen. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Det är väl därför både MB och BMW gåroimvägen till McLaren... | |
Lenning |
Men BMW måste ju hänga med i supersportbil-trenden... Om de ska behålla all respekt? Ja jag ÄLSKAR BMW och de gör UNDERBARA bilar men en M5 har inte riktigt samma "rykte". M5 är världens bästa brukbil.. Men BMW BEHÖVER en supersportbil för att som sagt inte komma efter rent respektmässigt... =) |
|
Visst vore det kul med en vansinnig efterträdare till M1 med 1000 hkr V16-motor... Men BMW saknar den traditionen av "vulgosuperbilar". Delvis för att de inte behövs, M5, CSL och allt vad de heter har byggt ett varumärke som dämpar MB, Audi mfl utan att behöva ta till storsläggan. Och, även om vi är BMW-nördar här, skulle inte en Lambo-konkurrent från BMW kännas lite, lite som VW Phaeton. Ingen ska påstå att Mercedes lanserar SLR för att tjäna pengar på den. Visst, de har säkert marginal på den, men med tanke på det låga antalet är det imagebyggande man är ute efter. |
|
Oakman |
Z8an tycker jag är ett bra exempel på en riktigt lyckad bmw-supersportbil (eller sportbil om ni vill det). Men som "Z3c 4 ever!" säger, tror det blir svårt att nischa sig som supersportbilstillverkare i mångmiljonklassen när det görs bilar som Compakt osv... En vidareutveckling på Z8an eller liknande kanske man skulle kunna tänka sig.. men jag tror inte på några Lamborghini/Ferrari-liknande saker.. tycker BMW handlar om nåt annat, sofistikerat på sitt sätt. // Olof (Ja jag känner till sökfunktionen) |
| oakman: får lov att hålal med om det! Z3 var nått i en klass för sig! kankse kommer nåt liknande.. M6 CSL Cab? Ja vem vet! | |
| Z8 var nått i en klass för sig.. *jävla fingrar* | |
Lenning |
Jo ni har nog rätt... Om mycket rik man köper "den nya supersportbilen från BMW" och får se att hans granne har en BMW 318 Compact... Då kanske det inte är så kul... =) Men jag väntar iaf på en supersportbil som sopar mattan med alla andra... =) |
| Ja det vore ju onekligen trevligt.. men med tanke på allt hysch hyshcande krign M1 när den släptes och de olika design studierna som gjorts ochinte blitt nått av så verkar det inte som att de är så intreserade av nått dylikt.. Sen verkar det som om de har fullt upp med sina bilar redan nu.. nya M5 M3 M6 och 3serien och 6-serien osv.. så det ser då inte troligt ut att en Super BMW M8 M9 M10 eller liknande skulle hitta fram till dagens ljus! | |
|
ärligt talat blir väl M6 (jag upprepar mig) en supersportbil? med den karossen (även cab kommer) samt den nya m5 motorn så blir det nog ett komplement till lambo etc... Men det blir aldrig en PORSCHE! ich liebe porsche. |
|
|
Som det gamla ordspråket säger: "skomakare bliv vid din läst", Visst BMW har gjort en hel del trevliga bilar genom åren, men kan någon verkligen föreställa sig en BMW i superklassen? Med Bangle's design i tillägg så hade det nog påminnit mer om ett markbundet B52-bombplan än supersportbil á la Lamborghini... :-) Vill man ha en tysktillverkad bil av den kalibern så får man ta mössan fint i handen och knalla in till MB eller Porsche! SLR och CLK-GTR, är då nya M5 ett hot? Näääää.... ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.