AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
28.123

BMW "Tjejmagnet"

Sida 7 av 10
M J: "...träffade jag min nuvarande hustru..." Vad tycker hon om den formuleringen?;-)

/Udo Dirkelsniff
IQ
358
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Kul å se Mastens inlägg. Då är det ju inte bara jag...

Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Bjoerck borde testa att åka i en Z4, Z3, Z8, e46 cab för att förstå en bils dragningskraft. Dock finns det såklart bilar som toppar dessa och det är mercedes SL och i viss mån SLK bilarna.

Klart att en 528 touring inte är någon större blickfångare men tro det eller ej så finns det tjejer som faller för killar med stora muskler och liten hjärna, rosa skjortor för att dom är rosa och tro det eller ej "flashiga" bilar. Det finns folk till allt.
Asså jag har själv märkt att BMW har det lilla extra när det gäller att vara tjejmagnet. Jag kör 325 im (e30) och har faktiskt märkt att jag får mycket mer "dragningskraft" med bmw:n än när jag kör min farssas volvo s80 (-04).
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Yeah right:)

------
Länk
Länk
E34 touring drar minsann inga brudar alls! :-(
Trots att den alltid är välputsad och har V8:a som mullrar gött.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
En stor del av den kvinnliga befolkningen attraheras av saker som tyder på att mannen är framgångsrik, och en ny och exklusiv bil är ett tecken på att han är det. Tror dock inte att BMW har någon extra dragningskraft längre, just för den blivit så vanlig som tjänstebil, plus att det har blivit en modebil, "alla" ska ha BMW och det har gått inflation i det, snart kommer de tilltänkta raggningsobjekten att tycka killar i BMW är pinsamma.
Men det gör inte mig ett skit, snart borde BMW vara lika ute som Buffaloskor och då är det bara vi som har äkta passion för märket och tjänstebilsåkarna kvar :P
Men med det sagt vill jag också säga att jag även minns en tid i början av 90-talet när det räckte med att visa BMW-emblemet i nyckelknippan för en tjej på krogen för att "få napp"... :)

-
aldrig mera M20
Helga
Jag tror inte heller att BMW har någon speciell dragningskraft på det täcka könet. Däremot märker jag att killar tittar mer på tjejer som kör BMW. Kommer ihåg när min hustru hade inköpt en lätt beg. 320i och killar kommer fram vid parkeringar (när hon är ensam :-)) och berömmer bilen. En helt vanlig vit 320 -87. Nu var detta 90-92 men ändå.
Såg en E60 svart, och en X3 silver, igårkväll parkerade intill varandra.
Jag kollade lite extra..............
Ja
166
Jasmin.moberg
2004 BMW 545i
2004 Z4 2,5 Cab
Stämmer in.....många killar stannar en precis när man skall sätta sig i bilen för att köra iväg.
De frågar massor om bilen och vad jag har för jobb ;)
BMW -----!!!!!!!!!!!!!!
M
30
M J
325i Cab -87 (min sen -91)
Själv kan jag bara uttala mig om hur det var i slutet på 80-talet, början på 90-talet och då var BMW verkligen det som stod överst på brudars rankinglista. BMW stod för allt det som Volvo-raggarna saknade. Själv blev jag ofta erbjuden betalning av unga donnor som ville åka med en runda, mest för att det var en cabbe, men även för att de ville "synas", den drog alltid blickarna till sig.

Killar däremot gjorde allt för att verka nonchalanta och ointresserade, de enda kommentarer de lämnade var syrliga gliringar typ "BMW-bög", "penisförlängare" och sånt.

Visst, BMWn var mycket populär bland brudar, men den skötte ju knappast raggandet. Den fungerade som en isbrytare eller kontaktskapare, ju fler brudar som åkte med och syntes i bilen desto mer intresserade och nyfikna blev andra och rykten sprider sig. Det är ju så det funkar :)
Så BMW-cabben var definitivt en del av "imagen" och gjorde att man lärde känna ett stort antal brudar på kort tid, som man antagligen aldrig skulle träffat annars.

Det var så det var förr, men jag tvivlar på att BMW har samma dragningskraft idag, den har blivit alldeles för vanlig för det tror jag.
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Bilar som tjejer gillar:

1. Bilar över 1 000 000 i inköp typ Ferrari, Porsche, Lambo...
2. Beetle, TT, Clio, 206, Cabbar
3. BMW

Det kom fram ett par efter Gyllene Tider-konserten här i Växjö och ville åka...
Klart man bjöd på det. Och de hade bara positivt att säga om bilen. VÄgrade låta dem betala för trippen. Hoppas de köper nu=) Tror aldrig jag fått så mycket kommentarer om bilen som jag fått sen jag blev av med backspeglarna... MÅNGA kommenterade det!!!

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Kan delvis skriva under på det 300+ skriver, tjejen hemma tillhör dock den kategori som inte blir impad av 1 000 000 kronorsbilen, utan mera punkt 2 bilarna, dvs Beetle, Peugeout 206 o cabbar!

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
Vad det för brudar som dras till bilen då? jo för det mesta är det fjortisar som blir impas av fet bil o ljud som vill skryta för sina fjortis kompisar att min kille har en bmw wow tänker dom,min kompis hadde en e36 cab innan, silver sänkt mm,så mycket fjortisar som kolla in oss när vi kom,nu har han köpt en s40 t4 01 ingen som kollar nu när han kommer fast den är finare en hans gamla 94 cab men vill man ha ett lätt k**** så är det bara att ragga med bilen :)

Kom att tänka på en sak. Ett sätt att bedömma en bils statusvärde o raggningspotential är att lyssna på vilka märken som nämns i rap-texter. Verkar inte vara så mycket Benz & Bimmer längre utan mer Jaguar, Lexus, Bentley, Navigator o Escalade :)

-
aldrig mera M20
Det är det fullständigt bisarra. Det verkar finnas fånar som tycker att Lexus är höjden av lyx. Då är det väl nåt som är fel på världen?
Och Lexus radioreklam går nåt i stil med "Lexus står för exklusivitet etc. Prenumerera på Lexus från 1500:- i månaden"
Eh. Jaha? Vad exklusivt DET låter.
Bilen må vara BRA, men det ÄR en riskokare - punkt slut.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Förra veckan passerade en kvinna i 60-årsåldern min bil och utbrast "vilken snygg bil" så vill ni ragga gamlingar, köp en X3:a;-)
/Anders
Jag måste bara lyfta den här tråden eftersom jag fick att gott skratt igår. Min sambo (och jag) var ut på krogen igår och hon berättade att någon kille hade kommit fram och stött på henne. Jag vet inte om han hade försökt med några mindre lyckade raggningsrepliker innan han släppte den tidigare så framgångsrika(?) "BMW-repliken"!
Den gick kort och gott ut på att han sade:

- Jag har en BMW.

Vilken modell det var framgick aldrig. Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag hörde detta och jag kände mig tvungen att berätta det här... :-)

Flåklypa
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Haha! Jag kan förstå att du hade svårt att hålla dig för skratt. Om jag skulle skilja mig så ska jag banne mig prova den raggningskommetaren någon gång, bara för att den är så bisarr.
*skrattar fortfarande*
Tjejmagnet? WTF?

Busvisslande tjejer? Var, i vilket land finns sådana?:)

Länk

Njuren
Ni har inte fattat, har man snygg bil ska man själv vara snygg ;-) "sådan bil sådan herre"

BMW - i nöd och lust?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.