|
Sida 5 av 11
|
|
|---|---|
|
skrev detta: Hej, Jag har hitintills ägt sex BMW bilar. Samtidigt har jag alltid proklamerat BMW i diskussioner kring bilval. Detta har resulaterat i att släkt, vänner och arbetskamrater skaffat sig nya BMW-bilar. Dessutom tillhör jag den skaran av BMW ägare som köper original delar till min BMW för över 10 000 kr per år. Den huvudsakliga anledningen till att jag köper BMW är inte att BMW bygger bra bilar som är roliga att köra, utan snarare den gemenskap och sammanhållning som följer med bilen. Det är väldigt viktigt att ha en bra mötesplats där man kan träffa andra BMW-entusiaster som delar intresset för bilarna. Det finns många som mig runt om i Sverige och det finns också en samlingsplats för oss, www.bmwpower.nu. För att alla likasinnade entusiaster lätt ska hitta till denna eminenta webbplats krävs det att den har ett namn med en stark anknytning till det ämne som behandlas, nämligen BMW. Utan detta namn kommer det bli svårare för BMW-intresserade att hitta dit, vilket i förlängningen gör inte lika många fångas upp i gemenskapen. Samtidigt leder det till att anknytningen till BMW försvagas. vilket i sin tur leder till att intresset för BMW svalnar och de hittar kanske istället till en entusiastsida tillhörandes någon av BMW:s konkurrenter. När BMW går ut och säger att BMWpower inte får ha kvar BMW i sitt namn, så är det samma sak som att säga BMW inte vill ha ngn anknytning till oss entusiaster. Detta tycker jag är lite svårt att förstå med tanke på att BMW tidigare visat stort intresse för att bygga upp en goodwill och ha nöjda kunder. Vilka är bättre kunder än vi entusiaster, det är vi som alltid kommer att förespråka BMW och det är vi som kommer att köra BMW livet ut. Varför vända oss entusiaster ryggen? Vill ni inte ha oss som entusiaster så finns det säkerligen andra märken som vill. Min poäng är att jag inte kan förstå logiken i ert resonemang. En entusiastsida som enbart främjar er märkesimage och skapar en gemenskap för likasinnade är bra för BMW, nu och i framtiden. Låt www.bmwpower.nu behålla sitt namn! "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
mrmarsipulami, jag använde ditt brev som mall, hoppas det var ok med dig! "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
"När BMW går ut och säger att BMWpower inte får ha kvar BMW i sitt namn, så är det samma sak som att säga BMW inte vill ha ngn anknytning till oss entusiaster" Håller med Mugge, känns lite som ett hugg i ryggen även om jag inte är en av de som arbetar med sidan. Ny bild 3okt- Länk |
|
Mattias Larsson |
Nu har jag skrivit! |
|
Men varför skriva till BMW Sverige? Dom har ju inte tagit detta beslut, som jag kan tolka det så är det BMW AG, mailen skall isåfall dundra ner till Bayern. Om man tittar på reportage och testkörningar av nya modeller på bmwpower/autopower så är dom ofta från BMW sverige väl? Det är isåfall om Svenska Bmw vidarebefodrar dom till den rätte där nere... www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
|
men det blir ju då ett omfattande översättningsjobb från alla här som har dundrat iväg med långa medd. "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
PCdoktor.. men jag torde ju mig tycka att BMW Sverige kommer att vidare befodra detta och iaf fråga vad som hänt eftersom så många är upprörda och skriver mail till dem angående detta? eller har jag helt fel?! Soki: Mycket bra sagt.. kan bara instämma till fullo! |
|
|
Mors! Även om jag inte har nån BMW så tycker jag det är surt gjort, så jag har bett folk på www.alfapower.nu att skriva och tycka till också. Hoppas det fixar sig! /Anders oo v oo |
|
Aldric |
Skickat Team BMW M3 CSN Brahegatan, Borås Länk |
| Brumbrum: Det är uppskatat iaf från mig! Alfa gör fina bilar de med... Hört att de ska vara det roligaste i FWD väg =) men själv har jag aldrig ens suttit i en.... | |
| 77 har skrivit under Länk ... :) | |
|
Gjort min insats med... Länk |
|
|
Länk Mvh/ Daniel Länk |
|
| Har också skickat nu. | |
Oakman |
Skickade nyss iväg ett mail jag också... // Olof (Ja jag känner till sökfunktionen) |
|
Var inne och skrev nu, det ska bli intressant att se vad BMW AG svarar... och svarar de inte eller bryr de sig inte så lutar det mer och mer åt att det blir en MB nästa gång... [De som ställer till mest problem för oss är kunderna och entusiasterna... (okänt citat)] |
|
|
skickat! |
|
-Daniel- |
inte menar du väl seriöst att du byter bil bara för att bmw gör så här? det är väl fortfarande inget fel på bmw bilarna det är attityden hos dom styrande på bmw det är fel på som jag skrev förut så förstår jag dom delvis men såklart är det här sidan för bra för att den ska måsta byta namn Morten M sa det bra i en annan tråd här så kolla dom 2 andra trådarna som handlar om det här |
Oakman |
Hmmm... är inte detta nåt för typ Aftonbladet att skriva om? Tänkte man kunde tipsa dem om detta. // Olof (Ja jag känner till sökfunktionen) |
| -Daniel- -- Om du menar mig, så byter jag ju inte bilmärke enbart av det här skälet, men jag ser ju BMW AG på ett annat sätt om det här inte kan lösa sig på ett bra sätt och givetvis väger det in i bilvalet nästa gång... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.