|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag tycker att Z4 är hur snygg som helst. Jag kan nog kategoriseras under gruppen som gillar Bangles bilar, speciellt Z4 och 5-serien. Det är nästan fascinerande att följa linjerna över hela karossen på Z4! Det är inget fel på de lite äldre modellerna, tvärtom! Men ta nya 5-serien. Om du ställer den bredvis en MB E-klass som annars är en mycket elegant (men gubbig) bil så ser E-klassen plötsligt uråldrig ut! En sak måste ni som inte gillar Z4 erkänna: Visst vrider ni på huvudet när ni ser en på stan? //Thorssa | |
|
jag håller inte riktigt med, är rädd för att jag tycker att designen börjat spåra ur.. man vrider nog lika mkt på huvudet oavsett om det är en z3 elle z4, tror jag iaf.. //Svebba BMW Z Power |
|
|
Jag gillar Z4 (och alla andra Bangle-kreationer förutom E46 compact) SKARPT! Jämfört med Z3 är Z4 ett helt enormt lyft! Ni Z3-vänner får ursäkta, men jag tycker att en original Z3 ser väldigt mesig ut, feminin och försiktig i formerna. Med de rätta modifikationerna kan den dock bli läcker! En Z4 är underbar och spännande redan från fabrik. Mvh, Kalle Hansen ___ Länk |
|
| Thorssa: Jag tycker alla BMW bilar är våldsamt snygga (förutom E36 som jag har vissa problem med!) Och Bangles nya bilar är inget undantag för mig.. gillar dem starkt! Och en Z4:a eller nya 5:an gör att man vrider huvet av sig i bilen! Förstår tyvärr inte de som inte kan uppskatta den ny andning som getts! Än om E65 vart lite väl tarvlig! men E60 och Z4 är helt klart luckade bilar! X3 däremot gillar jag inte.. men ag gillar förvisso inte SUV:ar alls så! | |
|
Tycker personligen att Z3M Roadster i estorilblå är den snyggast bilen som BMW någonsin tillverkat ;) Z4 är inte riktigt min smak, för mkt komplexitet i linjerna (=futurisk). Personligen föredrar jag långa linjer med en femin dragning typ de riktigt gamla Corvetterna. Styrka & skönhet i ett, vad mer kan man begära!? ;) Men smaken är väl som baken, sa den vänstra till den högra.. |
|
|
Nej Z4'an är inte snygg, den är annorlunda det håller jag med om, men vacker... knappast. Finns ingen harmoni i linjerna, och bakluckan med sin ankstjärt är något bland det fulaste som lämnat ett ritbord. Nya femman är ok förutom lyktarrangemangen som både bak och fram mest ser ut som något utsmetat klet. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. Länk |
|
|
Verkar som att det är mest Z3-ägare som inte gillar Z4. Om man följer linjerna längs Z4 så inser man att de fortsätter runt hela bilen! En Z4 eller ny 5-serie ser inte gammal ut bredvid någon annan bil! Det kan man inte säga om många (relativt nya) bilar! Ta t.ex. E-klass, S80 facelift, Audi A4. //Thorssa |
|
|
Carsdata: du har god smak! Thorssa: Inte alls: du skulle ha sett oss alla när vi dreglade över Krokodils Z4 på en Z träff i augusti! Kalle: aj, det gjorde ont :-) Bangle rules. t.och med compacen faktiskt. tänk på vad han hade för utgångsläge. E36 compact var lite av missforster (fast jag gillar även den på sitt sät) så E39 compac är ju en lyft. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Anser att z4 är riktigt vass. Ju mer man ser den, växer den i mitt tycke. Den svarta är ju hur skön som helst, eller varför inte en merlotröd. För att svära i kyrkan så är den nya MB SL 500 ännu mer stilfull och vackrast just nu. ArctisZ3 |
|
|
Z4 ser okej ut. Tyvärr matchar inte fronten den i övrigt extrema designen. Just fronten är väldigt feg. Tyvärr känns Z4:ans design stulen. Bangle har helt enkelt "samplat" designelement från andra tillverkare. Även den mest inbitne Z4-dyrkaren kan nog inte blunda för var Bangle fick ideérna till fronten och baken på Z4? E60 är ful. E46 compact är fulare. E65 är vidrig. |
|
|
bjoerck: Va? Vilka tillverkare då? Nämn en modell som är lik Z4! //Thorssa |
|
| Bakändan har skarpa drag av en italiensk sportbilstillverkare med en häst i loggan. Fronten påminner inte så lite om en annan tysk biltillverkares variant på temat... | |
|
bjoerk: när du säger det så måste jag hålla med om baken. när jag såg trailern till Bad Boys trodde jag att dem körde en Z4. I trailern såg man bilen bakifrån. Men jag håller inte med om fronten ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Carsdata: tack för de orden!!! Då vet jag vem jag skall höra av mig till om jag ska sälja ngn gång....:-) | |
| Jag tycker inredningen är det sämsta i Z4, föga sportvagnsmässigt. Utvändigt är den rätt fräsch, men varför så "oaggresiv" uppsyn. Den hade väl kunnat få lite "argare" strålkastare? | |
|
Z3c 4 ever, Du behöver inte känna dig träffad, du har ju en COUPÈ! Att påstå att Z3 Coupé har en utslätad och ospännande design vore att skjuta sig själv i foten :) Det är roadstern jag åsyftar med min kritik, speciellt då de fyrcylindriga modellerna innan faceliften. M-roadstern är undantagen även den. Bjoerck, Jag hävdar att Baken på Z4 är hämtad från 02-bilarna (Touring). Fronten förstår jag inte var den skulle vara stulen ifrån faktiskt... Mvh, Kalle Hansen ___ Länk |
|
|
Z3 Coupé har jag kommit till insikt är bland de snyggaste bilarna nånsin som BMW tillverkat! Gillar den grymt skarpt.. sen att många anser den se lite Goofy ut.. haha.. det gör mig inget.. jag tycker den är sanslöst fomrskön.. men man har tyvärr inte råd att äga den nu när man är sjukskriven.. annars vette fasiken! M5 Touringarna är jag dock mest frälst av! men jag är lite udda så =) Z4 tycker jag inte liknar nått riktigt alls.. men jag har kanske inte tänkt i de banorna när jag tittat på den.. |
|
|
Fattar fortfarande inte vad du menar med fronten. Förstår din tanke när det gäller baken men tycker att den är långsökt. //Thorssa |
|
|
Är det bara jag som ser likheterna??? Länk Länk Länk Länk |
|
|
bjoerck: Nä, tyvärr inte. :-( En kompis till mig sa "Den är ju ganska lik TT" när han såg Z4 första gången. Kan inte annat än hålla med. /Micke |
|
|
micke: Fronten är ganska lik ja, men bakdelen på Z4'an är som tur är inte i närheten av TT'n som är ordenligt ful från A-stolpen och bakåt enl. mitt tycke. TT'n ser ut som en tillplattad bubbla ;) /Wille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.