AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
27.227

Ska vi skriva till BMW?

Sida 2 av 11
changco
Har nu skrivit och jämrat över deras beslut.
Har fått iväg mitt brev nu, jag hoppas att det gör någon skillnad:

BMW Sverige AB,
jag har hittills i mitt liv bara ägt två bilar. Båda är/har varit BMW. Jag har under mitt vuxna liv ständigt proklamerat BMW i diskussioner kring bilval. Detta har resulaterat i att släkt, vänner och arbetskamrater skaffat sig nya BMW-bilar.

Det finns många som mig runt om i Sverige och det finns också en samlingsplats för oss, www.bmwpower.nu. För att alla likasinnade entusiaster lätt ska hitta till denna eminenta webbplats krävs det att den har ett namn med en stark anknytning till det ämne som behandlas, nämligen BMW. Utan detta namn kommer det bli litegranna svårare för BMW-intresserade att hitta dit, vilket i förlängningen gör inte lika många fångas upp i gemenskapen. Intresset för BMW svalnar och de hittar kanske istället till en entusiastsida tillhörandes någon av BMW:s konkurrenter.

Min poäng är att jag inte kan förstå logiken i ert resonemang. En entusiastsida som enbart främjar er märkesimage och skapar en gemenskap för likasinnade är bra för BMW, nu och i framtiden.

Låt www.bmwpower.nu behålla sitt namn!

mvh,
Jens Höstbo

Jens
Sådär ja..nu har även jag skrivit.... Förbannat dålig stil!
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Så, nu har även jag delat med mig av mina tyckanden.

//Erik//

---Bättre väghållning än mittlinjen---
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Har också skickat!

Mvh Abbe
Länk
sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
Jag med!
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
BMW kunde väl lägga mer krut och pengar på att bygga bilar som inte går sönder så skulle det inte behövas några sådana hära sidor alls, men vad jag jag göra på mitt jobb då ;-0
St
199
Stefan_J
325ix -87 (s50)
Nu har jag också skrivit. Tycker också att det är dålig stil av BMW. Men framför allt dumt, för att inte nämna konstigt.

Är det nån som har fått svar från BMW än?

Mvh

Stefan_J
BMW 325ix -87
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Har också skrivit, med Haglunds mail som citat. Man blir ju helt förbannad!!!

/Caspar
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Skickat........
Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

Har också använt Haglunds mail som mall!!

Låt "www.bmwpower.nu" leva vidare!!

/Lennart Bovin

_-*-_*_-*-_*_-*-_
Lennart
Dufvis
Skickat.... hoppas dom tar sitt förnuft till fånga....

//Daniel
Har med anslutit mig till skaran som skrivit!

----
Länk
Har också gjort en insats. Känns bra! Här kommer mitt mail:

Hej!

Är som många andra lite besviken på BMW AG. Detta därför www.bmwpower.nu inte har fått behålla sitt namn. Alla som jobbar med bmwpower.nu och alla vi som har gjort sidan till vad den är idag förstår inte hur detta kan ske.

Anser inte BMW AG att sidan främjar BMW och stärker dess varumärke? Det har jag alltid trott iallafall. Jag har alltid tyckt att sidan har gett BMW AG bra PR och eftersom bmwpower.nu i princip är den mest välbesökta webbplatsen i Europa så har detta enligt mig bara gett BMW AG en stor fördel. Folk som inte har kunnat mycket om BMW besöker bmwpower.nu. Genom att studera sajten så kan även dem bli intresserade av BMW och därmed får ju BMW AG nya kunder. Ligger det inte något i det jag menar?

Som sagt, jag tycker att detta är ett stort misstag! Vem kommer till exempel förknippa autopower.se med BMW? När folk bara ser adressen så väcker det ju ingen uppmärksamhet. Det gör däremot BMWPower.nu! Jag hoppas att BMW AG kan starta ett samarbete med BMWPower så vi iallafall får behålla namnet! Det ligger en hel del arbete och prestige bakom det namnet och så fort man hör "bmwpower" så väcks uppmärksamhet och intresse! Hoppas att jag och alla andra som stöttar BMWPower.nu kan skapa en ändring med detta.

Tackar på förhand!

Mvh Tobias (Upprörd entusiast)
AKA Tobias 320i-94 (forumet)

Ni får gärna använda mitt mail för inspiration!

Mvh Tobbe
Nu har jag också skickat ett långt brev om detta till BMW Sverige.

/Wille
li
1.959
liste
535i -89
Kanske ett skott i mörkret, men... Länk
Blir jobbigt för dem att svara på alla dessa mail men det kan de ha :)

Antar att de kommer formulera ett standardsvar som de skickar till alla som kontaktat dem i denna frågan.

Jens
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Nu har jag skickat på båda länkarna...

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Det är ju förjävligt ju.... Alla som åker runt med texten bmwpower.nu på sina bilar då?

Jag har en stor i framrutan och dom ska j*vlar få se jag ska klä in hela bilen i bmwpower.nu loggor och sedan åka ner till jacobsons och bränna upp deras parkering....

nä skämt å sido, men jag fattar inte hur dom kan göra så här. Varför?
bmwracing
Japp, nu har även jag klagat...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.