|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Planerar att beställa min nya 320i till våren. Har planerat all utrustning och nu återstår bara val av färg. Och här har jag verkligen kört fast! Först var jag inne på en vanlig titansilvermetallic men den är ju sååå jäääkla vanlig så den nästan börjar bli tråkig. Det andra alternativet var safirsvart men då såg jag senare att i samband med M Sport-paketet så tar dom bort den kromade fönsterlisten! Skit... Tycker inte det är så snyggt när det bara blir bäcksvart... Är ju annars jäkligt snyggt med den där listan på det svarta. Nu står det i alla fall mellan titansilver/silvergrå/orientblå/mystikblå/safirsvart. Vad tycker ni? Vad är snyggt? Är det någon som mattar av mer än dom andra? Ska jag gå med flocken och köra titan? Hjälp! | |
|
NEJ det finns tillräckligt många Titansilver E46 så hoppa över den :)) Safirsvart är snyggt, du kanske kan göra en specialbeställning och få din bil med chromeline trots m-paketet? Av färgerna du räknar upp hade mitt val varit enkelt: Silvergrå! En vacker, tidslös färg som man inte ser varje dag. Om jag skulle köpa E46 hade valet dock fallit på Turmalinviolett, sådana ser man inte många. Alternativt individual: Mora, Silverstone eller Petrol Mica. mumsssssss Mvh, Kalle Hansen ___ Länk |
|
|
Tycker ju precis som du, Kalle. Ingen mer Titansilver!! Men dom färgerna jag räknade upp var dom jag kunde tänka mig utav färgalternativen som fanns i M Sport-kombinationen. Silvergrå är ju snyggt.... Frågade försäljaren om man kunde få med listerna kvar, men det trodde han inte. Men jag får väl tjata och se om det händer nåt... Dom bilder jag sett på safirsvarta och M-utrustade så börjar dom bli lite matta och tråkiga. Skulle ju vara skitsynd.... |
|
|
Håller också med Kalle; titansilver börjar bli tråkigt men silvergrå är riktigt delikat. Safirsvart är dock inte min favorit. Skall själv beställa en E46:a nu till veckan och det lutar åt en stålblå. Var från början lite kluven mellan alternativen titansilver/stålgrå/stålblå och nu visar det sig ju att färgen stålgrå utgått och ersätts med silvergrå. Jag har dock slutligen bestämt mig för stålblå som är en hyfsat ovanlig färg och enligt min åsikt lite mer distinkt än silvergrå. Men som sagt...jag kanske hinner ändra åsikt till slutet av nästa vecka.... |
|
|
Jacky: Var oxå inne på stålgrå från första början, men blev lika besviken som du när jag fick höra att stålgrå utgått. Var rugigt snygg! Har i alla fall beslutat nu: Ingen titanmetallic! =) Kommer säkert oxå ändra åsikt 14 gånger. Skillnaden är ju att jag har flera månader på mig. Får väl stryka av allt eftersom! =) |
|
|
Hellre mystikblå än orientblå. Orientblå "syns" liksom nästan inte, den känns ju varken som blå eller svart. Lite för mycket diplomatfärg tycker jag. Mystikblå är ju i stort sett som topazblå, mycket fin. Jag rekommenderar dock, liksom Jacky, stålblå! Hade först tänkt en topasblå bil, men så dök en bra affär upp med en stålblå som jag alltså köpte - och den ser helt underbar ut! En kompis har en ny topasblå BMW, men alla inklusive jag själv tycker stålblå är snyggare. Stålblå ser aningen "anonym" ut på bild kanske, men in real life är den verkligen fantastisk. |
|
|
Pellias: Jag håller med dig helt. Orientblå ser bara off-black ut (om man kan säga så). Mystikblå är helt klart snyggare! Stålblå är skitsnyggt men finns dessvärre inte i samband med M Sport-paketet. Men som det ser ut nu så står det mellan safirsvart, mystikblå, silvergrå och titan. Fler "tycken" är varmt välkomna, gjärna med lite bildlänkar till förslagen oxå. |
|
|
saverman, Det finns naturligtvis möjlighet för dig att välja en individual-färg. Tyvärr är kostar detta cirka 24 000:-, om jag inte missminner mig. Om du tänkt behålla bilen länge hade jag dock inte tvekat inför att varje dag kunna gå ut och fånle vid blotta synen av min bil. "Vanlig" metalliclack kostar väl ändå 7000:- ? Be din återförsäljare om en individualkatalog så förstår du vad jag menar! Här finns några små smakprov: Länk Det är synd att BMW inskränker färgkartan för bilar med M-paket. Mvh, Kalle Hansen ___ Länk |
|
|
Kalle: Tack för tipset! Ska kolla upp det. Har aldrig riktigt fattat vad det där individual är. Kanske dom kan hjälpa mig med min kromlist oxå... =) |
|
|
Ett enkelt råd som fungerar på de flesta nya BMW, åtminstone efter min smak: välj en mörk färg. Inte silver! //Thorssa |
|
| Thorssa: varför just mörk? känns som att mörka färgar bara blir matta med tiden. | |
|
Vad är det för fel på titansilver? Klockren färg anser jag även om många har det nu.En färg som gör att bilen ser modern och fräsch ut. En fördel med titansilver också är att det syns inte när den är skitig :) Matchar skitbra med titansilver inredning på frontpanelen och i dörrar. |
|
| Foppa: Inga fel med titansilver! Så sant att det är en väldigt modern och stilren färg, men frågan är ju om den in te är lite uttjatad... | |
|
Förresten, vilket angenämt problem du har saverman. Vilken känsla att gå och planera inköp av en helt ny BMW. Jag ryser bara vid tanken. Och alla de där färgerna du funderar emellan är ju skitsnygga på en BMW. :) Lucky you. |
|
| Pellias: Ja, det kommer att bli en underbar start på våren! =) Som det ser ut nu lutar det mot silvergrå, men jag har ju ändrat val 3 gånger den här veckan... | |
| ...har för mig att man har några veckor på sig att ändra sig även efter det att bilen beställts...några veckor in i produktionen kan man fortfarande ändra t.ex bilens färg | |
|
BBS ska det va... ! häftig BMW-sida: Länk |
|
| Svart så klart. Svarta bilar är snabbast. ;) | |
|
Länk i länken ovan finns fina bilder på m3:or med många olika färger, även individual- färgerna. |
|
|
Snatto: ... Jaha.... =) Alfons: Ja, jag vet inte jag. Dom blir ju lätt, som vi sagt tidigare, matta. JoAx: Tack för länken! Vet inte om dom där individual-färgerna är något för mig. Återstår att se. Tycker i alla fall att violett fetsuger! ;) |
|
|
ja, violett håller jag med om känns lite tveksam, men som sagt, smaken är som.. är själv lite svag för "Aegean blue metallic" måste nog försöka få tag i individual katalogerna av min lokala krängare. ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.