|
Sida 8 av 11
|
|
|---|---|
|
Så hvorfor gjør dem ikke det? "Vi" kan bare skylde oss selv, det er jo dumt å ikke søke om det. |
|
|
Jag har en stark känsla av att det innebär vissa åtaganden om man nu får tillstånd av BMW att använda deras varumärken, och att det i ett sådant kontrakt finns åtskilliga klausuler som förbjuder det ena och det andra. Att det skulle vara så enkelt som att bara man söker och får tillstånd från BMW, så får man göra vad man vill har jag mycket svårt att tro... Med ett neutralt namn slipper man sådant. Mvh, Kalle Hansen ___ Länk |
|
|
Kalle: Yes. Tror du har alldeles rett på det. "Autopower to the people!" |
|
|
Jag fick svar på mitt mail: "Hej Joakim! BMW AG i München har uppdragit åt sitt juridiska ombud i Sverige att tillskriva ägaren till firman som använder domännamnet bmwpower.nu med syfte att få denne att upphöra med ett antal intrång i BMWs rätt till sina varumärken. Ägaren använder alltså BMWs namn och registrerade varumärken utan tillstånd. BMW har förståelse för intresset såväl hos ägaren till firman och siten som för sitens besökare att rapportera och läsa om BMW i olika avseenden, men kan inte acceptera användningen av bolagets varumärken då detta skulle kunna anföras som ett exempel av andra som utan tillstånd använder BMWs varumärken, d v s bryter mot marknadsföringslagen och varumärkeslagen. För den som vill använda BMWs varumärken är det möjligt att söka tillstånd för detta. Med vänliga hälsningar BMW Group Sverige Kundrelationer" Länk |
|
|
Sorry...såg nu att både Kalle och Z3c4ever meddelat svar från BMW... Länk |
|
| Fasiken va häftigt, de har fått göra en mall med standardsvar enbart för att svara på dessa klagomålen. Kanske blir överlastning på en del populära mail-servrar åt andra hållet nu... :-) | |
|
fick svar jag också, samma svar som Kalle och "Joakim" fått!!! "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Jag har också fått det! Ganska bra att dom svarar ändå. Dom inser att dom skulle bli lite smutskastade för det också då ;) Länk |
|
|
..om dom inte svarade alltså !*gääsp* Länk |
|
| (At dem svarer betyr ikke at dem leser alle mailene). | |
|
fick också samma svar av bmw som er ovan!! att dom kom på efter typ 6-7 år att man inte får använda bmw´s namn i en adress utan att sökt tillstånd..:) en annan sak som är lite jobbigt i samband me namnbytet är ju alla prylar som de står "bmwpower" på. alla som köpt saker som de står de på...och inte tala om shopen här som lär ha en del kläder mm trycka med bmwpower.nu |
|
|
Tror nog precis som nån föregående att namnet troligtvis är förlorat. Att bara ansöka om att få använda namnet, sedan få ett ja och ändra det tillbaka, det är nog inte så enkelt... Tillägget i mailet om att man kan ansöka om att få använda namnet beror nog bara på att BMW Sverige försöker få ner lite positivt i mailet också. Skulle man, trots allt, försöka få rättighet att använda namnet så betyder det i första hand stora KOSTNADER, något som siten nog inte vill ta sig an. |
|
|
Jag trodde att gänget hade tillstånd.... Länk |
|
|
förhandla om pris osv. går ju alltid att göra! "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Varför förhandla om pris.... BMW Sverige borde själva jobba för att bmwpower skall finnas kvar, bättre reklam kan de inte få. |
|
| Skal vi sope opp et par kroner hver, og gå sammen om å kjøpe opp BMW AG? :))) | |
|
Jag skickade följande till BMW-Sverige: Tycker ni skall vara stolta över den fina icke komersiella hemsidan BMW power där alla BMW älskare skickar varandra tips och framförallt visar sin märkesstolthet till ert märke. Och då från er sida anmärka sidan för märkesintrång. Ni bara visar en förakt mot alla besökare på sidan för inte planerar ni nån liknande sida eller? Fick svaret: Hej Jörgen! BMW AG i München har uppdragit åt sitt juridiska ombud i Sverige att tillskriva ägaren till firman som använder domännamnet bmwpower.nu med syfte att få denne att upphöra med ett antal intrång i BMWs rätt till sina varumärken. Ägaren använder alltså BMWs namn och registrerade varumärken utan tillstånd. BMW har förståelse för intresset såväl hos ägaren till firman och siten som för sitens besökare att rapportera och läsa om BMW i olika avseenden, men kan inte acceptera användningen av bolagets varumärken då detta skulle kunna anföras som ett exempel av andra som utan tillstånd använder BMWs varumärken, d v s bryter mot marknadsföringslagen och varumärkeslagen. För den som vill använda BMWs varumärken är det möjligt att söka tillstånd för detta. Med vänliga hälsningar BMW Group Sverige Kundrelationer Länk |
|
| jag fick oxå samma svar... | |
|
Då får väl BMW sverige betala för denna domän!!!! Vad är deras problem |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
ja, jag fick exat samma svar... "Hej Jörgen! BMW AG i München har uppdragit åt sitt juridiska ombud i Sverige att tillskriva ägaren till firman som använder domännamnet bmwpower.nu med syfte att få denne att upphöra med ett antal intrång i BMWs rätt till sina varumärken. Ägaren använder alltså BMWs namn och registrerade varumärken utan tillstånd. BMW har förståelse för intresset såväl hos ägaren till firman och siten som för sitens besökare att rapportera och läsa om BMW i olika avseenden, men kan inte acceptera användningen av bolagets varumärken då detta skulle kunna anföras som ett exempel av andra som utan tillstånd använder BMWs varumärken, d v s bryter mot marknadsföringslagen och varumärkeslagen. För den som vill använda BMWs varumärken är det möjligt att söka tillstånd för detta. Med vänliga hälsningar BMW Group Sverige Kundrelationer " |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.