|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tjena!! Har hört att man tänker sluta salta vägarna i mellansverige (medelpad iaf) i vinter, och detta pga att grundvattnet tar stryk.. Är dessa rykten sanna eller falska??Någon som hört detta mer än jag?? //Svebba BMW Z Power | |
| Man kan ju hoppas att dom slutar med den skiten i hela landet! | |
|
jepp, man får VERKLIGEN hoppas på det samt bättre halkutbildning för alla förare FKA Bmwlover You can call me Putte!!! |
|
|
Ja, men får man inte känna på hur det är att åka i underkylt regn när man kör "halkbanan" på körskola?? Jag har ju inte tagit körkortet ännu, ska skriva in mig imorron! Hehe, ganska lustigt att man har bil, men inte körkort :-P //Svebba BMW Z Power |
|
|
Det låter troligt faktiskt.. Då det har varit så varmt i sommar så har grundvattens reserven blitt väldigt liten och därför så kanske man vill undvika en miljökatastrof ocm man saltar som satan.. Vi kan alltid hoppas att det är så!! Då klarar sig beemern bra mycekt bättre i vintern och man behöver inte tvätta ihjäll sig =) Länk Länk |
|
| Ok Putte.!? | |
|
jepp bmw l: ett av mina nicknames FKA Bmwlover You can call me Putte!!! |
|
|
Jag läste här Länk och där står det att vägsaltet ska kontinuerligt minskas/km och normalvinter. Man kan ju alltid hoppas på en framtid utan vägsalt. |
|
|
Låter ju bra det iaf!!! :-D //Svebba BMW Z Power |
|
|
Wow!!! Va roligt :) Då kanske inte jag behöver ställa av bilen då! |
|
|
förhoppningsvis :-D //Svebba BMW Z Power |
|
|
Vore ju kanon. Enda gången det är nåt att ha är ju vid underkylt regn. Här i Sundsvall saltar de ju oavbrutet! Det är väl bättre med packad snö där man vet hur bra greppet är över hela vägbanan än en massa salt som förstör bilen! //Thorssa |
|
|
mmm, men hur många ggr. äre underkylt då? man kanske märker det en fullhand på en vinter... //Svebba BMW Z Power |
|
|
Bara att åka med dubbade vinterdäck så klarar man sig. och sen köra med huvudet! Så dom kan gott bara lägga av med saltet!!! Thorssa: Håller med dig.. dom är sinne sjuka med saltet här uppe! |
|
|
Inte så kul med dubbdäck, ett jäkla liv på bar asfalt! Och det är ju faktiskt bar asfalt under stor del av tiden med vinterdäck. Man märker förstås inte underkkylt regn så ofta men om man tyar bort vägsaltet helt så lär det märkas oftare. //Thorssa |
|
| far själv aldrig haft några problem med ljudnivån pga dubb... och det liilla som det ger godtar jag så gärna med det underbara greppet! | |
| Fenomenet underkylt regn inträffar inte så ofta men det gör däremot frosthalkan. För att förhindra frosthalka fungerar salt utmärkt. Vi kan inte bara tänka på våra bilar. Saltandet förebygger svåra trafikolyckor. Argumentet att man skall anpassa hastighet enligt rådande väglag funkar bara i teorin. Trafiken är fylld av idioter som kör lika fort oavsett väglag. Salt ökar också framkomligheten och komforten på våra vägar. Ibland låter det, bland vissa, som om Vägverket saltar bara för att jävlas med BMW-ägare... | |
|
Jo men ska man förstöra sina bilar för att tillmätes gå idioter?!? Länk Länk |
|
|
Måste här hålla med bjoerk. Kan vi rädda en enda människas liv är det värt rost på våra bilar. Det är ju så att dessa idioter kör på andra. Drabbade det bara dom själva kanske det skulle vara en annan sak. Sen kanske man kunde lägga ner några kronor på att forska fram andra medel som inte angriper våra bilar på samma sätt. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
| Det kanske räcker med en enda idiot för att förstöra ditt eller dina anhörigas liv, theprophet. Priset för att sluta med saltandet är alldeles för högt. | |
|
Med tanke på hur mycket saltet surar ner grundvattnet borde man kanske tänka om,använd dubbdäck så minskar det ju halkrisken lite mer är dubbfritt.och så är det ju som sagt en del människor kör lika fort på sommarväg som isväg. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.