|
Sida 8 av 9
|
|
|---|---|
|
Här är klagolänken för er som inte orkar läsa hela tråden. Länk Mvh/ Daniel Länk |
|
|
vetifan... känns helt enkelt fel. Men visst ska vi kämpa på. Skaffa en mailadress till de som bestämmer sen jävlar! Länk |
|
|
Man undrar om BMW tar åt sig av kritiken eller om mailen åker rakt ner i papperskorgen? Ang det nya namnet så får man acceptera det och gå vidare. För min del spelar det inte nån roll vad sidan heter utan bara vad den innehåller. Kommer red att fortsätta på samma linje och BMW Börsen samt Forumet hålla samma höga klass så kommer mina besök enbart att öka. |
|
|
ppeellee: Du menar väl "PowerBörsen" ;-) Personligen så tycker jag att BMW AG borde ta sitt förnuft till fånga och ge tillbax namnet. Angående det nya namnet så låter det lite slätstruket med AutoPower... bimmer.nu eller bimmer.se skulle jag rösta på... själva "power" uttrycket är ju förknippat med just BMW Power och M Power från reklam på tävlingsbilar o.s.v så att jag tycker gott man kan släppa på det uttrycket när det ändå inte sätts i sitt rätta sammanhang. Kanske man skulle ta och regga www.baader-meinhof-wagen.de och länka direkt till www.bmw.de ;-) f.ö så finns siten www.bmwag.de (helt icke bmw relaterad) undrans vad BMW AG säger om det? En lustig anekdot: för några år sedan reggade en polare porsche.se på den fiktiva firman Pörsche Reklambyrå. Porsche fantast som han är så bytte han bort den till Porsche Sverige mot att få låna ett antal Porschar några gånger per år, förra helgen åkte han omkring i en Carrera 4 med hur mycket extrautrustning som helst (innertak klätt i mocka osv). /Hans |
|
| Eh fy fan vilka mesar, tycker att var och en av oss kan skriva ett litet mail till BMW AG så för de se hur stort intresset är! | |
|
Vänta nu här bimmer.nu går ju inte Då blir det liksom fel www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
| Är inte bara bmwpower.nu som har blivit drabbade kan jag berätta ... finns fler sidor med bmw i urlen som har råkat ut för dom små kärleksbreven | |
-Daniel- |
tänkte nästan det dom skickar väl ut brev till alla som har bmw i namnet och skrämms lite...det är väl samma som med piratkopiering dom skrämms litegrann ibland för att få folk att sluta, i det här fallet lägga ner sina sidor eller byta namn och med dom pengar det eventuellt kan kosta i skadestånd och rättegångskostander så är det nog många som låter sig skrämmas, skulle iaf jag göra |
| det enda som kan hända om du är en privat person som driver en egen sida utan att tjäna nägra pengar är att du får byta namn på din site. Man måste driva en näringsverksamhet för att kunna bryta mot dom lagarna dom pratar om. | |
-Daniel- |
dom tjänar ju pengar på sidan på banner annonser och på bilannonser säkert inte så mycke pengar men endå |
|
Hej. Mitt intresse för siten har inte svalnat pga namnbytet, men mitt intresse för att köpa en BMW nästa gång det är dags att byta bil har ju inte precis ökat... /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Kan bara hålla med Bumper, intresset för oss invigna lär inte minska men hur man än vrider och vänder på det så är ju BMWPower ett bra mycket slagkraftigare namn än Autopower. Jag hoppas nu bara innerligt att de inte blandar in några mer märken än BMW på denna siten för då lär mitt intresse försvinna omgående. |
|
| Inte blanda in andra märken? kolla in www.accord.nu det är ju nästan en E65:a så Honda borde ju kunna accepteras? | |
|
Åja, Glas och EMW borde få vara med i alla fall... My Bimmer is my mistress |
|
|
Fick svar från BMW idag, det verkar som det inte skulle vara omöjligt att behålla sitt gamla namn eller vad tror ni? Ps: Bra och sakligt svar tycker jag. Saxat från svaret från BMW: Hej Per! BMW AG i München har uppdragit åt sitt juridiska ombud i Sverige att tillskriva ägaren till firman som använder domännamnet bmwpower.nu med syfte att få denne att upphöra med ett antal intrång i BMWs rätt till sina varumärken. Ägaren använder alltså BMWs namn och registrerade varumärken utan tillstånd. BMW har förståelse för intresset såväl hos ägaren till firman och siten som för sitens besökare att rapportera och läsa om BMW i olika avseenden, men kan inte acceptera användningen av bolagets varumärken då detta skulle kunna anföras som ett exempel av andra som utan tillstånd använder BMWs varumärken, d v s bryter mot marknadsföringslagen och varumärkeslagen. För den som vill använda BMWs varumärken är det möjligt att söka tillstånd för detta. Med vänliga hälsningar BMW Group Sverige Kundrelationer |
|
| Ja då är det bara att begära dispens. Det är det BMW uppnanar till. | |
|
Ja det borde de väl inte ha nåt emot eller ? De som tjänar mest på siten är ju trots allt BMW själva. |
|
|
Ja det borde de väl inte ha nåt emot eller ? De som tjänar mest på siten är ju trots allt BMW själva. |
|
| Kan nån förklara VAD det är BMW tjänar på denna site? | |
|
Extremt mycket, som dock är svårt att värdera i rena pengar! Alla personer som ideellt hjälper till att odla kulten kring varumärket BMW. Eller som man säger i retoriksammanhang - stärker varumärkets "Ethos" - fyller varumärket med något mer än bara produktens värde. Det är sådana personer som gör att BMW är ett av de mest eftertraktade märkena oavsett vilken åldersgrupp/social grupp du går ut och frågar i samhället! Det handlar om kundgrupper som bryr sig om sina bilar och vad märket står för. Allt är svårt att mäta men ack så viktigt för att klara av att skapa ett sug kring varumärket! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.