|
Sida 9 av 11
|
|
|---|---|
|
Fått samma svar här med.. Men vi får inte förhasta oss helt heller.. BMWPower är ju verklgien ett Trademark för BMW.. läs och tänk på alla ställen det finns.. och att inte söka tillstånd för detta och sälja reklam i samma form som BMW kunnat/gör är ju inte så bra direkt.. och ska man se det riktigt sakligt hade dom kunnat dragit ägarna infrö rätta om dom vill trots att namnet är bytt.. således har BMW ändå visat goodwill och låtit oss ha kvar forumet utan att stämma eller sätta hårdare press på nån stackars ansvarig! Så jag har full förståelse för BMW AG:s agerande... tyvärr.. men det är synd.. De som starta denna site gjorde det ju knappast i syfta att känna en massa pengar på BMW:s varumärkse.. snarare tvärsemot.. främja det.... men så kan man inte se på saken rent jurudiskt tyvärr! Hoppas ni förstår jag vad jag menar.. vill bara belysa lite delar som vi "kankse" inte tänkt på! MVh Johan |
|
|
Är det månne så att det hela baserar sig på shopen? I övrigt är ju sidan ideell men shopen sålde ju faktiskt prylar som det stod BMW på (utan tillstånd). De hänvisar ju hela tiden till "firman" i mailen... ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Jo det är nog där skon klämmer som mest, dvs att näringsidka på annans varumärke!.. också inte bara att det är BMW.. Utan BMWPower.. Vad står det på kåperna på era Beemers?! Ta bilden på F1 motorn i nyheterna här på forumet.. vad står där på kåpan!?! BMWPower i sig är ett Varumärke för BMW AG:. detta trilskar till situationen ännu mera! |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
klart det är shopen, finns den kvar på saiten ? just det... |
| Nei, kanskje ikke så rart Crew legger seg flate direkte og viser "goodwill" med tanke på shoppen. Hvem vet hvor mye de har tjent på det? :) | |
|
fick samma svar med :) *standard* --- Min 318iS finns på Länk |
|
|
Har även jag visat mitt stöd för BMWPower.nu... I mina ögon kommer siten alltid heta BMWPower. och så fort som ajg pratar om den kommer jag säga BMWPower. Bara för att BMW är skitstövlar så tänker inte jag ändra på mig ialalfall. --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" www.robban.org - Snart färdig! |
|
|
Det spelar inte sån stor roll om det heter bmwpower eller autopower bara det finns en sida som den här :)) TAck för en grym och bra sida Länk |
|
|
Det stod att BMWPower kunde söka tillstånt att använda BMW i namnet, tänker BMWPower crew att söka tillstånd nu då? Funderar faktiskt på att inte köpa BMW nu.... Länk (Såld) |
|
|
Finns både på listan samt mailat BMW sverige. Jag tycker att det är helt sjukt att dom vill göra såhär. Det vore helt förståligt om det hade varit en "löjlig" sida. Som inte hade en seriös framtoning och bara tog upp frågor om t e x illegala streetrace. Det hade kunnat vara aningen dålig reklam för BMW. Men denna seriösa entusiastsida är ju enbart bra för dom. Men men, det är jävligt dålig stil... MVH Morgan... Länk |
|
|
BMWPower.nu är historia nu! AutoPower.se är ett bra namn på en site som inriktar sig på lite häftigare bilar av olika slag i största allmänhet. Men Power crew har säkert gjort det bästa av situationen, fortsätter sidan på samma sätt som tidigare så är det inte mycket att bråka om. BMWPower är...jag menar AutoPower.se är ju lika kul att besöka varje dag trots namnbytet. (så länge det handlar om BMW ;) // Lazze Länk |
|
|
