AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
27.488

Ska vi skriva till BMW?

Sida 10 av 11
Visa användare
19
C.strid
635 csi -84
528 -83
har gnällt i ett långt mail ..
Winberg031
Har det inte kommit någon till vetskapen att BMW håller på att rikta in sig mot en målgrupp där tex forum och dess medlemmar, likt denna, inte är prioriterade?
BMW vill få en lyxigare image och gör detta genom olika medel.
Att ta bort bmwpower.nu är en åtgärd.
Att säga upp återfösäljare runt om i landet (i mindre städer) för att sälja bilar i lyxiga lokaler i storstäderna är en annan.
Jag tycker det är konstigt att "alla" sväljer när de säger upp återförsäljare utan motiv.
Men när forumet tvingas byta namn bli alla upprörda, dessa två åtgärder hör ihop.
Är det ingen annan som har märkt det?

aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.
Smart 4-2 -03 Svart/silver

Har skrivit ett argsint mail!!

/Jari
Dark Rider
Skickat mejl!!
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
även jag har skickat ett argt mail:-)))))))))))
Har skrivit också nu, hoppas att de tar sig i kragen!!
Visa användare
75
arcojan
120d -07
Nu har jag skrivit till bmw också.

BMW's ledning borde sparka en del folk för det här...

Visa användare
605
göran
525ixt-94
Jag skriver inte för det känns meningslöst.
BMW borde ge killarna som driver siten stöd
istället får de hotbrev.

Lösningen är enkel för mig,
min gamla häck får rulla ett tag till,
men nästa bil får blir Alfa 147 lr 156.

/göran,
vintermannen/
Behöver man inte kombi, behöver man inte bil
Kongo MMH
Positivt (?):
MB, Alfa och Porsche är ju också fina bilar.
"Autopower" kan ju omfatta vad som helst.
Bi
87
Birgitta
318 IS Coupé
BMW i Sverige har erhållit ännu ett gnäll från en tjej med dålig erfarenhet från BMW-verkstad norr om stan och dyr nota...

När konkurrens uppstår, kommer de fula tricksen fram.... Att strypa bmwpower.nu är ett helgerån.

Ge aldrig upp!

Bi
87
Birgitta
318 IS Coupé
och, förresten, varför inte kalla webbsidan:

bemwpower.nu

bara för att retas...

Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Birgitta: FORDI DET ASSOSIERER MED BMW!
Bi
87
Birgitta
318 IS Coupé
I know!

men MÄN... bmwpower.nu skapade ju också good will eller vad det kallas, dvs. ökar den positiva inställningen till märket...

det är ju så oskyldigt det här med associerandet med märket BMW i detta specifika fall.

men men, jag förstår naturligtvis PROBLEMET MORTEN...!

Bra initiativ Birgitta!
Eller varför inte:

BMWonderbaum

Mvh Jörgen
Bi
87
Birgitta
318 IS Coupé
Ja, just det Jörgen.

Här på siten kan man dessutom finna prisvärda bilar, utan extrakostnad. BMW säljer ofta nyare modeller till höga priser. På BMW:s köpställen säljs äldre begagnade bilar till högre priser än på denna site. OK, de må vara nyservade på BMW men ändå. Vissa vill väl meka med sina bilar själva.

Konkurrens skadar inte. Det är bra för kunderna och det håller ägarna i schack. Ägare bör se till att de inte förlorar responsen från gräsrotshåll.

That's all for today, folks!

th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Birgitta: Har du läst det jag skrev!? BMWPower är nog ännu mera BMW än BMW själv... så att denna site inte får använda och sälja deras Totala trademark ser jag inte som det minsta konstigt.. och se det på det glada sättet.. vi har sajten kvar.. vi hade lika väl kunnat vå sitta här utan nått alls!!!

__
Länk
Bi
87
Birgitta
318 IS Coupé
Nä.... sökte ditt inlägg, men tio sidor av kommentarer är lite segt att traggla sig igenom just nu...

men, jag förstår din syn och lägger nu ner min röst... men jag gillar inte förmynderi och småskurenhet. (I detta fall kan jag ha fel.... vet inte... ids inte spekulera i det vidare.)

Du har rätt i att det är OK. Siten är kvar. Det är huvudsaken. Hela saken är ju utagerad nu. (Det kändes bara märkligt att efter flera månaders frånvaro logga in på en site som helt plötsligt bytt namn.)

That's certainly all for today, folks, from Big
Fundering: Har inte BMW både BMWPower och BMW M Power eller nåt dylikt på sina produkter (ventilkåpor t.ex) med misstänkt likt logo som den som siten hade tidigare? Isf var det ju ett varumärkesintrång, kanske inte så konstigt att de inte ville sammanblandas med denna www då? Jag har för min egen del kommit över namnändringen snart tror jag.

FP
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Jo precis Folke.. detta som jag sagt flera ggr i alla dessa besvikna Trådar... jag var arg tills jag kom på detta med.. så det är bar att respektera och vara glad över att BMW vill rentvå sitt namn och ta hand om marknadsföringen själv!

__
Länk
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
fascinerande att så många verkar bry sig om bmw !

Själv skiter jag högaktningsfullt i vad bmw gör , kommer aldrig att köpa en ny eller nyare bmw för att de är fula , dyra , saknar personlighet , känns plastiga samt att bmw s återförsäljare är snorkiga fjantar som verkar tro att de har någon speciell skit att kränga (vilket de inte har) .
bmw kommer alltid att göra ALLT för att tjäna maximalt med pengar och resten skiter de i , innser man det så blir allt mycket enklare.
För min del kan bmw gärna läggas ner imorgon , inte gillat bmw som företag sista 10 åren och definitivt inte deras framtoning.

FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.