AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
28.124

BMW "Tjejmagnet"

Sida 5 av 10
Svebba: Brudmagnetsfaktorn är betydligt högre för en Z3 än en E36. Detta beror på att de enda bilar tjejer uppfattar som snygga och häftiga (eller söta som de själva säger det) är cabbar. En E36:a tar de flesta tjejer för vilken bil som helst.

När jag är ute och finglider i min röda Alfa Spider brukar det bli en hel del roliga reaktioner. Speciellt berusade tjejer verka uppskatta bilen. En gång var det en tjej som skrek "snygg Ferrari!" Den kvällen var jag så lycklig att jag inte kunde somna på hela natten. :-)

Skämt åsido, med åren inser man att det finns andra sätt att göra ett gott intryck på tjejer än att köpa dyra bilar.
Bjoerck: Ja måste verkligen berömma dig än en gång för de verkligen aktiva liv du verkar leva vid 93 års ålder.
Att du sen är ute o finkör sena fredagar och lördagar måste väl tolkas om gubbsjuka eller?

Vilken årsmodell är de på din Alfa Spider?

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
El
338
ElNiko
325iT-92
Jag tycker annars att ett genomgående tema för tjejer är att färgen är viktigast, har flera gånger försökt få tjejen att gå med på en bilmodell och inte lyckats förns jag visat en i vinröd metallick, den var fin! utbrister hon, eller usch vad ful den var, när hon nyss sagt att en likadan fast med annan färg var hur fin som helst...
/Niklas
Agge
Bjoerck:

Det är väl ingen som har sagt att de har köpt en dyr bil för att imponera på tjejer?

Mvh
//Agge

Wendtan: Det viktigaste är hur gammal man känner sig i sinnet. Årsmodellen på Spidern är 1996. Årsmodellen på mig är 1910...

Agge: "Visst man kan inte köper en bil för att direkt impa på någon, men det kanske ligger nåt i "BMW en tjejmagnet" (som denna tråd heter) annars hade man lika gärna kunnat köpa volvo 240"

Svebba skrev raderna ovan och relativt en 240 så är en BMW dyr. Fast mitt påstående var mer generellt. Jag syftade inte på någon eller några särskilda personer.
Perkka
Klart det kul att få beröm för sin bil. Jag har t om fått tjejen att gilla Aeron, hehe. Men det beror nog mest på att den börjar röra på sig hyfsat.
Jag vill helst ha en sleeper till bil, att den inte ser så värst brutal ut (som Aeron), men går utav bara h-vete. Skulle aldrig lägga ut så mkt pengar på en Z3 utan att ha nånting särskilt under huven.
Äh, bättre att lägga pengar på motor och trim istället för styling. Hur kul är det att köra runt i en M-stylad 318 E36? Kanske rätt så snygg men ack så slö. OM nu en bil är skitsnygg redan från fabrik lr om man har stylat den själv väldigt snyggt, så borde den gå bra också anser jag.

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Nog kan en E36 ha en viss effekt på damerna. En klar fördel är ju förstås då om man har en cab, coupé är nog också skapligt. En BMW är ju alltid en BMW så nog imponerar det med en sedan också!

//Thorssa
Jag vågar påstå att de flesta tjejer inte blir det minsta imponerade av en BMW E36. Om bilköpet baseras på att tjejer blir impade rekommenderar jag varmt någon liten, söt cabriolet. VW Beetle Cab är säkert gångbar...
Perkka
Helt rätt Bjoerck, en E36 är inget särskilt i de flesta tjejers ögon.

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

Perkka: Är Saab det då?

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Tjejer delar in bilar i kategorierna tråkig, gubbig och söt. En söt bil är högsta betyg. BMW, undantaget cabbarna, är endera gubbiga eller bara tråkiga. En tjej av genomsnittet ser inte skillnad på en E36 och till exempel en Audi A4. Det är bara vanliga, tråkiga bilar enligt dem. Min Jagga klassas antagligen i tjejers ögon som gubbig. Tyvärr existerar inte ord som macho, brutal eller grym i tjejers vokabulär när det gäller att beskriva bilar (ord som är passande på Jaggan :-)). Hushållets Alfa Spider kommenteras däremot av tjejer med fraser som "Guuuud, vilken söt liten bil". Hrmpf... :-) Vi killar vill hellre höra att bilen är tuff och snygg.

