AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
28.115

BMW "Tjejmagnet"

Sida 9 av 10
IQ
358
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Dnepr är coola :-) Kopior på tyskarnas BMW-hojjar från ww2. Men funkar de hos brudarna?!

"Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt"
Hagbard Handfaste
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
HA HA HA skulle ALLDRIG ragga brudar med bilen! Brudar fixar man på krogen!
Gör man? Krogen är värdelöst att ragga tjejer på tycker jag men det hör inte till ämnet egentligen:D
En liten historia ur det verkliga livet:
Jag och några polare stod nere i stan bredvid följande bilar:
Porsche 996 Turbo -01 mörkgråmet
Porsche Boxster -97 röd
Mazda Miata -91 silvermet

Några snygga tjejer som vi kände kom fram o snackade lite, då passade polaren på att fråga dem vilken bil de tyckte var snyggast och även vilken som var dyrast av de tre bilarna.

Tjejerna svarade i kör:
-Åhh! Klart det är den silvriga cabben!!! (+ett stönljud, som menade typ: trodde ni inte vi tjejer fattade det eller?)

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det ultimata beviset för att bilar inte funkar på brudar har top gear readan genomfört när man tog en DB9 cab och ställde emot en hundvalp... Skaffa hund och bajspåsar om ni vill ha brudar gubbar! ;)

Rolex:

Snygga tjejer är sällan Smarta tjejer:)

Nä det där var vara BS, inget illa om tjejer. Men den var bra!

Länk

acey:

Det har du rätt i. Min sambo är helt tokgi i djur, speciellt hundar. Jag gillar djur också, och det var viktigt i början må jag säga. Skulle jag inte gillat djur skulle vi nog inte vara tillsammans...

Länk

Ju
58
Jucket
316i Compact -94 E36
om du låter bruden bestämma så kommer din bil att se snygg ut, lågt motorljud, ingen dunkande bas som "ger huvudvärk".. och har du inte make-up spegel i solskyddet på passagerarsidan e du riktigt illa ute ;) dom skulle åka i bakluckan :P
Bilen som ragg hjälpmedel har inte riktigt funkat för mig.
Kanske bilarna inte faller i smaken eller så är det kanske jag.

Har en kompis sim kör en röd Probe, det är raggningsbil!
Liten röd rund som en M&M. Ser dyr ut. "Gullig" "Söt" osv osv osv
Så Probe generation 2 är att föredra om man nu vill håva in ngn lös brud.
Killar som inte hänger på detta forumet, alltså sådana som är som alla andra de tänker ungefär som brudar. Så fråga en bekant som kör med rosa skjorta och allt för matchande kläder/accesoarer vad de tycker om olika bilar. Så är det ungefär samma svar man får.

Miata funkar nog också bra... lite mindre M&N :-)

Ni tjejer som kör BMW.
Det är väl inte så konstigt att killarna visar intresse.
*Dels så är ni ju inte direkt vanliga, därför måste ju alla passa på när de väl ser en tjej som kör rätt bil.
*Sen så blir ju alla tjejer dubbelt så snygga när de kör BMW!

-Phil
Visa användare
40
Helena
550iA Touring-07
Hmmm håller med ..så fort jag såg min BMW så drogs jag till att köpa den, fast jag nu inte längre är en skolflicka.
Helena:
"9 år. Bosatt i stockholm," enligt profilen...

/Udo Dirkelsniff

Länk
Visa användare
40
Helena
550iA Touring-07
njaa...man kan nog lägga till några st 10 år på det :-)
BM
32
BMW Dontta
bmw 325/327 m-tec2
dehär va ju löjli tråd he..HAH! =D
Hehe vilken toppentråd.
BMW är absolut inte något som uppskattas av mina kvinnliga bekanta. De tycker snarare att jag är lite töntig som köpt en sådan och att det överhuvudtaget inte är min stil. Däremot fungerar hundar fantastiskt bra. Jag tror att jag vid ett tillfälle då jag hälsade på en kompis på hans arbetsplats pratade med uppåt 20 kvinnor inom en timme och då vill jag tillägga att det var en 75 kg Bullmastiff (men ändå otroligt söt :)) och inte en valp.

