|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
dunstan |
Funderar på vilken bil jag skall köpa. Det står mellan följande: * X3 * E60 Touring * X5 facelift I ordning uppifrån. Inte ett helt självklart val. Vad tycker Ni? |
|
Inte lätt de börjar ju på runt 400.000 alla tre ;-). För min del finns X5:an längst upp. Vänligen Tommy |
|
|
Jag vill ha en X5 vinterhalvåret men kan inte ännu tänka mig en jeep på sommaren då vill jag gasa.... Så vad vill du? Gasar du ofta om inte, -köp X5 X3 köper man om man vill ha X5 men inte har råd, eller till frun som vill ha en liten jeep för det är så chict... E60 545 touring är valet om du nu inte har råd med en X5 oxå för vinterbruk..... Länk |
|
chrille70 |
X5 är en riktig drömbil för mig än om jag tycker att nuvarande modellen är snyggare än faceliften, på bild i alla fall. Har du råd -slå till vet ja! Annars är E60 Touring och förmodligen även X3 riktigt fina bilar. Men så olika, så det är svårt att jämföra dem. Men skulle jag själv välja mellan de två skulle valet bli en 530dA Touring, utan ett uns av tvekan. För designens, komfortens och och vridmomentets skull! MVH Chrille |
|
Om man ser till din nuvarande bil skulle en E60 touring passa bättre då den troligtvis går att få med bättre prestanda. En X5 ligger varmt om mitt hjärta också men har konstaterat att den är jäkligt besvärlig att ha i stan. Kanske en X3 om motor allternativen är ok. Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
|
Det är som så mycket annat en prioriteringsfråga. Personligen hade jag tagit X5 med antingen 333-hästars åttan eller 4.8iS med Alpinas underbara motor. MVH, E38B12 |
|
|
dunstan: Vilka problem du har:)) X3 är enligt mig lite väl plastig har inte sett den live men väl på bilder. E60T har jag inte sett några riktiga bilder så den är svår att bilda sig en uppfattning om. Då jag har haft förmånen att testa Askens X5 så går valet till en X5 4,4 med dvd till ungarna:))För att beskriva hur den är att köra tänk på reklamen för V75=Bosses egna fil |
|
dunstan |
Tack för alla svar. De skall tydligen ställa upp en X3 på Stockholm Open. Man får väl åka dit och titta lite. Har kört en del X5 tycker den är en trevlig bil. Körde en X5 4.6is och den var väldigt trevlig... Vilket ös för att vara SUV! Jag byter för att få lite bättre plats för barnvagn etc. Går in i Alpinan men känns lite fel att bränna runt med barn i den bilen! ;-) Man har svårt att låta bli gasen! Otroligt svårt val. Mina tankar: X3: Ny fräsch bil. Snygg design. Drar mindre soppa än X5. Troligen tillräckligt stor. Verkar flexiblare än X5. Typ fälla hela säten i bak etc. Snygg inredning. Och Nav med CD ifram istället för kassetbandspelare som i X5!!! 3.0 eller 3.0D är valen. Hade dieseln fått 500nm som i X5 så hade det lutat åt denna! X5 facelift: Äntligen har de snyggat till detaljerna jag stört mig lite på X5. Klarglas i lysena och angeleyes! Yes! Xdrive är perfekt och ny stark diesel. Samma V8 som i 7 serien! Typ en X5 3.0D med 6-växlad automat vore lagom familjevagn. E60 Touring: Blir snyggaste skåpet på marknaden! Med all trevlig teknik som i sedanen! Aktiv styrning! Otroligt svårt!!! Men ordningen står nog kvar. X5 är lite onödigt stor för mig. Hört att X3 kommer att lasta bättre pgr av smartare design/flexibilitet. Runt årsskiftet lär jag ju ha bestämt mig. Så om Ni känner någon som vill ha en Alpina så är det bara att dra ett mail. Bilen är i kanonskick! |
|
Jag provkörde lite X5 3,0 under sommaren och tyckte inte den motsvarade mina förväntningar. Istatstrafik gjorde den sig bra. Men till och från Mantorp var inte speciellt lyckat. Hög bränsleförbrukning, svajig och med sportchassi är den jobbig att åka bak i. Hade personligen valt E60 tveklöst. |
|
|
