|
Sida 6 av 11
|
|
|---|---|
-Daniel- |
jo det var dig jag menade. jo jag håller med jag kommer också att väga in det. bmw måste ju faktiskt värna om sina kunder, och ska dom fortsätta såhär så blir man inte direkt glad på dom men det var som nån här sa bmw har säkert enorma problem me sidor som snyltar på deras namn (mindre seriösa personer) som kanske blåser folk på pengar etc och bmw kanske inte har tid att kontrollera inehållet på alla sidor men jag hoppas verkligen det här löser sig |
| -Daniel- -- Jag hoppas att det är så att BMW AG har sett att det finns en "konstig sida på svenska" (som ingen där riktigt kan) som använder namnet BMW... också försöker de av vanliga normala skäl få bort den för att de inte hinner sätta sig in i vad varje sida som kallar sig något med bmw har för sig... men än så länge så tror jag att de kan ändra sig om vi bara kan visa vad det här är... ok, BMW AG är större än vi, så det är nog vi som har bevisbördan här... hoppas det går vägen och gör det det så kan en mycket intressantare interaktion med BMW kanske öppna sig också... Sverige är inte helt ointressant för dem med c:a 5% av marknaden och många nöjda ägare (inklusive mig själv)... | |
-Daniel- |
jo jag hoppas verkligen att dom tar en ordentlig titt på sidan och ser att det inte är någon oseriös sida som försöker tjäna pengar på deras namn |
|
Skickade mail och skrev under på petitionen Länk Tycker att ideen med petition var extremt bra! |
|
X. |
Allvarligt talat så är det väl inte helt obegripligt att BMW AG reagerat så här? De har antagligen bättre saker för sig än att kontrollera alla som använder "BMW" i sina firmanamn mm, och har säkert gjort en genrell policy som de tillämpar på alla varumärkesintrång som de upptäcker. Naturligtvis vill de inte jävlas med kunderna och entusiasterna, men de vill slippa allt tjafs som det innebär att sitta och besluta vilka varumärkesintrång som är positiva för varumärket och vilka som är mindre positiva eller riskerar att bli det, med andra ord vad som ska tillåtas och vad som inte ska tillåtas. |
-Daniel- |
exakt X |
|
Daniel och X. Förlåt men jag tycker faktiskt att era synpunker hör inte i just denna tråd. Vill ni diskutera själva agerandet av BMW AG så finns det dem två andra trådarna. denna tråd bör vara reseverad för just för detta som ämnet säger. På så sätt kan man skaffa suig en uppfattning hur många som skickade mail till BMW . Om det förekomm längre inlägg tidigare det vara bara för att folk citerade det dem skrev och inte för att öppna en diskution. MVH Gunnar |
|
|
"Kanske inte helt obegripligt att BMW AG reagerat så här" ? Kanske inte men det känns både som ett slag i luften för dom och ett slag i magen för oss! |
|
|
Taget från en annan sajt. Ett citat från Brev till BMW _________________________ "Jag såg att www.bmwpower.se tvingats byta namn pga "varumärkesintrång". Det är riktigt dåligt stil att agera på det sättet mot märkestrogna entusiaster. Det är inte bara BMW-fantaster, utan bilintresserade generellt som känner till ovan nämnda sajt, och har sett den som en stort plus för märket. Som tur är så kör jag själv Alfa Romeo, och är idag extra glad för det. Skäms! " ____________________________ |
|
|
Ha oxo skickat. De bör tänka om i detta fallet. Stå på er alla! 123 hade skrivit under nu! M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
Har åxå skrivit ett par rader. Jag är ju en person som inte kan hålla käften ordentligt så jag tog i ja, ordentligt vill jag lova! Sen får man väl se om det hjälper allt vi har gjort...Hoppas det iaf |
|
| Man kan ju undra varför detta dyker upp nu,BMW POWER har ju varit på nätet ett antal år nu å att först nu komma å säga att detta skulle vara ett intrång i varumärke e ju skummt.Säkert någon ny chef där nere som luktat för mycket i burkarna. | |
|
Skickat, har just köpt min första BMW men hade inte gjort det om jag inte hade hittat denna sida innan pga alla rykte om skruvade bilar, lurendrejare som säljer BMW. Tack vare idogt läsande i detta forum så var det "lätt" att kontrollera bilarna jag var spekulant på. //Huggo Vit utanpå och röd inuti |
|
| Fortsätt hoppas, det var nog ganska länge sedan BMW brydde sig om sina kunder... | |
| Nu har jag klagat oxå! Känns inte bra det här, hoppas vi får tillbaka namnet, eller hittar ett som känns BMW. | |
|
så var vi uppe i 170 "underskrifter" "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Tipsaren: Hej Årvas! Ser ut som om du fick bra respons på ditt inlägg. Stackars den person som hanterar den inkommande mailtrafiken hos BMW Sverige. Ser ut att bli övertid... Bra ide förresten. |
|
|
Har åxå skickat min protest nu! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Oxå skrivit på listan nu... En liten fråga till dom som vet... drabbar det här även BMW Club Schweden, så dom måste byta namn eller? Gissar att så inte är fallet... varför? |
|
|
Nej; fordi BMWCS er medlem af BMWCE Länk "E39 M5" Oh Lord, won’t you buy me a E39 M5 ? ... Everybody! Oh Lord, won’t you buy me a E39 ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.