Önskas bilar som tjejer, om inte imponeras, så i varje fall tittar på så rekommenderas roadsters och allehanda cabbar som inte är baserade på en vanlig standardmodell. Hundkoja är säkerligen också en schysst raggarbil. Alla bilar med fånig uppsyn funkar. Nya Nissan Micra i korrekt kulör kan säkerligen uppskattas hos det motsatta könet.

Hoppas ni inte tar mitt inlägg på allt för stort allvar! Det finns dock en viss sanning i det även om jag generaliserar grovt. Vad jag menar är dock att tjejer inte låter sig imponeras av hästkrafter och statustyngda varumärken. En Beetle Cab uppskattas mer i många tjejers ögon än en BMW M3. Sådan är den bittra verkligheten. Bara att släppa prestigen och homofobin och köpa en liten gullig Bubbla-cabbe... :-)
El
338
ElNiko
325iT-92
Min tjej tycker att E30 och E28 är söta bilar, för de har så söta lampor...
/Niklas
Agge
De flesta tjejer blir nog inte imponerade av någon bil, men de som blir det, blir det av en fin e36 cab. Det har jag fått lära mig av egen erfarenhet. Sen om en e36 coupe går hem hos damerna vet jag faktiskt inte. Har inte fått erfara det.

*Syftar mest på Perkkas inlägg då Bjoerck skrev att cabbar var undantaget*

ps. nu måste jag bara få någon med en e36 cab komma hit och skriva några övertygande rader :)

Mvh
//Agge

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Det jag menar är att om man inte råkar sitta i bilen utan råkar hamna i den situationen att en tjej undrar vad man kör för bil ändå så tror jag inte det är helt fel att svara BMW! Det lär imponera lite mer än t.ex. Skoda, Fiat............eller Volvo...

//Thorssa
Perkka
Wendtan: Hej vad vi tog åt oss. Nej har jag sagt det då? Min tjej tyckte verkligen inte om Saaben då jag köpte den. Iaf så, en vanlig E36 är inget särskilt nuförtiden. Kanske en smakfullt stylad lr en cab.

Som sagt, jag köper inte en bil för att impa på varken nån tjej lr kille. Köpte Saaben mestadels för att det var turbo=lättrimmat. Men visst är den snyggare än en vanlig 900 iom Aerokjolar, Aerofälgar och det stora fågelbadet (vingen). Den är stilren helt enkelt och kommer nog bli något av en sleeper när jag gjort mina mods och petat bort alla turboemblem.

Mvh Per

tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Volvo 142, svartrollad med eddiemedusa i stereon, femtielvatums utblås (ingen ljuddämpare såklart), bakrutejalusi, lilatonade rutor där filmen gärna få ha släppt lite och en stolt LGF skylt där bak. Gärna att det luktar folköl/gammalspya och tallbarrswunderbaum i bilen. Lämplig klädsel för killar är sletna gympadojor, tajta jeans, nån fräsig t-tröja med hårdrocks motiv, vit keps och rinnande lössnus...

...eller inte

Perkka> En orginal, rostfri og900 är en vacker bil.... är du medlem i: Länk ?

/Johan

-Mår dåligt utan M20-
www.e30klubben.com
betriebsanleitung1
Är det inte enklare att sätta in en kontaktannons istället för att välja bil desperat efter vad en tjej tycker.
Att köpa en snygg skjorta är både billigare och betydligt mer effektivt än att köpa en ny bil i tron om att tjejer impas.
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
säger som jag sagt förut, Cheva Impalan från senare delen av 60 talet väcker mycket uppskattning :-D
MÅNGA tjejer vill åka med där :-)))
Där finns allt som tryggve skrev minus LGF skylten, bakrutejalusin och de tajta kläderna med tillhörande gympadojjor... de är bortrationaliserade! Ingen bmw kan slå den i uppmärksamhet, jag lovar :))

// Erik

----
Hellre 4wd än Fwd! :-)
jag tror personligen mest på en kombination av snygg bil (helst cabriolet/roadster), snygg skjorta samt kammad frippa!!! hahaha

...annars hade ja köpt en epa... närå...

//Svebba
BMW Z Power
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.