|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Båda mina BMW har varit importerade. Har varit nöjd med båda två och är givetvis fortfarande nöjd med den jag äger nu. Har haft lite problem med dörrmekanismen (låset) när man ska låsa upp dörrarna med dosan. Men som jag förstått är detta inte något importrelaterat problem utan mer ett stort problem som många 3 serie coupe runt 00 lidit av. Annars felfritt. |
|
|
Är otroligt nöjd med inte bara bilen. Även min säljare på bmw i tyskland är väldigt service-inriktad och har insett värdet av att jag under resten av min livstid kommer att rikta mig till honom i första hand när jag skall köpa bil. Europlus-garantin är inte fy skam den heller. Skall ner om en vecka och få instrumenteringen bytt pga pixelfel. Inget knorr och inga problem, utan bara att boka tid och åka ner. En uteslutande positiv upplevelse. Jag kommer aldrig att handla begagnad bil i sverige igen. |
|
|
Min 535:a är inmporerad kört 4000 mil utan problem. Bara dom vanliga slitagegrejorn bytta. Om man får tag på en riktigt bra importerad kan den nog vara bättre än en svensksåld. No Turbo shit - Just real power |
|
|
Haft min 8 måneder, 1000 mil, helnöjd!!!! |
|
|
Min är importerad i oktober 2003. Har kört 58000 km (5800 mil). Har 247000 km på mätaren nu. Bussningnar är bytta både fram och bak samt en vattenpump och framstötdämparna. Annars har det bara varit vanlig service. Jag är mycket nöjd. En bra långfärdsbil med sköna stolar. (Har sportchassi och sportstolar samt nivåreglering) |
|
|
Har kört 5000 mil med min direktimporterade E34 och (ta i trä) inte kostat på nånting, förutom service förstås. Kan det bli bättre? Samma med E24an, bara ett fel strax efter köpet för 3,5 år sedan som avhjälptes med nytt fördelarlock och rotor. Och en torr, läckande bensinslang vid starten efter vintern i våras. Kanske jag haft tur, men det är isf inget jag lider av ;-) Hoppas även försäkringsbolagen vaknar och inte straffar importer med högre premier. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Supernöjd med alla mina importbilar. | |
nsumar |
jo jag är nöjd, gjorde en service + lite byte av solgardiner (ungarnas fel 9,500kr nya bromsar bak ca 4700kr, och så var det en ny kylare med lite kärl och så 7400 kr dyr bensin, och det har med importen att göra :-) men det är vanligt slit på bilen, kylaren är ju synd vanligt fel på 540 enligt de som vet. Jag vet inte om man tjänar mycket på att importera men man har så mycket mer att välja bland så är det ett + att man slipper allt salt mm. Jag är nöjd till 101% PS: vill ni har bra försäkring till era bilar ring då Länk läns ville ha 14.000 och socken bolagen tog ca 6.700 de är jääävla bra |
|
nsumar: Är de bra, eller är de bara billiga? |
|
nsumar |
det jag vet är att, han som rekade dem fick rutan inslagen och bilen repad, det var inga problem när han skulle anmäla skadan, allt gick på försäkringen, jag har inte hört historier om socken bolagen som man hör om if och läns mm, själv har jag inte erfarenhet av dem då jag är ny kund (har annaars aldrig haft problem med något försäk bolag så svaret då :-) 1 Vet inte 2 bra och billiga 3 billiga |
| Supernöjd med min, som jag har haft sedan januari | |
|
Jag har lite delade erfarenheter. Min förra bil (520 -93, köpte den för 58000:- 1999, hade gått 14000) kan man väl säga att den inte varit en riktig kanonaffär då jag haft en hel del större problem med den. Jag kan dock inte ärligt säga att jag tror att det har nåt med att den är importerad att göra att jag har haft oturen att saker gått sönder på den. Att en katalysator ger upp efter 18000 mil är väl inte helt osannolikt heller, och stötdämpare har jag också bytt ifram, inte heller det verkar särskilt konstigt... Det enda riktigt tråkiga är att kemkedjan brast och därmed så blev det ett motorbyte. Den är också väldigt spartanskt utrustad. Jag har dock envist försökt se till att den är i gott skick. Såhär i efterhand så skulle jag aldrig köpa en bil på samma sätt igen, dvs av nån privatimportör och oreggad (gjorde dock M-test på den utan att några större problem hittades då). Serviceboken såg också ok ut, iaf för mina otränade ögon (endast 1 ägare