AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.346

Fråga ang. M5 på Thituson Bil

Sida 2 av 2
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Så med andra ord har bilen ett överpris i nuvarande skick på MINST 50000 kr ? Förresten, hur är det allmänna skicket på bilen?
bayerischemotor: du har nog rätt i att det inte hade löst något med nuvarande lagstiftning, men det hade varit det ända rätta.
Stämmer.
BM
385
BMW64
520dA Touring M-sport -10
325 M-sport cabrio -02
Några ställer frågan om skicket på bilen.

Jag tittade på den för ca 1,5 månad sen.

Den står ute på bakgården och ser vid en första anblick lite dassig ut....behövs en rejäl lackrekond....dåligt med luft i hjulen=platta däck....nån liten buckla, annars rak o fin i plåten....sliten växelspaksknopp och 6000 mil? vet inte vad man ska tro om miltalet.

Själv tycker jag att 230´för den är alldeles för mycket då det kommer att landa på totalt drygt 300´.
Bilen har varit till salu sen i juni så hugad spekulant bör få den till mycket lägre pris.....

Ad
230
AddeK
320d -99
325TT -86
Någon som hade länken till tråden på mercedes forumet, jag har sökt men fann inget.
pe
207
peca
E61 Touring LCI
Mycket spekulationer...den enda som kommer från staden ifråga är ju "Mange" så hans version är nog närmast sanningen! Vad säljaren säger är ju ganska ointressant då han inte var med när det hände...bara gissar som många andra!?

Märkligt att de stack...kan ju lika gärna vara arrangerat av säljaren...han kanske petade i fel växel när han testade bilen själv...eftersom han vet hur det gick till!?
Mange: undrar hur du kan veta vad som hände? Rimligtvis borde endast de som körde bilen veta exakt och jag tror inte ett ögonblick på att motorn skulle skära enbart genom att köra fort på motorvägen. Låter som en modifierad sanning.
BMW64: har också varit och tittat på den, enbart för intresse hur den såg ut och tyckte också den behövde en del arbete. Som du skrev så reagerade jag också på att växelspaksknoppen var väldigt sliten vid 6000mil. Men det behöver kanske inte betyda något?
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Är det alu-inredningen på den så är väl växelspaksknoppen normalt ganska sliten även vid ganska låga miltal?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ja jag har sett ALU inredningen bli sliten snabbare än så, den är helt horribel!
BM
385
BMW64
520dA Touring M-sport -10
325 M-sport cabrio -02
Jag fick en historia från en annan bilhandlare i Jönköping ang vad som hade hänt....enl honom hade det hänt inne i stan....de två grabbarna hade bara lämnat bilen och ringt till säljaren och sagt var den stod...

MatroxMGA: När tittade du på den? Lite intressant ifall de tar in den nu under vintern?
[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

Killen som körde är född 76, och ingen buspojke.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Vem som helst blir en buspojke bakom 400hk...
pe
207
peca
E61 Touring LCI
Finns alltid minst 3 beskrivningar av en händelse...ena partens, andra partens och sanningen.

Om de nu ringde som det sägs här så är det ju klockrent. Varför ska dom offra tid och energi på en sak som de bara är drabbade av!? Om bilen bara skär så är det ju säljaren som satt sin trovärdighet på spel och inget annat! Förhoppningsvis fanns det inga indikationer på att något var fel innan...annars är det ju ett bedrägligt beteende att försöka sälja en bil som inte är frisk. Fast det har väl inte hindrat många bilförsäljare historiskt sett ( snarare likhetstecken )!!??
om killen som körde inte är någon "buspojke" och körde på rätt sätt så varför stack han ifrån bilen? Om den nu vore så att det var något fel på bilen, vilket det kanske var, varför försvinna?!
[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

Att han stack ifrån bilen är ett rykte, som han själv dementerar. Det var ett tag sedan jag träffade honom nu så jag kommer ej ihåg hans exakta version...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.