|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
| 700 kilo och runt 200hk | |
| gick den igenom besiktningen med det??? är det inte max 1hk/kilo??? | |
|
Hehe, om det vore så väl ändå bmw_jerry. Nu får man nöja sig med 15kW/100kg ~20hk/100kg ///BMW - Was sonst! |
|
| johanE: skrev fel.. det ska vara 1hk/7kg eheh.. hur klarade du besiktningen då kungshult?? | |
|
full tank, reservhjul, verktyg, förare. lite vikter, så blev det 850 kg och med m52 2,5 motor, då är där 170 hk på pappret. |
|
| 0,5hk/1 kilo, annars får det vara, hehe :) | |
| satt och funderade lite idag... hur skulle det egenligen vara om man satta en en dieselmotor t.ex från 120d.. har ju bra effekt och en jäkla massa vrid.. lite trim på de och det lär bli skoj :D dessutom gå väldigt billigt.. dock så är väl motorljudet inte så vackert :P | |
| Hehe, Super 7 med diesel...det skulle nog röra på sig duktigt! Och så blir det ju lättare att besikta, iom att det är antaler hk och inte antalet Nm som räknas. | |
| Kolla gärna in mitt projektarbete som jag håller på med(super7) www.jenningsskolan.se/super7 | |
| inte illa som projektarbete :D vad är det för donatorbil du har?? | |
| Just nu, har jag ingen donator bil, sjävla projektarbetet kommer att vara att bygga chassie och hjulupphängningar, mer kommer jag inte att hinna då jag är själv som bygger projekt arbetet, men det är tänkt att köras med turbomatad m10 så som det ser ut just nu, men då jag inte skiter pengar så kommer chassiet ställas bort tills jag får mera pengar men m10 delar har jag gott om. Kommer att komma lite mera bilder under veckan då jag fick matrialet i Fredags, så nu blir det att kapa och punkta. | |
| hur har det gått med byggena?? har någon fått sin bil körklar?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.