AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
27.228

Ska vi skriva till BMW?

Sida 7 av 11
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Är det någon som har fått nått svar än?
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Så Nu har jag också skickat in ett meddelande till BMW.

Mvh
Kristian
Visa användare
533
Jackass
523i -99
Mailat...men inte tror jag bmw svarar en enda!
Visa användare
121
kryptonit
Z3 M Coupé -99
320i -86 (med 325-motor)
Även jag har skickat ett mail nu.
Har också skrivit nu!!

va kommer sidan heta framför då?

Vill ha E30 igen!!
pa
109
patand
520i Touring -02
316g Compact -98
F650GS -00
LazerEye: Du får nog putsa dina laserögon lite... det står ju nästan överallt på sidan vad den kommer heta: www.autopower.se
såg att petitionen skvers under av endast 250 personer medans länken har läst redan 4300 gånger. tycket några av oss att det är motiverat agerande av BMW eller orkar ni bara inte skriva under petiionen: Länk

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
pa
109
patand
520i Touring -02
316g Compact -98
F650GS -00
Att länken har läst 4300 ggr innebär ju inte 4300 personer... kan ju vara samma 250 personer som läst denna länk flera gånger (jag har gjort det bla) det räcker med att varje person läser länken 4300/250 = 17,3 ggr... låter lite mycket iof så några har nog läst utan att skriva under petitionen ändå... men så många som 4300 personer tror jag inte vi är som har läst denna länk.
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Har skrivit på för nån dag sen...

//Roffa

---
Min BMW - Länk
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
har oxå skickat mail...sedan har jag fortsatt att skicka samma mail en gång/dag och så tänker jag fortsätta tills det blir någon respons på det...något för fler att ta efter kanske ;o)...
Hej, JAG HAR FÅTT SVAR FRÅN BMW I TYSKLAND:
Dear Mr Eriksson,

Thank you for your e-mail.

We always welcome suggestions and comments from our customers.

Critical evaluation of our products and the resulting suggestions are of

high value to us, as this gives us important information and ideas for
the
further development of our cars and services in addition to our general
research.

Your criticism has been forwarded to the relevant department for
assessment.

Thank you again for your interest in BMW.

Kind Regards,
BMW Customer Service Team

Det jag skrev till dom var att MB-entusiasterna i Sverige önskade att tacka BMW AG för att de påverkade folk att intressera sig mer för MB genom sina aktioner mot den hemsida som tidigare gick under namnet bmwpower....

Jag tror den tog skruv... ;-)
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Underbart brev!!! helt rätt desutom! Folk här på forumet inklusive mig har ju blivit väldigt upprörda.. och jag känner mig inte särskilt tevligt berörd av BMW AG:s agerande! Köper nu mera inte BMW orginal delar om jag absolut inte måste.. vill visa mitt missnöje på det sätt jag kan.. men däremot så kommer jag inte byta bort min BMW.. snarare köpa flera.. för det faktum att BMW tilltakar mig kan de inte ta mig ifårn iaf!
Prophet: Ja, jag vet ju att de flesta av er har fastnat i "träsket". Jag skrev mest för att demonstrera missnöje, och helt osant är det ju inte, för även om jag blev helt såld på Mercedes redan när Bangle dödade 5-serien så är jag ännu mer övertygad att jag är på rätt spår när BMW beter sig på detta viset (så det syftade i första hand på mig, även om kanske fler än jag känner det så)...

Det som förvånade mig mest är att jag överhuvudtaget fick svar!
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
BoogieElvis: Sant... tror det är flera än du som inte gillar BMW:s nya design.. Nu är jag dock en av de som verklgien gillar BMWs design skarpt!

Men det är hur som helst bra att alla skriver med olika argument och speciellt trevligt då nån får svar!

We
192
Wengen
528iA-98
Någon mer som fått nåt svar från BME???
Själv har jag inte hört ett knyst:-(

/Wengen
visste att de skulle heta Autopower,vet inte varför ja fråga de för.:)
Men de känns helfel me Autopower,skriver fortfarande bmwpower.nu
da
41
danielsteen
328iA Coupé -96
Har också mailat och ifrågasatt BMW:s kundfokus...

//Daniel
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Har mailat och signat.
/Fredrik

Vacker förare ska ha vacker bil ;)
Fick nyss svar från BMW Sverige. Jag skrev:

"Angående BMW AG hävdanderätt till namnet och domänen www.bmwpower.nu,

Det är en skandal att BMW AG handlar på detta vis. Om BMW AG hade tagit sitt ansvar gentemot sina kunder hade man undersökt sitens innehåll innan man tvingat dem till namnbyte och diverse andra åtgärder, och därigenom förstått hur otroligt mycket gratisreklam och goodwill BMW AG har fått tack vare alla eldsjälar på BMWPower.nu. Idag skäms jag för att vara BMW-ägare. Jag skäms för att jag alltid förespråkat märket, och fått åtskilliga av mina vänner och bekanta att köpa en eller flera BMW.

/Kalle Hansen, Malmö "

Fick följande svar:

"Hej Kalle!

BMW AG i München har uppdragit åt sitt juridiska ombud i Sverige att tillskriva ägaren till firman som använder domännamnet bmwpower.nu med syfte att få denne att upphöra med ett antal intrång i BMWs rätt till sina varumärken. Ägaren använder alltså BMWs namn och registrerade varumärken utan tillstånd. BMW har förståelse för intresset såväl hos ägaren till firman och siten som för sitens besökare att rapportera och läsa om BMW i olika avseenden, men kan inte acceptera användningen av bolagets varumärken då detta skulle kunna anföras som ett exempel av andra som utan tillstånd använder BMWs varumärken, d v s bryter mot marknadsföringslagen och varumärkeslagen. För den som vill använda BMWs varumärken är det möjligt att söka tillstånd för detta.

Med vänliga hälsningar
BMW Group Sverige
Kundrelationer"

Mvh,
Kalle Hansen
___
Länk
Fick ett svar från BMW. Dem säger mer eller mindre att BMWpower hade kunnat förstsätta heta BMWpower om man sökte tillstånd hos BMW för använda namnet...

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.