|
Sida 11 av 11
|
|
|---|---|
|
Man gör ju en del undersökningar bland användare då och då. Obs inte BMW som gör detta utan div motortidningar och liknande. Se t.ex senaste AM&S (svenska). Verkar som BMW inte är fullt så dåliga trots allt, de ligger en bra bit före tvåan. Antingen har alla dessa ägare fel, eller du. Det du skriver, kan det inte gälla för många andra biltillverkare/säljare också? Av allt dåligt kanske man väljer det minst dåliga eller... FP |
|
haimaul |
Lång tråd, det här... Kan inte BMW:s agerande ha något att göra med de nya EU- reglerna för generalagenter och verkstäder? Nu minns jag dessvärre inte exakt vad de går ut på, men nåt om att generalagentens monopolställning ska luckras upp, väl? Att svenska BMW då ser till att stoppa alla - inklusive entusiastsajter - från att använda varumärket verkar bara alltför logiskt. |
|
jag tycker bmw s nya bilar är dyrare än saab och volvo utan att för den delen ha bättre kvalitet. och de dära undersökningarna... vem vill erkänna att deras nya 5-serie bmw inte är så bra ? ingen vill göra ett dåligt köp inför andra. det där att de ELLER jag har fel ser jag som rena blajjet. kvaliteten motsvarar inte kostnaden , men det är vad JAG tycker. och visst gäller det för många andra tillverkare också! det jag vänder mig lite emot är att många tycks tro att bmw på något sätt skulle värna om sina ägare som en stor "bmw familj" (som det står i manualen till min 750) , jag tror inte att det är så. Den där lilla familjen är man bara välkommen i de 10 minutrarna innan man skriver på för sin nya bmw528 hos bmw handlaren. tycker det är dåligt att bmw centraliserar till storstäderna ,de små säljarna/verkstäderna gav iaf. bra service även då man kom in i nybilshallen i oljiga arbetsbyxor. +bra personlig kontakt med det fåtal mekaniker som fanns. värsta jag sett är bmw group göteborg , där får man ingen hjälp såvida man inte skriker att man är rik och kastar sedelbuntar på säljarna , iaf. var det så de 3 gångerna jag och en vän var där för att köpa bil , han köpte sedan en begagnad bmw och vart nöjd med den. FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
| Jag har också en markering... | |
|
I princip håller jag med i det mesta. Men jag tror det gäller många bilmärken isf, inte direkt kopplat till prislappen, BMW är ju varken den dyraste eller billigaste bil man kan hitta. Nu menade jag inte läsarundersökningen om nöjdaste bilägare som BMW använder i sin marknadsföring utan andra, t.ex den i AM&S. Så illa som du menar att det står till tycker inte jag det är, varför kör du då BMW? FP |
|
|
Jag tycker bmw s framtoning förändrats de senare åren i och med introduceringen av de "nya" rundare bilarna , sedan är jag nöjd med kvaliteten på de äldre bilarna innan bangle epoken. Eftersom bmw fått skarp kritik för sina "nya" modeller tror jag att bmw här gjort det ekonomiska valet att inrikta sig mera på nya kunder som kanske inte alls gillar bmw s fd. "hajnos-look" , de gamla trogna märkesbundna kunderna "glömms bort" , eller rättare sagt , de är mindre viktiga då man bedömt marknaden som så att det finns mer pengar att hämta i det nya kundsegmentet. så någon ny bmw kommer det ju aldrig att bli tal om just pga. det jag tidigare räknade upp , finns gott om andra intresanta märken istället. Jag tycker faktiskt de nyare bmw känns plastiga etc.. Så jag kör väll bmw just nu för att jag är nöjd med e32 modellerna som rediga rejäla bilar med rätt bra kavalitet för en billig penning , utseendet är med min smak också fördelaktigt och tidlöst. Det du skriver om att det gäller många bilmärken är naturligtvis 100% korrekt och jag håller med i det , sammtidigt är det få eller inga biltillverkare som så drastiskt som bmw förändrat både sin design på bilarna , samt gjort stora förändringar i organisationen under kort tid. kanske man som intresserad och älskare av de något äldre bmw bilarna känner sig sviken och bortglömd av det nya formspråket som faktiskt fått mycket obesvarad kritik... JA ja vet inte hursomhelst så håller jag kvar vid de lite äldre vagnarna och tycker e38 är den sista "riktiga" bmw bilen med trevlig design , nästa nyare bil om några år får bli en e38 eller kanske en Chrysler 300C som är mycket av vad jag önskade e65:an skulle vara , stor , fyrkantig rejäl bil. En 3-4 år gammal jaguar är inte heller helt fel. FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
