AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.664

Snabbaste BMW-motorförsedda bilen?

Sida 2 av 3
En F1 är lite svår att få råd med, och efterssom jag vet vad vad popper var intresserad av, alltså 402m körning så svarade jag min. Min bil hade kapacitet för en åtta redan i år, men då lådorna inte höll ihop så fick jag aldrig chansen att visa det. 9.50 kördes med ca 600 hk, och nu fanns det 100 till. Nästa år kommer det finnas ytterligare 100 skulle jag tro, kanske mer, och det ser ut som jag ordnat en turboclutch låda :-) Kommer åka en åtta om det lirar med lådan, det sätter jag huvet på.
Bäckis: Om du nu haft en F1:a till ditt förfogande hade troligtvis en del rekord ändrats :)

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Bm
196
Bmw 600hk....
633csi-77 Holset hx50
635csi-79
323tic-82
Bäckis är ohotad kung än så länge!!!!!
En Mclaren skulle inte ha en chans mot honom på strippen och jag tror inte ens att den klarar en 10a på strippen....
Stefan.........

Race to the last drop!
popper
Hmmm, Bäckis. Ska du börja med samma låda som jag. En C4:a med moddat innehåll o manuellt växelhus. Jag väntar på att dollarn ska gå ner lite till så ska jag ta till mig mod o beställa en låda. Bäckis är den snabbaste på strippen inge snack om det, synd att du fick lådras annars... MClaren är den snabbaste angående toppfart. Att jämföra med F1 blir lite besynnerligt men om man säger så här: 0-100km/h inte så intressant ; 100-200km/h, ja, du, nu var det inget som hängde med...

popper
Till dig Andreas vill jag bara säga att jag hoppas att du får till det så att din bil går fort, för jag tror att det blir ett JÄVLA tjat om gatbil osv. om en annan kör "moderat" fort o din bil måste nog o borde uppfylla antagoisternas krav på gatbil. Vill gärna se en eller flera BMW:N som kör "moderat" fort...

M3
82
M3-Rocco
M3 E46 -01
Rotti:

Menar du om jag är stolt över min M3:a....??

Nej, men jag tycker det är en helt OK bil, måste man tycka att sin egen bil är bäst bara för att man inte gillar att andra skrävlar....???

Det verkar som många av er behöver någon att se upp till och dyrka, jag menar om ni bara är intresserade av snabba drag-racing bilar så finns det väl bättre exempel än gamla Bmw-plåtskal med jätteturbos och stela bakaxlar.

// Rocco

D_
55
D_man
525 touring-92
vissa behöver ju inte penis-fölängare......
dom flesta håller nog på för att det e kul å sen spelar det nog ingen roll igentligen vad man har för kaross.....den byggs ju om
Ti
2.587
Ticco
420i -14
D_man:

Vad säger du?!?!
Det är klart dom f*n det ska va en BMW med BMW spis :)

//Ticco

www.ticco.com
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

M3 rocco: Sedan är det ju så att det finns otroligt många olika intressen då man håller på med bilar, gamla plåtskal med turbo tycker bland annat jag och många fler här på forumet är det brutalaste som finns... Dock så imponeras jag med andra inte av folk som har pengar eller tar lån för att köpa sig en standard bil med lite pulver i när man kan åstadkomma något själv utav till exempel ett gammalt plåtskal en 80-tals motor och stel bakaxel... för billigare pengar än penisförlängare som är upplånade
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Jag har inte satt nå mål med min bil... men visst vore de kul att klämma till med en nia.

Min bil har jag byggt precis som jag vill ha den bara... skrämma mig själv och andra utanför garaget är bland de bästa som finns:)

Har aldrig sagt att de ska bli nån strippen killer, då skulle den haft 4-länk och riktig låda.

Det är kul att bygga och prova på lite olika ideer

D_
55
D_man
525 touring-92
ticco...jag menade att man inte behöver inte ha en ny bmw att bygga om....det är ju tuffare med en äldre bmw som är pontent
D_
55
D_man
525 touring-92
som din eller den här: Länk
popper
Jag hoppas att du gör en nia, det vore fränt. Själv är jag inte normal så jag ska ju sjuka mig riktigt denna gång... Men som sagt vill inte ta kriget om gatbil eller inte så just nu är bollen hos dig...

johankihl: vad är det som imponerar med ett gammalt plåtskal med jättemotor i? Dessa byggen är inte några speciella märkvärdigheter i mina ögon. Snabba? Visst. Och det var väl också allt. Har dock all respekt för de som bygger dessa bilar och glädjen de finner i att köra rakt fram snabbast möjligt.
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Min är inte en riktig gatbil.
Då har man all komfort m.m kvar...
Men har inte sagt att den inte kommer köras på gata:)

Vissa skryter ju att de är gatbilar,fast dom inte kört på gata senaste åren!!

jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Ett gammalt plåtskal, det är inte så jag menar såklart, det är just själva grejen att man imponeras av olika saker, vare sig om man har en egen idé eller någon förebild.

Personligen tycker jag att ALLA bilbyggen har sin charm, gillar nyare fina och stylade bilar osv men min största passion är ändå äldre bilar där någon lyckats åstadkomma något unikt med egna idéer och fått fart på sin bil med små medel. En McLaren F1 kan ju vem som helst som har pengar köpa och ha hur kul som helst med, men att bygga en bil som går 10or på strippen, piskar m3or på bana för under 100 000:- DÅ blir jag verkligen imponerad! Det är en bedrift som driver mig och mitt bilintresse. Vill absolut inte klanka ner på någon men jag vill heller inte att någon ska gnälla för att människor tycker och tänker olika vare sig det är bilar eller vad som helst annat vi pratar om... även här på autopower.se ;)
Johankihl: Du har sunda åsikter kring bilintresset och är en äkta entusiast. Riktiga entusiaster enligt mig är personer som kan bli tårögda av glädje då de får syn på en bil som i en icke bilintresserads ögon närmast kan liknas med en skrothög. :-)

Gillar bilentusiaster som lagt trångsyntheten och prestigen på hyllan.

Personligen väcker en 2CV lika starka känslor som en M3 hos mig. Bilarna är unika på sitt sätt.
popper
Ja du Andreas, jag själv anser att en gatbil är en som man använder lite mer än söndagsåkning o att man faktiskt besiktigar den, behövs det en båge i den är den en hybrid av gatbil o banbil o skulle den ha som krav att ha en fullbur är det inte längre en gatbil oavsett om den har all lyx eller inte. Men som sagt det är mina värderingar. Detta gör att kör man en 9:a är det inte en gatbil. Men ändå vill jag gärna se dig ta en i alla fall. Jag vet att mitt bygge redan uppfyller dom första kriterierna nämligen ej bara söndagsåkning o att den faktiskt är regbesiktigad. Om man ändå kunde få igång Bäckis så att ni stressade varandra, ja då skulle ni nog utvecklas med en jädra fart, hi hi...

popper
Till alla som gillar MClaren så såg jag att det fanns ett sk. trimkit till en sådan... Ja, 1000000Euro blir slutnotan för bil o trim...

Rocco: Vad menar du med jättemotor? Visst är bilen urrensad, men motorn är av samma familj som orginal i min bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.