AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.734

Nöjd med din importbil ?

Sida 2 av 3
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Bortsett från min mindre seriösa vintersladd kärra så har alla bilar jag hitils ägt, varav 4 st BMW, varit import. Tror knappast att jag någonsin kommer att köpa svensksålt, iaf inte när det gäller äldre bilar.
Jag hämtade min kärra själv i tyskland jag ville ha en billig åretruntbil som var snygg och pålitlig samtidigt som man får en hel del körglädje med en gammal bmw.
525iA-89 som har gått ca 30000mil
jag är Supernöjd bilen bara går och går och den är skitfin för att va så jävla gammal och gått så långt.
Har haft bilen i ett och ett halvt nu och den har kostat mig hittils ca 15000 i inköp och bes avgifter och en del smårep.(Ej inräknat skatt och försäkring)

Är kanonnöjd med min bil som är privatimporterad! Den är i mycket fint skick och spinner som en katt=). Det bästa me bilen är att den är rostfri! fördelern när man importerar från ett ställe utan äckliga saltvägar.

///David
Jag är också mycket nöjd med min alpina som imnporterades 2001..
Ser ut som ny även på undersidan......

Billy B-10
Länk
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Köpte min i våras och är supernöjd! Skicket var kanon!
Har aldrig kört en bättre bil! :))

///FrIIk
Mycket nöjd!!!

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Länk
Haft min i tre år och det enda jag råkat ut för var att bensinpumpen la av förra sommaren (slitdelar är slitdelar oavsett var bilen är såld).

Skulle aldrig i livet falla mig in att köpa en svensksåld bil, betala mer pengar för mer rost... :-)
Nästa blir nog en S430 om ett par år och den ska jag baske mig hämta själv i Tyskland så får man ju lite semester samtidigt...

MEN, man ska ju som alltid kolla bilen nogrant före köp, de flesta här har väl ganska goda mekaniska kunskaper, annars så kan man ju alltid ta med en kompis med koll när man spanar!
Do
2
Donken
740i -98
Detta är mitt första inlägg på detta forum. Jag skulle vilja göra alla uppmärksamma på att alla BMW`s (inte riktigt alla) kommer från samma fabrik. Låt säga att det igår gjordes 10st 740i, av dess 10 så ska 5st stanna i Tyskland, 3st ska vidare till Sverige, resterande 2st ska till England. Summa sumarum 10st bilar. Att de 3 som gick till Sverige skulle vara mer värda mindre än de 5 som stannade i Tyskland förstår nog de flesta lika bra som jag att det inte är sant på något sätt alls i denna värld. För det första så är det lika lätt att fiffla med en bil i Sverige som det är i Tyskland. (De bilar som säljs i Sverige kommer från samma fabrik som de vi köper från tex Tyskland) För det andra så är det inte vem som helst som köper dessa bilar nya, det är grabbar med deg på fickan så inte bryr sig särskillt mycket om den drar 1 eller 3 liter per mil. Vad jag vill komma till (kärnfrågan) är att det är viktigt att man kollar att det är få ägare (helst bara 1) som har ägt bilen. (Givetvis skicket oxå) Sverige vs. Tyskland är en enda lång dum jämförelse som inte tycks få någon att förstå att BMW är just en BMW vart den än kommer ifrån. Att marknaden för de importerade bilarna är sämre än de sv-sålda är en enda lång stor gåta för mig....

Donken: Ditt resonenmang är fel. I teorin är det som du säger men inte i verkligheten.

Majoriteten av allt fiffel sker i samband med att en bil byter identiet i samband med direktimporten.

Direktimporterade bilar står utanför serviceorganisationen i Sverige och lider av sämre andrahandsvärde samt högre försäkringspremier. (Alla bolag har inte högre premier men vissa).

Det finns mängder med kanonfina BMW:ar i Tyskland som är värda att importera. Tyvärr är det inte dessa bilar som kommer till Sverige. Det beror på att de fina exemplaren kostar lika mycket som svensksålda bilar. Istället kommer det massa skitbilar till Sverige som oseriösa importhandlare köpt i Tyskland till vrakpriser. Dessa bilar ligger långt under marknadspriset och säljs lätt till den dumsnåle svensken.
bjoerck: Jag har själv sett många exempel på bilar som legat en bra bit under svenskt pris i Tyskland och som fortfarande var jäkla fina. Nästa gång du tar dig en tur ner till "Das Vaterland" så kolla upp några S-klass så får du se vad jag menar: på en 430 eller 500 kan man spara åtskilliga tusenlappar och fortfarande få en fruktansvärt fin bil (som ofta samlat på sig mindre rost)!
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
bjoerck:

Av de fyra BMW jag importerat har samtliga legat under svenskt pris (såvida det inte finns någon rejäl prutmån som jag ännu inte upptäckt). Det har rört sig om mycket fina bilar som jag varit helt nöjda med och aldrig haft anledning att misstänka för fiffel.
På ett sätt håller jag dock med dig. Numera är inte skillnaden i pris så stor. Skall det löna sig måste man nog sköta importen själv, vilket jag alltid gjort. Att man skall kunna importera fina och ärliga bilar för att sälja dem i Sverige, och bedriva det som en affärsmässig rörelse, verkar minst sagt svårt. Så stor är knappast prisskillnaden, annat än i undantagsfall.
Jag är väldigt nöjd med min bil... den har funkat jätte bra... den har all utrusting. Prismässigt låg den väl ca 40K under svenska bilar hos handlare.. och denna är köpt hos handlare också.

___
Tredje import bilen jag har och har inget att klaga på.

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet!
nsumar
Kvalite avgörs inte om man har imoprterat den eller inte
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag har importerad bil och är kanonnöjd! De andra som jag också har haft var det precis likadant med. Har kört ca 3400-3500 mil med min M5 och den har aldrig krånglat något.

//Schnitzer
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

En gammal tråd som vaknat till liv...Själv har mina fyra senaste bilar varit importerade och jag har inte haft några som helst problem som går att skylla på det faktum att dom inte sålts nya i Sverige. Kommer i och för sig ihåg när jag skulle sälja min första importbil 1999 att det var många som ringde och sedan inte var intresserade när dom hörde att den var importerad men det har ju förändrats idag även om många fortfarande är rädda för importbilar.

___
//Ulf
Svensksåld här och en jävla rosthög till bil ;)

Min vackra Länk
Mvh Dragolito
parolof
Import, och rostfri:-)
Körde 600 mil på semestern och är kanon-nöjd med min bil. Hämtade den i Belgien och körde en omväg via Rom hem med den tillsammans med min Sambo.

Snacka om att man åkte skönt och ståndsmässigt både på Autostradan/Autobahn på småvägarna i Alperna

Länk
rsarits
Helnöjd!

Kört 7000 mil med 530:n på 1½ år och är nu uppe i 26000mil, inga fel som inte är normala vid den körsträckan har dykt upp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.