|
Sida 4 av 9
|
|
|---|---|
|
Kanske en dum idé, men kan man inte tänka sig att starta en ny tråd där alla har en chans att skriva ett nytt namnförslag.. Borde kunna bli ett antal bra namn att välja mellan.. Ock sen köra nån allmän fråga för användarna på förstasidan med de bästa namnen? Valt av användarna, och man borde ha en hjälpligt god chans att hitta ett bra namn... mvh Robban |
|
|
Verkligen trist när ett inarbetat, bra och kännt sitenamn inte får vara kvar. Bra förslag Robban, om (BMW)power crew är med på det? /Wille |
|
|
Ush, det här var tråkigt. Autopower låter som en rubbing produkt. Men, fattar att det är svårt å hitta ett nytt passande ord. Gillar inte BMW AG's stil å köra över dom kanske mest märkeslojala kunder man har i Sverige.... |
|
|
Jag tycker vi kunde samla en protestlista att skicka till BMW angående det här. Lägg upp en applikation på AutoPower framsidan där det är lätt att lägga sitt namn till listan och förklara att sidor som dessa främjar BMWs intressen. Att sidan tvingas byta namn ger för användarna en negativ bild av BMW, det är väl inget de är ute efter ? |
|
|
Saxat från första sidan angående namnbytet: "Vi planerar i dagsläget inga ändringar av sajtens inriktning i och med detta." Tror ni inte att de ansvariga bakom sajten medvetet har valt ett märkesobundet namn för att i framtiden kunna bredda sajtens inriktning? Det tror jag... Det kanske t o m kan bli ett forum för Mazda6?! ;) roadZter |
|
|
Är det någon från f.d Bmwpower gänget som kan ge en mera utförlig förklaring om varför man blev tvingade att byta namn, det svaret som finns på siten sa inte så mycket....../Tack mvh en undrande f.d bmwpower besöker |
|
|
Misstänker att BMWPower försöker samarbeta så mycket som möjligt med BMW AG i det här fallet. De vill ju inte skapa osämja dem emellan. Om vi ska samla ihop namn så får vi nog göra det själva, t ex genom att skicka ett meddellande till BMW enligt den här tråden:Länk Jens |
|
|
Tror knappast att BMW AG har tittat närmare på sidan eller läst vad som avhandlas på denna sidan. Klart som en kall CB (Carlsberg) att dom är rädda om sitt rykte och sitt namn. Men BMWPower är ju knappast ute efter att svartmåla BMW AG på något sätt utan tvärtom. Tror att det är en hel del som inte skulle haft råd att ha kvar sina bilar ifall denna sidan inte skulle finnas eller folk ens köpa BMW om inte denna sidan fanns. Detta eftersom får man problem kan man söka hjälp här inne och felet kanske kan gå att fixa själv, tex. killen som hade kört sönder sitt oljetråg, den operationen kostade väl 1000:- med allt som behövdes istället för kanske 6000:- - 10 000:- på en märkesverkstad ... detta kan vara skillnaden mellan att behålla sin bil eller inte. Säger inte att så är fallet i detta enskilda fall utan var bara ett exempel. Om inte annat så har denna sidan sparat BMW ägare en hel sköna kulor genom åren. Om inte annat borde man kunna få BMW AG att verkligen kolla in sidan och se att den är ju den bästa reklamen BMW Sverige kan få ... kostar ju trots allt BMW en enda krona utan sidan är ju helt och hållet entusiast driven. Förslaget som en undersektion till BMW Club Schweden var ju ett riktigt vettigt förslag. .::.::.::.::.::.::.::. Min bil@Länk |
|
|
Hänvisar tills vidare till MrMarsupilami's länk några steg tidigare än detta... Skriv skriv skriv till bmw. Med tillräckligt många klagomål så 'kanske' de överväger att låta sidan bestå med gamla namnet... mvh Robban |
|
|
