AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
24.593

Rost på motohuven:-(

Sida 2 av 2
Bollmora lackade min baklucka löst och sedan smällde de dit den på en dag.
Nyansskillnader på en sådan ny bil låter lite otroligt iaf om man har en silvermetallic.
Jag kan bara hålla med dig Hasso:-))
Jag tror inte hissen gick ända upp på killen som sa det:-)))
Men om förfarandet är som Hasso säger, dvs karossdelen lackas separat så är de löjligt med 4 dagar med.

Infon jag fick av bmw samt vid besöket där med bmwcs är att kaross delen lackeras alltid på bil för att undvika nyasskillnader.
Att montera på isoleringen under huven samt vindrutespolnings ateraljerna kan max ta en halvtimme.

Dvs en halv dag är max vad en lackering borde ta om förfarandet är enligt Hassos modell. Jag kan förstå att de tar upp mot en dag om karossdelen ska lackas på bilen.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Jag har inte haft några rostproblem sedan min gamla e 36:a som efter 4-5 år fick rost på såväl huv, baklucka som dörrar i två omgångar (mina e 46:or har jag nog inte haft tillräckligt länge för att upptäcka något). Givetvis garantijobb och som hasso sa så lackades delarna innan verkstaden kontaktade mig för montering, varför jobben gjordes över dan. Två veckor???
Freude: Om de dyker upp på Dannes 01:a så är säkert risken överhängande att de kan dyka upp både på min och på din bil.
Verkligen skandal att de ska behöva finnas på 1 och 2 år gamla bilar från BMW. Jag totalsynade min 330 innan jag köpte den efter galvsläpp, men den ser väldigt bra ut. 328an däremot byttes både huv och bagage.

BMWCS Syd #05392
Vart på bagageluckan hade du galvsläpp Wendtan??... Tänkte jag skulle ner och kollade det på min nu med isåfall
Danne: Som ja skrev tidigare i tråden så hade jag Galvsläpp På min förra bil 328 E46 -98 under huven uppe till höger om man står framför bilen samt
Under handtaget på bagagen där nummerplåtsbelysningen sitter.
Små små bubblor syntes precis under själva handtaget/listen.
Skruvade man av handtaget så såg man väldigt tydligt hur de angripit plåten inneifrån där själva hålet i plåten är taget.

Så mitt råd till dig är att skruva av handtaget bak och titta efter.

BMWCS Syd #05392
Oki..skall göra det i eftermiddag.

Fasen va deppig man blir på detta när man just köpt bilen.
Danne: Ja de e inte de första man tittar på på en bil som är mindre än 2 år gammal. Eftersom jag hade tidigare erfarenhet så gjorde ja det på nuvarande bilen med. Killarna på bmw tykte inte jag var klok som letade rost på en 01.08 e46. De kunde gå med på att de förekommit på e39 touring men aldrig en e46. *suck*
Måste ha läst om 10-15 fall bara här på forumet.

BMWCS Syd #05392
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Jag hittade en hel del rost bakom handtaget till bagageluckan, och väntar just nu på en splitter ny baklucka. Rätt mysko ställe för rost egentligen.
Ramstein: Jag håller med, måste samlas salt där eller likande.
Fukt verkar iaf definitivt hamna där.

BMWCS Syd #05392
Visa användare
14
Diesel Dark.
325 Tds Touring -99 E36
Har bubblor på neder kanten på bakluckan, insidan alltså. Verkar vara ett bmw fenomen.

Går väl inte på någon garanti om bilen är importerad??

Jo, de gör det. åk in och visa upp.

BMWCS Syd #05392
Visa användare
14
Diesel Dark.
325 Tds Touring -99 E36
Det ska jag göra.
Hur länge räcker garantin då??

Bara att hoppas på det bästa, synd på en bil som för övrigt är i kakon skick.

6 år från det datum bilen är såld

BMWCS Syd #05392
Visa användare
14
Diesel Dark.
325 Tds Touring -99 E36
Är det bara att åka in på närmaste bmw återförsäljare och be dom titta på bilen?

Å säga att man vill ha en ny baklucka (typ) ?

Alltså du berättar för dom att du har en rostskada och att din bil är yngre än 6 år. de fotograferar din skada och gör en förfrågan till bmw sverige.

BMWCS Syd #05392
Visa användare
14
Diesel Dark.
325 Tds Touring -99 E36
Japp jag fick en ny baklucka.

Lite lång väntetid bara ... 12 Jan 2004.
det skulle ta 2 - 3 dagar att montera och lacka luckan.

Hade inget på Bagageluckan som tur var....Men motohuven är illa nog.
Skall ha järnkoll på min bil nu under vintern så det inte kryper fram nån bubbla.
Or
14
Original Geezer
320I Sedan -99
Har också hittat rost på min huv. Ska in till Uppsala imorgon och visa upp bilen. Om man nu skulle få huven bytt, får man då 6 nya rostskyddsgaranit år på huven?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.