hej nu har jag fått svar från bmw. BMW AG i München har uppdragit åt sitt juridiska ombud i Sverige att tillskriva ägaren till firman som använder domännamnet bmwpower.nu med syfte att få denne att upphöra med ett antal intrång i BMWs rätt till sina varumärken. Ägaren använder alltså BMWs namn och registrerade varumärken utan tillstånd. BMW har förståelse för intresset såväl hos ägaren till firman och siten som för sitens besökare att rapportera och läsa om BMW i olika avseenden, men kan inte acceptera användningen av bolagets varumärken då detta skulle kunna anföras som ett exempel av andra som utan tillstånd använder BMWs varumärken, d v s bryter mot marknadsföringslagen och varumärkeslagen. För den som vill använda BMWs varumärken är det möjligt att söka tillstånd för detta. Med vänliga hälsningar BMW Group Sverige Kundrelationer |
|
| Solklart fall, förstår BMW till 100% skulle gjort på samma sätt om jag satt och höll på ett varumärke som är top 10 i världen, ovan mail visa ju även att BMW inte är så träiga som man först skulle kunna tro, utan att de har respekt/förståelse för "oss". | |
|
Altså, får svar fra BMW, ikke nødvendig å poste alle svarene her. Jeg har også fått svar i dag. Å bytte bil pga navnendring er mer som et svik mot Crew og alle medlemmene, enn det er et svik mot bmw selv, tycker jeg. BMW er fortsatt samme bilen som den var før navnbyttet. Bevis nå at det er bilen ni gillar! |
|
|
Jag var lite arg när jag skrev..... Att Stänga ner BMWPower istället för att ta en dialog är bara så lumpet "storföretags-spelat" finns det inga hos AG som är jordnära entusiaster?? Att ha vuxna dialoger och kanske dra nytta av de 11 000 000 miljoner besökare skulle kanske intressera ett företag som förlorar kunder varje dag i form av bmwbilägare som tycker att service eller priser inte stämmer med deras verklighet. BMW tror väl ändå inte att det är de få rika i sverige som ska driva företaget framåt - för då kan jag informera er om att det är de många medelinkomsttagarna som föder er... Många av dem har sin startsida som www.bmwpower.nu. Varumärkesintrång-JA men vad kan en Multimiljardfirma göra?? endast förgöra sina mycket goda chanser att få spinn på sin försäljning av reservdelar tex!! Nej det är sorgligt med alla dessa pampar som skiter på sin egen bakgård. Nästa bil blir en fiat - Forsa Italia!! Med förundrad hälsning Herr Jens Cervin FD stolt BMW orator. No brakes but a damn loud horn! |
|
| AG gör både rätt o fel, men lite grymt gjort är det mot sina trognaste kunder..."damn you white ghost..damn you" | |
|
Visst kan det verka lumpet att stänga ner ett namn som BMW Power, men tänk er för lite... * BMW själva har använt det namnet i många år, ett historiskt slagord för motorsport-avdelningen, senaste exemplet är i Formel 1 där hela bakvingen pryds av texten BMWPOWER. * ´Läser man texten "sidan drivs utan vinstsyfte.. bla bla osv", varje annons kostar 60:-, listan med annonsörer är fullproppad och kläder och dekaler säljs hejvilt. Med en annan firmas varunamn på... * Nästan alla annonsörer säljer ersättningsdelar (piratdelar) till BMW modeller, detta tror jag inte BMW Sverige gillar, speciellt inte i kombination med sitt varumärkesnamn. Jag tycker personligen detta är tråkigt, men jag förstår samtidigt BMW, man måste ju vårda sitt namn, och visst kunde det skett tidigare innan sidan vuxit till sig, men nu är det som det är. Autopower funkar väl det med, det är ju inte för namnets skull jag surfar hit, gör ni? Race On! Masse |
|
|
Håller med Masse om det han säger... Så vi ska vara glad över att vi har kvar forumena och allt.. hade lika gärna kunna blivit stämt uta bara h**vete Men nu kan vi fortsätta med det vi gillar bäst.. Diskutera BMW och hjälpa varandra! |
|
| klart | |
| Skickat! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.