///Majk: Visst borde BMW AG spana in BMWPower.nu och de skulle t o m säkert tycka att sajten är bra reklam för märket. Problemet är att de skulle behöva en hel avdelning som inte gjorde annat än att surfa runt på BMW-sajter för att avgöra om de är bra eller dåliga för BMW-märket. Då blir det lättare för dem att se till att sajterna förknippas så lite som möjligt med BMW genom att tvinga dem byta namn. Ta t ex BMWM5.com som säkert dragit in åtskilliga miljoner åt BMW genom att inspirera folk att köpa E39 M5. Dessutom har ju användarna där triggat varandra att lägga ohyggligt med pengar på att trimma och utrusta sina bilar till helt osannolika nivåer. Det struntade BMW helt och hållet i och tvingade dem istället att byta namn. Det BMW borde göra är att ta in populära BMW-sajter "under sina vingar" precis som de gjort med entusiastklubbarna, t ex BMW CS. De skulle kunna utvärdera utbudet av sajter och välja ut den som passar dem bäst. Sedan drivs denna sajt vidare och BMW har möjlighet att vara med och påverka innehållet till viss del. De kan ju trots allt inte blunda för utvecklingen med Internet och alla forum som finns. Det bästa för dem är ju att nyttja det för egen vinning. Jens |
|
|
power.nu kanske? jag brukar själv prata om att man skall "in på power o kolla forumet, börsen osv"... Såg att power.se var upptaget av COOP Power, men risken att dom skulle hävda sin rätt till power.nu är väl minimal. Men power-teamet har visat sig lite ovilliga (tycker jag) att ändra på något så länge inte protesterna är stora, så autopower.* lär väl leva vidare. Det tråkiga är att man tappar kopplingen till BMW (c). För oss inbitna BMW-knarkare gör det väl inget, men det är inget naturligt för de som skall upptäcka sidan i framtiden. Mvh Patrik PS. Samtliga varumärken är copyright skyddade, registrerade varumärken som tillhör respektive ägare. DS. ;-) ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Hursom helst sidan kommer ju att vara kvar fast med ett annat namn, kanske inte så roligt namn men det finns ju antydningar i deras brev(Vi planerar i dagsläget inga ändringar av sajtens inriktning i och med detta.)att det kan bli ändringar hoppas bara att ändringarna inte betyder att det blir fler märkessajt.för vi på den här sajten är ju härligt bmw nörda. Fråga först och du får många svar. _______ Länk |
|
|
Jag blir så trött. Så här går det när advokaterna får bestämma. Jag tror att få initiativ har gjort mer för att öka BMW:s anseende och intresset för märket som den här sajten. Här samlas de mest krävande och kunnigaste kunderna och lägger värdefull arbets- och fritid på att lära sig ännu mer om och propagera för BMW. F*n vet om vi inte borde ha provision på de Audi, Saab och MB-ägare som vi fått på bättre tankar här i forumet. Hur som helst, jag tycker att grabbarna bakom sajten gör ett fantastiskt jobb och de är värda en mycket bättre respons från BMW. Om jag hinner ska jag skriva nåt ilsket till det svenska bolaget, och kanske även till BMW AG. Tyska verb låter bättre när man är ilsken... Freude am Fahren på er! My Bimmer is my mistress |
|
|
Undrar om man får skriva "BMW" överhuvetaget utan att dom blir snea. Angående namnbytet så låter AutoPower rätt knäppt om jag ska vara ärlig men kommer inte på nåt bättre. En omöjlighet att hitta ett namn som klingar lika bra som BmwPower... Mvh/Soki Ny bild 22sep- Länk |
|
|
Tragiskt!!! Men se nu till att ni följer MrMarsupilami's förslag skriv till BMW och inte bara här på forumet, ju fler dessto bättre. |
|
|
Verkar som att BMW är särskilt hårda på det här, finns ju "konkurrenter" som har märkesnamnet med i webadressen t ex "www.nordicaudi.com". Trist av BMW, tycker jag! Jens |
|
|
NordicBMW.nu!!! det tycker jag låter bra! det är ju bara härifrån norden som är på denna fina sida!! tycker inte BMW kan kräva att det inte får stå BMW på adressen!!! Länk |
|
|
VÄLGIGT UPPRÖRANDE och jag upplever detta som att BMW AG visar förakt åt sina kunder. Andra märken skulle skatta sig lyckliga med en sån skara fantaster som vill sprida ut gloria över deras produkter men BMW verkar lärt sig sina kundrelationer av Aeroflot… Det lutar åt att efter 4 BMW på raken lär det bli ett annat märke nästa gång... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Undrar om dom kommer göra samma med bmwpower.no ?....... |
|
|
Man kan tänka sig många namn som appellerar på BMW men som inte innehåller märkesnamnet - BimmerPower.nu till exempel. Jag är beredd att sponsra en andel av en flaska maltwhisky om några vill sätta sig ned och brainstorma. My Bimmer is my mistress |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.