Mvh
Mikael
Hehe vilken toppentråd.
BMW är absolut inte något som uppskattas av mina kvinnliga bekanta. De tycker snarare att jag är lite töntig som köpt en sådan och att det överhuvudtaget inte är min stil. Däremot fungerar hundar fantastiskt bra. Jag tror att jag vid ett tillfälle då jag hälsade på en kompis på hans arbetsplats pratade med uppåt 20 kvinnor inom en timme och då vill jag tillägga att det var en 75 kg Bullmastiff (men ändå otroligt söt :)) och inte en valp. Så till er som köpt en BMW i den felaktiga tron att ni därmed kan impa på det täcka könet: Sälj den och köp en hund.

Mvh
Mikael
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
En rolig sak när jag hade 320:n så var jag på cruising med den i Gävle (massa blandade bilar, amerikanare, japps, volvos mm som det brukar vara) Och givetvis på cruisingar så är det konstant kö i innerstan. Jag har rutorna nervevade för att känna på atmosfären. Rätt var det är så ropar en kille till mig att det var en snygg bil och frågar om det är en M3a... näe svara jag... han funderar ett tag o frågar sen om det är en M5a.

Jag börjar skratta lite o säger nej igen. Sen frågar han om han fick åka med :).. jag tyckte det kändes lite olustigt att bjuda in en kille i bilen bara sådär så jag sa att jag var på väg hem precis :)

slutsats: BMW= Killmagnet kanske? :D

P.S med nuvarande E34 så är det inte många som kollar förutom killar som kommenterar fälgar o sånt. Vissa vänder sig om dock när man står still i stan o gasar iväg så man hör V8an jobba :)
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
jag vill inte träffa en tjej som "imponeras" av en bil. ett genuint intresse är en annan sak.

/Lars

Vägen är målet.
Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
Det är intressant vad just okunnigt folk tycker om olika bilar! Måhända att många tjejer är okunniga. Jag vill dock ogärna döma ut en grupp.

Minns såväl en Teknikens Värld för ca 10 år sedan med en gul BMW M3 (E36) i test. Morsan tyckte det var det fräckaste hon hade sett! Tror dock att det hade mycket med färgen att göra. Och så är det nog, de okunniga går på färg, men de går förstås även på vad de ev. känner till om märket. Lustigt nog verkar alla tro att alla BMW är snabba som en Ferrari. Så är ju dock inte riktigt fallet, det vet ju vi som är invigda!

Det är också intressant, tycker jag, vilka märken som anses vara kvinnliga resp. manliga. Morsan - igen - kör Renault, det är väl ett högst kvinnligt märke? Polarens flickvän kör Renault även hon. Volvo är nog jämlikt i Sverige men faktiskt mer kvinnligt i USA. BMW, kanske manligt överallt? Även Porsche. Allra roligast är väl de italienska fullbloden; det sägs ju att en Ferrari skall kunna köras av en kvinna, men inte en Maserati...

/L
Jo
55
John87
530i -93
Min flickvän är lite rolig. Hon vill inte att jag ska byta till BMW, utan att jag ska ha kvar min nuvarande bil, en Renault Clio -92:a.

Nämnde för henne att jag funderar på att köpa ny bil, och att det blir en BMW, och hon frågade bara varför. "Men din bil som är så söööt!"
Jag sa ju såklart några fördelar BMW:n har jämfört med min. Snyggare, större, starkare, snabbare o.s.v. Men hon förstog fortfarande inte, min bil är ju bra som den är tyckte hon.

Får kanske behålla den gamle bara för att hon ska få titta lite på den :)
Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
@mikaelodoris, Vad skall man med en tjej till, om man har hund? Och BMW ;D

gorth
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.