Hade jag råd att lira i den klassen så skulle jag aldrig tveka om att köpa en E60 530i eller M5 Touring!(om nu M5 verkligen kommer, litar föga på Prestanda på tv3) 545i går bort då jag starkt ogillar V8:or! bättre då att lägga pengarna på en 530i med allt lull lull!! Länk Länk |
|
|
E60 touring skulle jag lägga min röst på. Har kört en E60 530iA med dynamic drive, sportchassie och aktiv styrning, mkt trevliga vägegenskaper utan att vara speciellt "stötig", svårt att få bilen att kränga är bara förnamnet. /Wille |
|
|
Med tanke på hur fort utvecklingen går i bilvärlden är det, enligt mig, alltid "bäst" att köpa den senaste modellen på marknaden, dvs i det här fallet en E60T med så mycket motor man har råd med... X3:an är ju ny också, men har nog svårt att stå sig mot E60 på alla sätt utom sitthöjd! (+ att designen är väl inte såå lyckad?) ___ BMW CS #5221 |
|
|
Det man får med på köpet när man handlar en ny modell är alla barnsjukdommar. De är ett faktum dom finns där och dom ställer ofta till det för en genom verkstadsbesök. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
wendtan: Men barnsjukdomarna har väl minskat dvs Bmw har blivet bättre eller hur?Vad jag vet har det inte varit några barnsjukdomar på nya 5-serien. Att vara först med något kostar alltid extra:)) |
|
|
Starre: I sådana fall är nya femman först med att inte vara drabbad av diverse fabrikationsfel. Både e39 och e46 är ju klockrena exempel. Jag har mycket svårt att tänka mig att nya femman skulle vara mer skonad än e39. De är helt omöjligt att testa en ny modell i den milda grad som konsumenten gör. De finns helt enkelt inte tid för det, Modellen måste ut på marknaden o sälja utav bara den. A och O inom marknadsföring helt enkelt. De är dock alltid en ganska stor procent av konsumenterna som inte orkar fixa till de där små retliga felen, och då drabbas den stacakarn som köper bilen efter 2 år när nybilsgarantin gått ut. I-drive är ett bra exempel på något som kan strula till det, även den aktiva styrningen. Nu låter det som jag målar f-n på väggen men de är min erfarenhet att inget är felfritt, oavsett hur väl man än buggar av det. Titta på Microsoft(Pyttemjuk) Deras mjukvaror finns överallt o är ändå buggig som själva (!) BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
Buspelle |
Tycker att E60T och helst då med V8 framstår som mest tilltalande. X5 kan ur komfortsynpunkt inte mäta sig med vare sig E39 eller E60 och det lär inte heller X3 kunna göra. Vill man undvika barnsjukdomar kan man ju vänta ett tag. |
dunstan |
Hmm... Alla röstar på E60T! Jag misstänker att när man får se den första officiella bilden så kommer man bli såld... Håller med om att det teknik mässigt blir den intressantaste bilen av de tre. Men med tanke på att vägbulorna bara blir fler och fler så är man lite sugen på SAV/SUV stuket. (tur att det inte blivit samma hysteri som i Göteborg ännu! Hua!!!) Får se vad jag tycker om X3 när jag sett den live. Detaljen jag ej gillar är svart plast! Varför är den inte nedlackad? Ja Volvo kör med svart plast för att det skall se mera "rugged" ut. Men hur snyggt är det? Och vem tar ut en BMW i terrängen? Hallå! Man kunde ju önska nedlackning som ett extra alternativ i varje fall. I övrigt klart fräsch design! Om någon hittar bilder på E60T fpr Ni se till att posta på forumet! (och då ej de gamla Photoshop bilderna från våren 2003) |
|
Jag vet inte var ni kommer ifrån, men en sak som kan vara tänkvärd i mindre städer är att en X5:a sticker i ögonen på många. I familjen har vi en E60 och har beställt en X3:a, men för att slippa gliringar ha vi tyvärr fått välja en XC90 istället för X5:an trots att den med våra kontakter nästan inte är dyrare i inköp. /Falken |
|
|
X5 4,8...mumma! //Thorssa |
|
| Det finns ganska fina H1 Hummrar till fina priser nu för tiden... | |
|
Det finns en del e39 540-03 billigt i Tyskland de är garanterat fria från barnsjukdomar.... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.