|
Sida 4 av 11
|
|
|---|---|
| iofs såg nu att samma text fanns på bmwpower (autopower) också... | |
|
rawsezx: Om du kollar lite mer på BMWM5.COM så ser du att själva forumet är flyttat till M5BOARD.COM och att ingen länkning får ske från det gamla domännamnet. /Wille |
|
| Skickat | |
| WilleW: okej. | |
|
Så.... Skickat! ___ Killar med kvalitet kör BMW! |
|
|
Nu är även min åsikt skickad! Länk |
|
|
Skickat mina djupaste beklaganden till BMW... Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
Gjort mitt bidrag! Använde också Haglunds mail som mall :) (ansåg det var OK när pratand gjorde det, plus att jag är iS-ägare :) --- Min 318iS finns på Länk |
|
|
Skickade följande text till BMW: Hej. Jag är en glad BMW-ägare, eller var åtminstånde. Det kom idag till min kännedom att BMW AG tvingar sidan BMWpower.nu att snarast byta namn. Jag har inte kunnat hitta någon förklaring till detta förfarande. Sidan ger knappast BMW dålig reklam, snarare tvärt om. Den innehåller reportage, om nya såväl som gamla BMW. Tester och provkörningar, ett forum som fått många som aldrig funderat på att köpa BMW, att köpa BMW. Kort sagt kan man säga att BMWpower.nu är en bra och nyttig inkomstkälla för BMW då den hjälper till att locka tveksamma köpare, och BMW själva behöver inte betala vare sig underhåll eller personal som driver sidan. Jag har ryktesvägen hört att anledningen till att BMW vill att BMWpower.nu ska byta namn är att den använder sig av BMWs copyrightskyddade namn i adressen. Föga troligt är det dock att någon tror att BMWpower.nu tillhör BMW, då det på förstasidan står att det är en privat sida utan kopplingar till BMW AG. Jag skulle gärna om möjligt ta del av uppgifter om varför sidan är tvungen att byta namn, om den på något vis har skadat BMW osv. I mitt tycke är det väldigt lågt av BMW att ge sig på sina köpares och entisuasters sida, det är ju trots allt tack vare oss köpare som BMW finns. Det finns ett ordspråk: Man skall aldrig bita den hand som föder en. Det är precis vad jag tycker BMW gjort i och med detta, bitit den hand som föder dem. Jag hoppas att BMW i och med detta brev tar en närmare titt på BMWpowers innehåll och ser vilken potential sidan har samt ändrar beslutet att sidan skall byta namn. Väntar ivrigt på svar! Mvh Carl. |
|
|
Har också gjort ett inlägg nu till BMW...jäkla översittarfasoner på BMW! Låt BMWPower få forsätta med sitt namn OO=00=OO |
|
|
Ännu ett brev från klagomuren Hur kan ni neka BMWPower.nu deras namn som har fått ett flertal icke-entusiaster att bli BMW-entusiaster? Tack vare BMWPower.nu har ni fått fler kunder och vad har ni att förlora på det om ni tvingar dom att byta till ett annat namn utan anknytning till BMW. BMWPower drivs helt ideellt med lite hjälp från besökarna. vi svärtar heller inte ner BMW och BMW AG. ni kommer bara att förlora på detta namnbyte ni tvingar BMWPower till. Detta kommer att innebära att sidan BMWPower.nu kommer att bli mer allmäninriktad mot alla typer av märken vilket vi vill förhindra. BMWPower.nu harr funnits snar i 8 år och först nu reagerar ni på domännamnet, SKÄRPNING annars tappar ni fler och fler kunder och det förlorar ni på Som sann BMWentusiast beodrar jag er att besöka denna eminenta site så kommer ni att förstå varför så många är upprörda om detta!!! FKA Bmwlover You can call me Putte!!! |
|
| Även jag har skicka ett långt, argt mail. Tror iofs inte att de lyssnar särskillt mycket. | |
|
Vore intressant att få en kommentar från någon i BMWPower besättningen om allt detta. T.ex har BMW AG uttryckligen sagt att BMWPower som namn ej får användas eller ändras namnet av försiktighetsjäl (vilket i så fall också är full förståeligt). Man skulle helt enkelt vilja vad som ligger bakom allt detta. Snälla besättning kan ni inte säga något?! |
|
|
patand, kolla tråden med "info från crew", (välj senaste 100). ************************ Länk Länk |
|
-Daniel- |
helt klart korkat av bmw att tvinga sidan att byta namn men att det är varumäkesintrång är det väl inget tvivel om om dom vill tvinga siten att byta namn så har som väl rätt att göra det dom har nog spenderat hutlösa pengar genom åren för att bygga varumärket BMW så det är väl helt upp till bmw hur dom vill göra hur korkat vi (mig inräknad) tycker att det är |
| Nu har dom fått min åsikt med... | |
|
Aftonbladets löpsedel imorgon: UPPRÖRDA ENTUSIASTER FICK BMWS MAILSERVER ATT KRASCHA PGA ÖVERBELASTNING! :)) |
|
| Har sendt 15 linjer og beklaget det hele jeg også. | |
|
Lite nyfiken på vad de ansvariga på BMWPower.nu (kommer alltid referera till siten som BMWpower) tycker om detta beslut. Även om det kan te sig självklart! Väntar ändå ett skriftlig utlåtande från BMWpower-gänget, vad tycker de om att man protesterar osv, ngt de rekommenderar sina besökare osv. Inget ont menat men autopower låter lite som en bilhandlare som säljer riktiga vrak från tyskland. ska ta och skriva till bmw med en gång.. "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
Mugge, Citerar Anders S här ovan: "kolla tråden med "info från crew", (välj senaste 100)." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.