AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
28.119

BMW "Tjejmagnet"

Sida 6 av 10
bjoerk och betrieb: Jag har för mig att det hela var baserat på vad det andra könet tycker om BMW i allmänhet och inte huruvida man skulle införskaffa en för att försöka få hugg ;)

Håller med om att en snygg skjorta både är bättre, billigare har lägre servicekostnader men inte lika lätt tar en ett varv på Ringen ;)
Jag behöver ingen snygg bil för det är väl den som kör bilen som räknas? ;o)

Ny bild 29okt-
Länk
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Klockrent Soki!!! :-D

// Erik

----
Hellre 4wd än Fwd! :-)
Visa användare
1
Dragon Lady
M535i -85
318i -86
1602 -75
Nice tråd... =)

Men ni ska veta att 14isarna INTE är ute efter er...

Jag råkar vara tjej och motorintresserad.
Men det räcker med att man nuddar gasen inne i stan så börjar dom skrika & vissla!!!
Jag brukar köra ner rutan och fråga vad de är dom vill...
När dom ser att det är en brutta bakom ratten brukar dom tystna rätt så fort. *skrattar*

Jaha... Då hade man gjort sitt första inlägg här då. =)

BTW!!! Jag är en katt bland hermeliner. Volvoälskare som råkat ta ett snesteg... ;)

Alcohol is for drinking
Petrol is for driving
Diesel is for pulling
Tror ni att en röd, E30, med krockad bakskärm gör det också?
Det enda fina skulle väll vara Alufälgarna, som jag inte har på vintern....

M
30
M J
325i Cab -87 (min sen -91)
Kan inte säga emot påståendet, första sommaren med BMW-cabben (1991) träffade jag min nuvarande hustru (möttes tack vare cabben), jag var då 21, hon 16. Våren efter förlovade vi oss, och nu är vi gifta, har familj med en liten son.
Gemini__
Härligt! Bra jobbat "M J"! =) Det var alltså tack vare cabben? Måste varit ditt livs bästa köp da!

Mvh:
Thomas

Länk
Su
213
Sune
E60 535d -05
Äger själv en röd vette
Det är väldigt svårt att övertyga min sambo till att jag har bilen för att jag älskar V8 muller/power och inte har den som en kukfölängare.

Sune
M
30
M J
Som jag alltid har sagt: Lång penis är bara ett dåligt substitut för en riktig bil!
Bmw ludde
Hur var det, att du var 21 och hon "bara" 16 ? i dagens läge är det inte mycket, men när ni var yngre ?

Mvh Ludde
Länk
M
30
M J
Sune: Skulle gärna vilja veta mer om din Vette, har själv monterat en Vortech V-1a på min och bor strax norr om dig. Kan du inte komma över till Vetteforumet Länk och berätta lite om din Vette där (för att inte fördärva denna tråd).

Bmw ludde: Vad menar du? Jag vill inte diskutera mitt privatliv här, men det var inget speciellt med det...?
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Hmm, måste bara skriva en rad i denna ganska skojiga tråd :)
Har en "tjejkompis" som lånade min bil en gång, hon gillar att köra den, "vilken skillnad, speciellt när man trycker på gasen" hon kör f**d annars..
Hursomhelst så hade hon kört sin farsa till jobbet en morgon och då hade han fått en del kommentarer om att han åkte hallick bil och gangster bil m.m.. Hallick går väl an :) -men ändå.
Bara för att det är en stor bil med mörka rutor så behöver väl inte det betyda att man är kriminell..
Sen att man kör som en tattare är en helt annan sak.. :)

Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat..
Visst är en Bmw en magnet. Har till och med läst att vissa tjejer söker bmw-killar i kontaktannonser. Undrar hur dom tänker egentligen!!! Kan ju tillägga att både jag och min fru får långa blickar när vi är ute och kör var för sig - litet kul faktiskt att låta bilen sköta flirtandet. :-)

330ci - orient
Förklara gärna nogrannare för mig hur ett av Sveriges mest sålda bilmärken kan vara "brudmagnet"? Är även Audi, Saab och Volvo brudmagneter? Fattar ingenting. De BMW:ar jag ägt har upplevts som totalt ointressanta för allmänheten i jäämförelse med mina nuvarande bilar, en Jaguar XJR och en Alfa Spider. När jag parkerar dessa bilar är det mer regel än undantag att det kommer fram nyfikna och ställer frågor om bilarna eller bara tittar. Sådant hände yyterst sällan näär jag körde BMW. BMW är liksom inte ett exotiskt märke utan mer ett typiskt tjäntebilsmärke numera.

Det var annorlunda för 10-15 år sedan. Då reagerade folk på BMW som de gör på min Jaguar och Alfa nu.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
får hålla med Bjoerck...

Jag har oxå en Alfa spider (-97) å där vänder sej folk om å bara glor när man kör förbi...
men när man var ute å körde med M3 E30in jag hade förut så trodde folk att de va e skruttig 318 typ... föga intressant med andra ord...

det folk (å med folk menas folk som inte är bilintresserade) vänder sej om efter är ju bara cabar verkar de som...

/Jonas

PS. min blickfångare är nog till salu i vår om nån vill synas? :) DS.
Be
361
Berga
730i -90 (död - snart återuppstånden som 735i -87)

740iA -94
Precis. "Valigt folk" som inte kan skilja på en 316 från en 330 anser att det är samma sak, och letar efter någon med häftigare former. Z8, delvis Z3 och som sagt cabbar lockar fler blickar än en vråltrimmad M5 turbo, eftersom inte en människa ser skillnad på den och en 520. Sen är ju körupplevelsen en annan i M5an ;)
Håller med bjoerck, azkikr och berga till 100%. Kanske syftar dom på 14åriga flickor som tycker det är häftigt med bilar när deras killar åker runt med moppar. Bmw har blivit för vanlig i sverige för att man ska vända sig om undantag e-63(än så länge).
Hmm. Vi har nog litet rätt allihop. Men faktum kvarstår att Bmw är generellt sett en attraktiv bil som står för så mycket mer än bara ett schysst yttre. De flesta vet att det är bilar av hög kvalitet som betingar ett högre pris och i och med det ger en viss status.
Visst blir det fler och fler Bmw på våra vägar vilket gör att de enklare modellerna i originalskick inte får någon att höja ögonbrynen längre, den naturlagen rår vi inte på.
Men mina erfarenheter är att både män och kvinnor i olika åldrar gärna skulle byta ut sina Volvo, Saab eller Ford bilar mot något "finare" t ex en Bmw eller Merceders.
Det är möjligt att många inte kan skilja modellerna åt, men varumärket BMW klingar litet högre än ovan nämda märken i "allas" öron - eller?

330ci - orient
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag behöver inte köra BMW för att få brudar.:)

------
Länk
Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag har faktiskt aldrig fått busvisslingar, kommentarer eller liknande från tjejer när jag kört runt i Z3:an, trots att den ändå är tämligen iögonfallande med sin röda färg och kromade detaljer. Folk tittar förstås, men inget mer än så. Kan det vara så att jag har utstrålning i klass med en diskborste? Det kan isf förklara min ständiga otur de gånger jag går ut på krogen.

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.