AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.662

Snabbaste BMW-motorförsedda bilen?

Sida 1 av 3
popper
Undrar om någon vet vad den snabbaste bilen, i Sverige,med en BMW-motor är för någon.....

Den snabbaste bmw motorförsedda bilen är som troligast MClaren F1.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
låter ganska troligt men var inte den luftkyld?
Nej den är inte luftkyld... 6,1 V12:a 48 ventiler och 627 hästar. Länk
Mig veterligen, så är det hittills min. Rätta mig gärna om jag har fel? Nästa år kan det bli tufft med tanke på hur mkt det byggs och en annan har ju faktist tröttnat att lägga all tid och pengar på bilen som man gjort dom senaste 5 åren.
popper
Vilka eller vilken har en sådan då? Har faktiskt inte sett någon här. Vore gott att ha en till inköpen på Konsum...

Finns det verkligen ingen ombyggd BMW i hela världen som klarar 402m på mindre än 9.50 sek?
la
248
lappen
m536i 85
jocke sahlin är tydligen jäkligt nära

Rotti
bjoerck . jo Laupa racing 8,485sek , 252,5km i Bmw 2002a..
M3
82
M3-Rocco
M3 E46 -01
Bäckis:

Toppar din gamla kärra 390 km/h..... Nej, jag trodde inte det heller....

// Rocco
Oj oj oj
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Snabbast kan defineras på olika sätt!!

Snabbast på stripp

Snabbast toppfart

Bäckis har snabbast bmw stripp bil i sverige.

Snabbast toppfart har ja ingen aning...

Mvh Andreas

Andie_83
Bäckis BMW rockar, inget snack om saken. Sen att det är en e21:a är bara bättre! Som sagt, finns många deffinitioner på snabb bil.........!

Ha det bra

MVH

//Andy
popper
Ja, tror nog att det är du Bäckis för det verkar inte vara någon som kör något trevligt i samma stil som Per Eriksson. Tror några missade att jag skrev "i Sverige".

popper
Vore kul om Ni, Andreas o Bäckis, fick till chasssiereaktionerna på era kärror, effekt har ni ju. Vore kul om ni hade haft tillgång till ett Y2K var. Har hört att det är bara idioter som ska ha sådant, hi hi...Vill VÄLDIGT gärna se en svensk BMW med BMW-motor göra en 8:a nästa år....

popper
Hmmm, Rotti... Ville bara göra dig uppmärksam på en sak: Risto Virtala med sin 02:a (0-402 m 8,483 s/259,12 km/h). Ja, det duger för att vara en "gammal" BMW.... Tänk om det hade varit en NY BMW. He he...

Rotti
M3-rocco är du stålt över din m3a?
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Jag tycker inte bäckis har dålig chassie reaktion.

1,38 i 60 fot är ju inte helt fy skam!

Ang min,så har jag ju inte nån bakvagn byggd för dragracing så min blir de inga bra starter med,de är jag fullt medveten om..

Man ska vara glad om man lyckas köra en jättehög 9a med delad bakvagn,då ska allt lira.
Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
Hur långt är ett snöre?

BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion
Kr
140
Krigh
328iT -96 M-optik

1602 2,5 Tic -68
Bäckis: Rocco kommer ju från MULLsjö!
Det efterfrågades den snabbaste bmw motorförsedda bilen i sverige i rubriken, de är fortfarande i mina ögon MClaren F1.

Självklart går de att bygga bilar som i pirncip bara går rakt fram som går som skållade råttor på 201 respektive 402 m.

Med 391 km/h bär respekt med sig, och ja de finns iaf 2 Mclaren F1 i sverige som jag förstått det.

Denna bilen är dessutom högst körbar på bana.

Är de någon som har en bra sida där man kan se vad mclaren f1 har för 201-resp 402 m tider? De borde inte vara i paritet med vad herrarna ovan kan prestera men är säkert ganska inponerande ändå.
den fakta ja hittar är här: Länk
Det finnns bara 64 st i världen och den tillverkas inte mer.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.