i tyskland). Jag har dock alltid trivts väldigt bra med bilen, mycket trevlig att åka i, man känner sig pigg och kry i kroppen även efter att ha suttit i den i 25 mil eller så... Nu har jag nyligen köpt en BMW 328 från 99 som jag var nere själv i tyskland och hämtade. Fick hjälp av en kompis kompis som extraknäcker med att hjälpa folk att handla bil i tyskland, så han skötte hela biten med att prata med tyskarna där nere, som jag aldrig skulle klarat med min nästan helt avglömda skoltyska. Bilens historik ser helt ok ut, och servicebok och allt är ifyllt som det ska... Säljaren verkade mycket seriös och var noga med att berätta alla brister han visste om. Kort sagt, det känndes mycket bra. Och hittils är jag bara nöjd med mitt köp. Det dessutom ett rätt skoj sätt att handla bil på, ett litet äventyr att åka ner och hämta den och köra hem den... Så mitt råd är väl som så, ska du ändå köpa en importerad bil, importera själv, det är både skoj och du slipper en mellanhand som kanske mera troligen fifflar än den som säljer den i tyskland... Och som andra påpekat, bilarna tillverkas faktiskt på samma fabrik :) |
|
|
Fullt nöjd med min importerade 520i A, 8/2004, men verkligen negativt överraskad med garanti from BMW. jag fick inga garanti i Sverige (service 3 år, vagnskada ....)inte heller i Tyskland var bilen är köpt. Så min första service i Tyskland kostade 135 €. Tänk på om du ska köpa nyare bil. Också viktigt, undvik Autohus - Bockel de ingenting att lita på, dokumentation och service är ren katastrof (Om någon vill mer info om detta meail-a jerko@glocalnet.net). //Jerko JMC |
|
|
Jere: Självklart gäller nybilsgarantin även i Sverige. Detta måste vara ett missförstånd om de sagt något annat till dig på BMW Sverige, eftersom nybilsgarantin gäller "world wide". Att du däremot inte fått någon vagnskadegaranti eller fri service är inte så konstigt eftersom båda dessa fenomen är svenska lockelser vid nybilsköp i Sverige. Fri service är något BMW Sverige själv står för, alltså inte BMW centralt (Tyskland), ungefär som att du får 4st nya vinterhjul om du slår till på en ny kärra. Vagnskadegaranti är ett svenskt påhitt som intruducerades på 70-talet av Volvo i Sverige. Sedan dess har alla andra biltillverkare tagit efter, frågar du efter detta i Tyskland har de antagligen ingen aning vad du snackar om. mvh. |
|
|
jag är och har varit nöjd med 525,320,328 som jag själv importerat,sen pappas 740,520,730 har ochså funkat som dem ska!! Mina 3 bmw är import dem senaste 3 åren, pappas är under 8 år.Det viktiga är att välja rätt bilfrmor att handla av....inga vimpel ställen för min del alltså. En kompis importerade en golf från ett "vimpel ställe " den bilen har bytt växel låda 2ggr en topppackning och lite smått o gått under något år. Mpower |
|
|
haft en e36a 328 import, inga som helst bekymmer med den, allt jag bytte på den förutom vanlig service var en centrallås motor och vattenpump under trå år ,helnöjd :-) e46an (import den med) därefter var med i stort sett bekymmersfri, lite rost på bakluckan och under huven som på nästan alla e46or annars helnöjd med den med :-) likanöjd med min 540i hittils jag har nu som är importerad den med. finns både bra o dåliga exemplar rätt om dom e importerade eller svensksålda anser jag. Lelle BMWCS 03900 |
|
|
Jag ser det så här fina importbilar är klart överlägsna svensk sålda bilar när dom har några år på nacken(Ej nya bilar) Varför! Jo dom brukar för det mesta va så gott som rostfria samt sluppit kallstarter i -20 samt inte pulsat runt i snö,salt&slask. Finns ju även importbilar som gjort det men det är långt i från majoriteten av dom samma som en svensksåld bil stått i garage över vintern långt i från alla som gjort det. Så resonerar jag iaf när det gäller import. Och om man är orolig för mätarskruvad bil så är det lika ofta på svensksålda som med importer. Saknas dokumenttation får man gå på magkänsla samt skicket på bilen. Och känns det som bilen gått 15k men i själva verket 25k ja då e huvudsaken du känner dig nöjd med bilen. För ingen känsla eller dokument slår känslan över att man e nöjd med sin bil;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.