AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.448

Nya BMW modeller!!

Sida 1 av 2
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Hej grabbar.
Kolla det här. Nya 5-serie kanske inte blir så ful iaf.

Länk

/Marin

Får åka en skitig Golf-92 nu:-(

Visa användare
605
göran
525ixt-94
lättare att läsa så här:

Länk

Visa användare
605
göran
525ixt-94
och inte var nya 5:an vacker .. eller?
(sista bilden - sida 2 i artikeln)
BeeMWe playboy
Jag skulle kunna tänka mig en ^^

Är på jakt efter en fin 320/325a (E30) 88a eller nyare, sv-såld med s-bok (eller import med s-bok stämplad hos BMW). Gärna nära Uppsala/Sthlm.

(M)irc Dalnet #bmwpower
EEehh, blandade känslor. Vilken är nya femman?
Gula bilen på första sidan är jävligt snygg men
blåa på sid 2? Anpassat för USA-marknaden kanske?
De
145
Dexx
523 E39
Man är lite splittrad....
I senaste testet av nya sjuan(auto,motor&sport) så tycker jag att testarna sammanfattar designen kanska bra
- Utseendet är annorlunda och det kan vara så att designen måste mogna.....
Formspråket och identiteten kommer ju igen i de nya modellerna..

Personligen så har jag gått från att jag tyckte att den var skitful till att den blir snyggare och snyggare...

Jag tycker att utseendet växer mer och mer, detsamma gäller nya femman..

MVH dexx
Jag tror ingen av bilderna visar nya 5:an. Den gula är väl nya 7-serien och den blå är väl faceliftade 3:an tror jag. Jag har en AM&S från i våras där dom visade nya 5:an (e60). Grundformerna känns igen från e39 men dom har satt på den hemska kofferten från nya 7:an och likaså 7-liknande strålkastare. Men det var kanske ingen slutdesign. Herr Bangle har säkert förfulat den sen dess.
Kul att 6-serien återuppstår! Synd bara att den ser ut som en Honda! Jag är allvarligt oroad för BMW:s framtid.
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Synd att BMW slutat göra fina bilar...

//Cosmos
Söker 520 E28 eller 323 E30!!!
2mas
Fram tills idag har BMW gjort världens snyggaste bilar! Tyvärr med nya 7an och 3-serie faceliften så går både Audi och Mercedes om.... vart är vi på väg!
b_m_w
Nya 5-serien ser nästan ut som en volvo s60 gast fulare!!!

Dom kan inte mena allvar...
Visa användare
94
Sindre Østhagen
E39 520i -96
Jeg husker jeg også hadde slike skuffede følelser da de lanserte den "nye" 5-serien E39 for endel år siden. Da falt ikke designet helt i smak hos meg. Det samme gjaldt E46. Men nå derimot synes jeg disse to modellene er noe av det herligste å hvile øynene på (i bilverdenen vel og merke).
Jeg er enig med Dexx i at designet må modnes hos oss.

Når det gjelder din modellgjetning av bildene, MagnusC, så mener jeg at ingen av bildene viser noen eksisterende modell. Ikke noe facelift 3-serie og hverfall ikke en 7'er. Men at 6'ern er på vei tilbake er jo stort! Den gleder vi oss til!

Hvis BMW skal ha et håp om å klare seg i fremtiden må de være dristige og søke ny konsepter. Det er ikke sikkert alle liker det de ser, men slik har det alltid vært og vil alltid være. Jeg mener det er feil å forvente at BMW for alltid skal være slik vi nostalgikere er vant til å se BMW. Det var jo ikke alle som likte det nye designkonseptet på sekstitallet heller. Ei heller er det alle som liker E28, men den har sine fanatiske tilhengere den også. (Og jeg ser helt klart hvorfor.)

Vel, nok "preachin'". Det første vi har å se frem til er slippet av 7'ern. Jeg kommer til å ligge først i køen utenfor min BMW-forhandler!

Ha en god fremtid, med eller uten BMW!
mvh. Sindre Østhagen
Visa användare
94
Sindre Østhagen
E39 520i -96
Jeg skal moderere meg litt når det gjelder påstanden om at det ikke er avbildet en 7'er i den omtalte artikkelen. Jeg har sett nøyere etter og finner ikke mange differensene mellom bilen på bildet og den nye 7-serien. Så du har vel rett der MagnusC.
An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
Ni får lära er att skilja mellan dåligt datamanipulerade bilder som tolkats fritt från välmaskerade s.k mulor och färdiga resultat! De där bilderna säger ingenting.
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Håller med Anders Alj. Den enda riktiga bilden man sett hittills är på nya 6-serien (förra Auto Zeitung) även om den var lite maskerad. Nya 5-serien har jag överhuvudtaget inte sett nån riktig bild på ännu, bara datamanipulerade.
2mas
Visst men har ni sett faceliftade 3-serien live?? Det har jag tyvärr och den blir bara fulare ju mer man ser den! Är riktigt besviken på BMW! 7 serien ser oxå skum ut, inte ens säljarna visste vad de skulle säga om den!

Det går utför med BMWs design!
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Håller inte med. Nya sjuserien är ovan, men det är alla bilar när man ändrar formspråket, vilket BMW tycks göra vart 15e år för respektive modellserie. Jag har inte sett nya sjuan live men av bilderna att döma verkar den hur läcker som helst även om vissa detaljer känns lite aviga. Kolla profilen - kraftfull och dynamisk.

Minns när E34 ersatte E28 på åttiotalet - jag trodde att jag skulle få hjärtinfarkt när jag såg bilderna. Idag är det väl ingen som säger att den inte ser ut som en "riktig" BMW.

Däremot håller jag med om faceliftade treserien. Möjligen eftersom jag har en E46 (före facelift) själv... Men det beror snarare på att de flesta faceliftar tycks göra bilarna mindre snygga än originalet. Särskilt de nya bakljusen är obegripliga.
2mas
tretretti, visst är det så! Det är alltid knepigt i början! Tror nog man kan vänja sig vid 7an. Dock är nya treserien inte alls rolig, jag kommer helt klart INTE byta till en sådan vid nästa byte! Har varit inne hos handlaren fler gånger och kollat in trean men den blir bara fulare! De kattlika framlysena passar inte på en BMW! Sen får vi se om de kan lyckas med nya femman!
Visa användare
94
Sindre Østhagen
E39 520i -96
Har dere egentlig sett Facelift-treern? Baklyktene er jo akkurat de samme som tidligere, kun med den forandring at blinklysene er satt i høyde med ryggelysene. Helheten blir jo bedre, og ved eventuell styling får man jo de hvite delene i linje.

Facel.-treern ser tøffere ut enn den opprinnelige E46 mener nå jeg da. Frontspoilern derimot synes jeg ble litt sämre enn orig treer.

God BMW-dag
Soton
Har sett faceliftade 3-serien live och jag blev lite impad. Den är klart snyggare på riktigt än på bild.
Sidoblinkersen sitter dock för högt.
Ja, men är den snyggare än originalet?
//Magnus
Soton
Jo, njurarna blev snygga. Och det bästa av allt min coupe lät dom bli att facelifta...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.