|
då var det klart mvh mrhorsepower Om man inte får köra bmw är det lika bra att låta bli=) |
|
|
Visst var "hajnoslooken" betydligt snyggare än böjda böljande former och vinklade, arga, ögon 2003 exv. Helt rätt! och det är bara att bojkotta de dyra verkstäderna så långt det går. Larsson Bil & Motorteknik, Björkholmsvägen 21 i Storängens industriområde i Huddinge, tel. 08-711 06 87, är det alternativ som jag rekommenderats av från experter tidigare på bmwpower.nu siten och det är det alternativ som fortfarande tycks vara det bästa i Sthlmsområdet. Fick just "nya" bromsar och dubbdäck där idag till en rimlig kostnad... Revanschen är ljuv. |
|
|
Visst, om design och utseende kan man egentligen inte diskutera, det är ju bara den som tar in och bearbetar bilden som kan uppleva den. Samma sak med ljud och musik, dofter och smak osv. Nu hör jag: Alla tycker ju illa om CB och hans nya design, ner med CB osv. Inte rktigt alla tror jag, trots allt går det väl rätt bra för BMW AG, de har ju inte tvingats liera sig med så värst många andra bilfabrikanter som en del andra eller hur, tvärtom? Sen råkar kanske de flesta på detta forum vara av en generation som växt upp med 70-80-90-talsbilarna och deras formgivning. Det finns säkert klassiker att vänta kanske t.ex. E34, E38 osv. Men tiden började inte räknas i fjor, och den står definitivt inte stilla heller. Nån som minns BMW:s bulliga 500-serier? Vad sades när efterföljande generationer till dessa presenterades? Samma sak med andra bilar. Vi måste nog vänja oss vid att tiden inte står stilla och att design osv förändras, och tycka om detta kan man alltid göra, men aldrig påtvinga andra sina åsikter. En del ändringar, även design och utseende hänger även samman med t.ex säkerhet och energiförbrukning (luftmotstånd), vi får säkert se många "knepiga" eller mindre vackra lösningar, men man vänjer sig, jag lovar. FP |
|
| Har De hört av sig? Tiger de bara...? | |
civilization |
wadel: håller med dig till 100% |
| Det är verkligen irriterande, vadå autopower är det en bilsida för tyska bilar i allmänhet? jag och mina andra vänner säger iallfall fortfarande BMWpower, men det räcker ju inte långt, löjeväckande att BMW håller på såhär, de är livrädda för konkurans på något sätt, men hur kan den h är sidan hota dem mindre när den heter Autopower? det är väl så att såfort man bara andas BMW så skall det kosta eftersom det är deras namn, jag ska fortsätta med att säga BMWpower iallfall, tur man har kvar nummer skyltshållaren. | |
| Kan bara hålla med,de är så löjligt så man nästan skäms... | |
|
Man kan absolut leva med detta "enorma" i-landsproblem. Tror knappast BMW AG såg detta som ett hot, man vill själklart skydda sitt namn. Dessutom har de väl just BMWpower som en benämning/text på vissa motordelar, de skulle kunnat anklaga hemsidan som ren stöld av varumärke. Prova och använd helt eller delvis namn ur t.ex parfym, kosmetika eller modebranchen och se hur lång tid det hinner gå innan.... Vilken branch är löjligast? FP |
|
| Har oxå klagat! | |
|
Sådär ja! Nu har även jag dragit mitt strå till stacken! Mvh Anders GOTT NYTT ÅR, på Er! BMW - Liebe auf den ersten blick... |
|
BMW_M3 |
Grabbar ni som skrev fick ni svar och va skrev dom tillbaka. ha det bra |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.