AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
13.415

Mystiskt ljud. Det knackar när bilen står på tomgång?

Sida 2 av 2
Visa användare
42
Lippen
BMW 325i -92
Jag led av missljud iform av metalknackningar, trodde att det va slutet, men det va bara ett tändstift som satt löst.

-Opel kadett GT.. en riktigt skönhet, 325:an e en dyr åsna som e roligare än GT:n-
svintoleffe
Jag står på hassos sidan, då det så gott som jämt är lagaret som hasso pratar om.

Bmw-Power

MVH Leffe
Ph
123
Phippi
e36 328i Cabrio 98'

Alen: Fixa till remspännare och remskiva var inte så farligt dyrt, det tog min mekaniker ca 2 timmar att fixa. Lättast är att demontera kylaren, samt fläktkåpan innan man ger sig på att byta remspännarna (spännrullarna).

Kommer inte ihåg vad spännrullarna kostade men jag betalade ca 1200 för hela jobbet. Har iofs "special price" på jobbtiden, så mitt pris är missvisande.

Begär en prisuppgift från verkstaden där du vill lämna din bil. Eller begär in pris från olika verkstäder och förklara exakt vad du vill ha gjort på din bil.

/Phippi
De
90
Denver
E36 325i
kan väl fortsätta tråden med lett iknande ett problem =)

Har svårt att (som okunnig så klart) att definiera knackande.. men tycker min motor låter lite som en dieselmotor på tomgång
samt att rassel / skallrande främre övre del av motorn
börjar vid exakt 3000rpm ..

Mek. har kikat under toppen .. säger att kamaxel,lyftare och allt va godiset heter därunder är i ok skick .
Kamkedjan va lite slapp dock .. men det är med motorn avstängd
så han (som inte bmw spec.) kunnde inte att avgöra om nått va fel imoed sträckaren inte låg i.

Så ska jag se svaren i denna tråd på andras frågor som svar på mina problem ?

/Mvh
Bmw nybörjaren ... men en glad sådan =)
ti
13
timbe
325i coupe -93
jokko du har riktit rätt i den saken!!
Tojne
Tack jokko för moraliskt stöd! ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.