AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.582

Jag har köpt -PORSCHE-

Sida 1 av 2
Erik Andersson
hej alla BMW bögar

Nej jag bara skojar med er
jag kommer snart att köpa BMW igen
men jag tänkte jag kunde få lite skäll!!!

Annars kör jag i från er, ha
Bara du inte köpt en 924:a (he he) så är du förlåten, vi gör alla våra misstag. :-)

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Porsche är inget fel min sambos kusin kom farande i en dylik sak på svärmors 80 årsdag. Det var det råaste jag sett på Svenska vägar.En =00 GT3 byggd för norra sträckan på ringen, Gt2 på motorjournalen såg ut som ett höghus men fick nästan inte in stortån under framspoilern.GRYMT mycketGRYMT.vad den kostar törs jag inte tänka på nånstans över 1.3 och uppåt.Rena racern
Det finns råa bilar förutom BMW M5 ochM3 också
Ekbloms nya M3 är till salu ska visst åka X5

Hasso
Porsche är det inget fel med grattis,... tex 911an tycker jag att är den genom tiderna mest "äkta sportbilen" fast dom går ju inte att använda lika alldagligt som en M3 och M5 men då är inte heller Mbilarna några renodlade sportbilar heller fastän många här säkert tycker det. mvh jocke
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Man måset ju variera sej lite...
så länge man håller sej till tysk ingenjörs konst e de helt ok :)

jag hade 944 innan M3an... skulle nog vilja säga att dom e rätt lika prestanda mässigt.

/Jonas

Finns ingen snyggare och genuinare bil än 911:an, tänk en 911Turbo 4Wd Mmmmmm då skulle man njuta!

-ridern-

525i 1990 24V
sportsbmw
Porsche GT2 Mmmmmmmmmm, vilken bil!

/ Rickard!

/// BMW RULES ///
Erik Andersson
Länge leve TYSKA bilar.
Tack för att ni är så förstående!
Och jag har ju faktist 2st BMW kvar också.

-vem hinner åka diesel-
Håller med ridern tänk att få plocka ut en 911turbo ur garaget när våren kommer. Dröm scenariot måste ju vara att ha råd att ha en sån vid sidan om Bimmern men reservdelspriserna till en porsche är ju inte av denna världen.
Håller inte alls med! Första felet med Porsche (911) är att den är felkonstruerad=motorn bakom bakaxeln. Hemska att köra, som en bubbla ungefär...K-Jetronic på en 90:a med 4 petad låda!!!
jo
73
joh
M535iA -87
Hoppas du får mycket nöje med din nya bil!

Henrik Fredriksson:
Felkonstruerad... det är ju kanonkul, tänk dig själv att åka på bakslangarna med en folka! (ja jag har 4 folkor också... varav en går att åka bakslang med).
Lotus Samuel
Inte felkonstruerad men lite annorlunda. Vilket märke slår rekord gång på gång på nürburgring? Jo porsche... så nog fungerar konstruktionen.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jo men det roliga är att en något hottad bmw m3 (csl) åker jämt med en 660 hästars supertrimmad gt2 porsche. Så visst kan BMW göra bilar och motorer. Kolla bara M3an som går i usa (sportvagnar) och så klart BMW motorn i Williams F1an.

Men visst Porsche är det inget fel på, lite mer exklusiv än BMW också.
Lotus Samuel
Jo BMW kan göra bilar men va det inte original GT2:an som den åkte jämt med? Och sen är det ju frågan om båda åkte på slicks... men men... gytt går dom båda två.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nej det var 660hästars versionen. Den hade rekordet och m3an låg på en andra plats. Jag tvivlar inte för en sekund att BMW kan göra en bil som dräper alla ferraris och porschar men frågan är om dom vill. Nya m3an är ju en otroligt prisvärd bil för att få samma prestanda går man nästan spränga miljon vallen. Jämför en m3a med en Porsche Boxter så spöar m3an den i alla kategorier.

Lotus Samuel
Men CSL kostar väl 2.5 mille minst. Lite synd...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
nej CSL kostar nog inte det däremot gör GT versionen det med v8a. CSL är nog inte så mycket dyrare.
Lotus Samuel
aaaa så va det ja. Känns som GT:n inte kommer gå så mycket bättre, bara dyrare. En samlarbil.
Äntligen! Jag kan inte säga mer "acey" har sagt allt som kan sägas...
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
CSL kommer att kosta ca 180.000 DM.

Den är med R-däck nästan lika snabb som GT2 med gatdäck runt Nordslingan (7.50 vs 7.46).

996 Turbo och GT3 gör det på 7.59 om jag inte missminner mig.

Tror GTR kommer gå betydligt bättre än CSL eftersom den är både starkare och lättare. Kostar det så smakar det.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Har ingen prisuppgift på CSLen och det är den första jag hör men den verkar vettig. Jag tycker att det bmw gjort är konstigt med GTRen. Att dom endast klämmer ur 350 hästar ur v8an är nästan löjligt med tanke på att CSLen pressar ur 380 hästar ur 6an. Betalar man 2,5mille för en bil borde man ju få minst 400 häst!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.