|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag tror du får höra med nån lämplig återförsäljare om just Q9100, den är ju relativt ny, jag har själv ingen erfarenhet av just denna. Om det är just navigation som är huvudanvändningen så vete fasiken om jag inte hade satsat på enklast möjliga PDA för detta. Om det däremot är alla övriga egenskaper på Q9100 som eftersträvas och navigation kommer i andra hand så är saken annorlunda. Just i navigationsläge så är i stort sett alla PDA med Pocket-PC likvärdiga om de har likvärdig displaystorlek osv. Jag har själv en rätt gammal PDA som alltmera tjänstgör mest som navigator, de övriga funktionerna körs oftast i smarttelefon eller vanlig laptop. Min PDA har t.ex mindre internminne och mindre antal färger än dagens PDA men det är inget som man hämmas av vid navigation. En del GSM-telefoner kan också köra nvigation med programvara som Navicore m.fl men personligen har jag svårt att se fördelar med detta eftersom man många gånger använder telefonen mer eller mindre intensivt till annat (samtal t.ex...) när man kör bil. Då hamnar navigationsdelen och i synnerhet talinstruktionerna i skymundan när man kanske som bäst behöver dom. FP |
|
|
Hej, jag är ny här. Jag har kört Tomtom tillsammans med Qtek både PDA och Smartphone ett tag nu och gillar det skarpt. Nu har jag fått senaste Qtek med den nya OS Windows Mobile 5, tomtom har släppt en uppgradering men efter installation hittar inte Tomtom kartorna. Finns det någon här som vet lösningen??? Tacksam för allt hjälp |
|
|
Verkar som man ska behöva skrota orginal navin då Bmw inte har några klagomål från sina kunder angående "correct dest. guidance not possible" enligt Eriksson&Månsson i Kristianstad. Det betyder tydligen att dom skiter i andra hands ägarna till dyra Bmw modeller då enligt dom är det inga klagomål angående detta. /Pulare |
|
|
Noterade en grej när jag var ute och åkte häromdagen.. När man körde in på en mindre väg, bort från huvudvägen eller riksvägen så tappade fick man det berömda meddelandet. Det gemensamma som jag märkt är att det varit på mindre orter ex Hablingbo, Gotland eller ute på Blidö i Roslagen. När man åker på den numrerade vägen så funkar det och när man då tar en avtagsväg, så slutar det att fungera en bit in på vägen.. låter nästan som att karttillverkaren inte tar ansvar för vad som händer utanför den stora vägen.. där finns ju faktiskt inga gatunamn.. Ha en fin.. T |
|
|
observera att du har rutten markerad och den visar var du är men navin slutar att guida dig med röst och pilvisningarna. Detta händer så fort man lämnar dom större vägarna. Det är inget fel på kartmaterialet för i så fall hade det inte visat något alls. Prova att lämna en väg och kör ut i terrängen så får du ett meddelande att du lämnat det digitaliserade vägnätet. Felet ligger i navigatorn som tydligen är programmerad att endast ta dom större vägarna och guida efter, vilket man inte har så stor nytta av då det är i samhällen och villa kvarter som man behöver en guidning så man slipper sitta och titta på kartan när man kör. Men som sagt Bmw verkar inte bry sig om oss som har lite äldre prylar (MKIII och MKIV) som uppför sig likadant. /Pulare |
|
| Tur att det finns billiga navigatorer med bättre prestanda nu - varför hänga fast vid BMW när deras lösning är bra tänkt men aldrig slutförd. Det finns många vackra ord i instruktionsböckerna om uppdateringar av systemen men var finns dessa efter några år? | |
|
Har en Pocket PC med kartprogram också sen förra året..synd att man måste ha sån också Ha en fin.. T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.