AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.513

CSL slöare än vanlig M3a ?

Sida 3 av 3
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Trots all vikt som teknikens värld har i bilen så är deras chaufförer inte helt bakom flötet. De lyckades trots allt köra en Porsche 996 GT3 0-100 km/h på 4,12 sekunder vilket är rejält bättre än fabriksuppgifterna. Kanske är Porsches fabriksuppgifter pålitligare (mer konservativa) än BMWs?

//Lövet

OL
18
OLLIE 2
M5 - 92
Så vitt jag vet att M3 CSL som är svenskregistrerad finns det bara 3 st. alla 3 är med gråmetallic..

Nån som vet?
andreas_lofgren:
Kolla "RS2"'s inlägg på första sidan, 2003-09-25 01:29

/Wille
Tony-Avesta
Imola.

Som jag skrev så är det kolugnt, jag är en stor allätare på bilar och har inget emot BMW som märke. Det är sällan bilens eget fel att folk får vissa uppfattningar mm. Utan ägarnas. Kika bara på "raggarbilarna" När de var nya så var det ofta bilar för grevar och baroner, och folk blev andäktiga då ett sånt åkdon gled genom byn. 20 år senare så är det andra personer bakom ratten, och folk tittar snett och fnyser "raggare"....... ;-)

Ibland är det mannen som gör bilen s a s.....

För övrigt.

Teknikens värld testar accelerationen med förare, full tank och ca 25 kg testutrustning. Ingen passagerare enligt uppgift i just det omtalade testet av den aningen "trötta" CSL:en.

MVH Tony

Prestandamätning
med Vericom utföres.
Även effektmätning. Info på.
vericom_vc3000daq@hotmail.com
Lövet, Det ligger mycket i det du säger.

Love, Peace and Understanding eller hur man nu säger.

Mvh
Ola Thomasson
BMWCS 5502
BMW Sveriges tilldelning av CSL bilar var 8 st varav några fortfarande är till salu eftersom några köpare hoppade av sina beställningar. Eventuellt så finns det en 9:e bil också som använd som pressbil (vet inte om denna räknas in bland de 8 andra bilarna).

Därefter har det skett justeringar av tilldelningen emellan länderna i Europa beroende på intresset och antalet beställningar (bl a så har England fått ytterligare 100 st) men jag tror inte att Sverige får fler beroende på det svala intresset här hemma. Den kostar trots allt över 850 tusen med lite utrustning och en extra omgång med fälgar och däck.

Sen är det omöjligt att få hjulspin i en start om man använder launch controlen på på rätt sätt. Det finns ett burn-out mode och ett racing start mode så det är ganska uppenbart vilket läge som Teknikens Värld använt då de testat bilen.

BMW brukar vara ganska konservativa i sina prestandauppgifter på M bilarna och eftersom de flesta andra internationella tester visat andra resultat så ska man nog inte ta Teknikens Världs siffror på så stort allvar.

/RS2
RS2:

Som vanligt ett klockrent inlägg av dig/starre
Tony-Avesta
Det var ju just det, i alla fall jag, inte gjorde. Jag ställde mig däremot frågande till just de rätt bleka tiderna man fått till i TV.

MVH Tony

Prestandamätning
med Vericom utföres.
Även effektmätning. Info på.
vericom_vc3000daq@hotmail.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.