|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Min diff kom från en -85 å det var den stora diffen. //Ticco www.ticco.com |
|
| lyckades du kränga på den på en e30? | |
|
Japp, satte upp den i natt. Men det är lång ifrån bulton! //Ticco www.ticco.com |
|
| Ticco: vad fick du modifiera då?? | |
|
Medbringarna måste moddas för att passa 325 axlarna. Bak på kåpan måste staget där bussningen ska sitta kapas bort. Sedan får man hitta på en egen lösning, kolla bilden hur Limmet har gjort: Länk Balken i karossen måste kapas en bit oxå: Länk Här ser du skilnaden på diffarna: Länk //Ticco www.ticco.com |
|
| Ok! Tack för bra info, får bli att göra något sånt till nästa år mao. Svetsad 325 axel får duga i år! | |
|
Finns det ingen tysk bildelsbas där man kan hitta beg bromsad diff ? Jag letar 02 / e21 diff me broms å det är ju omöjligt å hitta :( |
|
|
Eller här e en annan bild : Länk Det e likadan upphängning på anrda sidan så att skiten sitter fast :o) Www.Limmet.se |
|
| fän va najs... blir till att studera bilder här... | |
|
Ticco: Vad är det som måste moddas på medbringarna? |
|
| Hålbilden stämmer inte. e30 drivaxlarnas hålbild är mindre, hur man modifierar dem smidigast får gärna limmet eller ticco berätta om! | |
|
Vet inte hur man gör smidigast, men en god vän till mig fixade mina. Tror att han svarvade av själva plattan å svetsade dit den på 535'ans medbringare. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Vad har du, Ticco, och Limmet kört för bussningar till upphängningen? Är inne på att göra något liknande då en "bolt on" klump med diffbroms ligger lite väl högt i pris. //Danne |
|
|
Jag har inga bussningar på min i bak kant. Limmet tror jag gjorde sina av 2 hockeypuckar. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Låter enkelt i så fall... Då skickar man ju upp klumpen på någon timma ju. Bara tillverka saker till medbringarna. //Danne |
|
|
måste dra upp denna tråd ytterligare en gång :). läste på Länk att e36 diffen ska passa lika bra som e28 (lilla som jag fattade det). stämmer verkligen det? varför är detta inte jättevanligt isf? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.