AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.322

follow me home funktionen! hur aktivera?

Sida 1 av 2
såg att man har en follow me funktion..hur aktiverar man denna?
står att man ska föra fram helljus spaken. men ska man göra det med tändning på eller?? har försökt och det funkar inte..
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

När du stängt av bilen och nyckeln är ur, ryck en gång i heljustutan och den lyser ett tag efter att du låst bilen...

Länk Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Efter du har tagit ur nyckeln ur tändningslåset för du helljustutan mot dig (blinkersspaken).
Då tänds hellyset, därefter larmar du på bilen i vanlig ordning, efter ca 30 sekunder slocknar ljuset helt.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Det funkar endast om man har halvljusautomatik har jag för mig.

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ska strömställaren stå i 0 = halvljusautomatikläge (på min bil)
eller ska den stå i tilläge eller har det ingen betydelse, har för mig jag testat funktionen nån gång för länge sedan men inte fick till det, men provade inte olika kombinationer.

///MVH Hasso
Länk

Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Hasso: Follow me home funktionen kom först med den ny LKM:en dvs sent -98 så vare sig du eller jag har den funktionen.

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
Som jag har förstått det skall man ha halvljusautomatik på bilen och strömmställaren skall stå med ljuset på om man säger så. Alltså att man vrider den åt höger så långt det går.

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Har inte halvljusautomatik på min importerade 330-01. Follow-me-home fungerar utmärkt.
Jaha, i så fall fel av mig :) Men en person jag känner har en e39 som han behövde aktivera halvljusautomatik på för att det skulle fungera. Kan ju vara så att det är olika mellan e39 och e46 eller så är det olika mellan årsmodeller eller nåt.

Nockenwelle (och ni andra):
Min är också importerad, men jag har halvljusautomatik.
Har dock inte provat om "follow-me-home" funkar.

Länk
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Om jag minns rätt har det varit någon tråd om att aktivera halvljusautomatik mjukvarumässigt på nyare BMW.
Jag kan tänka mig att det finns de som vill ha det så i Tyskland (eller andra länder) också, så det behöver nog inte vara en svensksåld bil för att den funktionen skall finnas.
Själv upptäckte jag follow-me-home funktionen av misstag, råkade komma åt helljusspaken när jag klev ur bilen. Eftersom jag köpte bilen i våras är det först nu som det varit någon vits med follow-me-home.
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Er Follow-me-home-funktionen ekstrautstyr, eller er det standard på visse modeller (årgang)?
Morten: de ska vara standard enligt www.bmw.se
Det funkar iaf på min svensksålda 330.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Vilken löjlig finess egentligen. Men cool som fan!

Typiskt BMW att komma på såna grejer.. :)

Min websida: Länk
Fanns redan på 50-talet i Amerikanska bilar

(Fråga först och du får många svar.)
_______
Länk
Hu
50
Huggo
535IA -90
735IA -91
Har ni inte funktionen kan ni låta hustrun sitta kvar i bilen med ljuset tänt till ni är inne *LOL*

Huggo

Vit utanpå och röd inuti
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Nå lo jeg høyt. Hehehehihihi.
okej! min har halvljus auto så jag ska testa detta med ljustutan..

föressten nån som vet vad BMW tar för att aktivera regnsensorn,man har nämligen bytt ruta i min bil så den funkar inte,Kanske man kan aktivera dden med en vanlig bosch dator ller måste man anlita BMW??
do
128
doggy
325 cab -89
540iA Touring -98
525 -88
vad är follow-me-home funktion för nåt , nyfiken..
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Doggy, bilens helljus (ocj halvljus har jag för mig) lyser i ca 30 sekunder efter man har larmat på den.
Detta för att man skall få lyse på väg fram till dörren på huset (eller motsvarande) och se alla bovar och våldtäcktsförövare som ruvar i rabatterna! ;o))

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Synd for dem som har 45 sekunders gange fra bil til hus!

Hmm.. må man ha automatisk kjørelys for at funktionen skal kunne aktiveres lissom?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.