AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.515

CSL slöare än vanlig M3a ?

Sida 2 av 3
dunstan:

Läste att det var upp till 8st nånstans på nätet kommer inte i håg vart varav 5 skulle vara Sv-sålda
Tony-Avesta
dunstan.

Nu tar du nog priset....

Du har mage att vräka ur dig en del dynga till mig, med en del påståenden om att min bil inte klarar ditt eller datt. När du sen får fakta och svar på tal, så orkar du int ens läsa det???

Ja ja, du är den typen, som små hundar, de skäller och låter illa, men är inget att bry sig i.....

Over and out...

/Tony

Prestandamätning
med Vericom utföres.
Även effektmätning. Info på.
vericom_vc3000daq@hotmail.com
Tony:

Det är väl helt utan intresse för oss andra att din bil drar en CSL?
Tony-Avesta
Imola....

Om du läser mitt första inlägg, så ser du att det var tänkt som en enkel jämförelse med min Sierra, och jämförelser brukar man göra för att man är intresserad av att påvisa skillnader el dyl.

Sierran är inte så mycket lättare och har ca 80 Hk mindre, sämre däck och chassie. Ändå så presterar den bättre tider än CSL:en i TV:s test. Detta ansåg jag vara lite märkligt och tog till en jämförelse. Var det fel!?

Om just du sen anser det totalt ointressant, får stå för dig. Andra kanske förstår vad jag menar och tycker det kan vara intressant.

MVH Tony

Prestandamätning
med Vericom utföres.
Tony-Avesta
Ang CSL, så skulle jag väldigt gärna vilja se tider på vad den där gamla race-CSL:en är kapabel till. Gillar den karossen skarpt.

MVH Tony

Prestandamätning
med Vericom utföres.
Strunta i effekten, TITTA PÅ BILEN! Snacka om skönhet. Och den ser inte ut att vara obekväm att sitta i heller för den delen.

Förstår inte fokuseringen på 0-100? Bilen är väl inte byggd för att enbart gå fort 0-100, vill man ha sådana bilar så bör man titta åt dragster hållet. Se till helheten för en gångs skull.

Mvh
Ola Thomasson
BMWCS 5502
Tony:

Det finns ju hur många bilar som helst som drar min bil. Men hur kul är det att sitta i en Ford Sierra, jämnfört med min, hur snabb den än är?
Imola:

Kunde inte sagt det bättre själv:))
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Imola: Skönt ödmjuk attityd du uppvisar mot folk som inte kan lägga 1,3 Mkr på bilar..... Hoppas du inte är lika dryg som ditt sista inlägg.

//Lövet

Alla har rätt till sin egen åsikt, sedan om andra finner den stötande? Vad kan man göra det? Man kan ju inte springa runt och stryka alla medhårs hela tiden.

Alla har råd med dyra bilar, allt beror nämligen på hur mycket man är beredd att jobba för det. Känner vissa människor som jobbar 2-3 jobb, mellan 12-18 timmar per dygn för att ha råd med sin hobby.

Bara för att Imola har en 03 M3 och en 03 X5 så betyder det inte att han fått bilarna utan att ha lyft ett finger.

Men detta är väl typiskt, jag vill ha allt det du har men jag vill inte jobba för det. Någon som känner igen det?

Mvh
Ola Thomasson
BMWCS 5502
Mitt inlägg var väl skrivet med lite ironi... Men det är svårt att få fram det på internet. Men själva andemeningen var ändå densamma.
Tony-Avesta
Det är lugnt Imola.

Visst är det så att i de allra flesta fall så är det kuligare att sitta i din M3:a än i min Sierra. Dock finns det nog gånger då man har roligare i en rapp sketen Sierra, som nog även du skulle dra på smilbanden åt, om du satt i Sierran.

Sen är det ju kul med "extrapris" om man säger så. Sierran har väl till i dag kostat mig strax över 30 000 kr ink totalt. Vilket betyder att jag sparat minst 600 000 kr, och ändå ha en i vissa situationer ungefär lika rapp bil. Det enda jag får stå ut med för att jag är snål, är lätt fossilerad inredning, och spännande vägegenskaper..... :-)

Bakdäcken kostar förresten ca 600 Kr/st och har klarat 13,65 på strippen :-)

Med glimten i ögat....

MVH Tony

Prestandamätning
med Vericom utföres.
viobebe
Det som är roligt med en gammal bil som går som sjutton är att de flesta blir förvånade när de blir i från åkta från sina värstingbilar och bara det är värt en hel del, och man glömmer nog inte minen samt deras undran vad man har gjort med bilen.

Oftast, jag menar inte alla som kör värstingbilar nu har oftast en
överlägsen blick om man nu kommer med en äldre bil brevid och vill dra, då kan jag säga att om man nu drar värstingen är det den värsta adrenalinkicken man kan få när man kör i från den, typ
David mot Goliat.

Och Ola även om man har 2-3 jobb och maskinen i M5:an rasar
och kostar ca 75.000:- att reparera skall man plocka pengar från hushållskassan eller ? ok det går att prioritera men att äta nudlar varje dag för att köra M5 nja alla har inte råd, så är det.
viobebe, Jag förstår att man kan tycka så. Men du sa det faktiskt själv man prioriterar.

Själv skulle jag aldrig göra så för jag prioriterar annat såsom min familj, ett gott leverne och huset.

Men man kan om man vill men det kostar mycket, fritid, kamrater brukar ledsna osv osv.

Mvh
Ola Thomasson
BMWCS 5502
Tony:

Jag dissar inte dig alls hoppas du förstår det. Det är jättecoolt med sleepers. Som sagt så fick jag pisk av en Fiat Uno häromdagen. Den gick något så in i helvete, hur ballt som helst. Jag menade bara att det hör inte till tråden...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nädu, Herr Thomasson, jag missunnar inte alls Imola hans bilar. Han arbetar säkerligen dygnet runt (eller så gör han inte det), det är strunt samma vilket som så länge han inte sålt roliga piller med glada gubbar på...

Det jag tyckte med mitt lilla inlägg var att Imola lät så extremt nedvärderande. Nu har han ju med senare inlägg framhållit ironin vilken inte var så tydlig tidigare. Kanske är dina antydningar, Herr Thomasson, om att jag skulle vara slö, avundsjuk och missunsam kanske också bara ett resultat av internetmediets svårighet att få fram andemeningen?

//Lövet

Lövet:

Jag bröt ryggen och är förlamad ifrån bröstvårtorna och neråt... Det är därför jag har råd med sådana bilar.
Imola:

DÅ gör du helt rätt att lägga pengar på den man tycker!

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Beklagar verkligen, hoppas du inte tagit illa upp. Kunde verkligen inte föreställa mig att det var något sådant som låg bakom.

//Lövet

Teknikens Värld strävar inte efter kanontider då de mäter 0-100km/h. Om jag inte missminner är det förare och en passagerare samt mätutrustning i bilen. Dessutom är testbilen fulltankad.

Många biltillverkare har idag slutat köra fysiska accelerationstester utan approximerar istället fram tider med hjälp av datorprogram som tar hänsyn till de variabler och konstanter som påverkar accelerationen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.