|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Letar bil, och har fastat för E34. men hur länge håller motorerna och andra slit delar? Det får bära eller brista | |
|
Det beror på vad som är gjort åt motorn. Kamaxlarna brukar ofta vara slitna pga dålig oljeservice mm. Bromsarna nöts en del eftersom det är en relativt tung och stark bil men annars så fungerar dom bra. Har själv precis köpt en 525iA-88 för 8000:- som jag reparerat toppen på trots att den är svensksåld och bara gått 14000mil. Svagheten på m20 motorerna är oftast topparna resten brukar klara sig bra. Rotax Power Rules |
|
|
Jo ena broms oket hade tjärvat sa han. Men jag satt och tittade på "delar säljes" borde väll kunna slänga i en m50 motor i dom va? Det får bära eller brista |
|
|
Min har gått 28000 mil. Det är ju samma motor i dem. Kolla så att oljesevicen är gjord ordentligt bara! Så är det ingen fara. Oljeläckage har jag på min och det är lite irriterande. Men det har inget med funktionen att göra. |
|
| min 520 har gått 29000mil o jag har inte haft några problem har iofs bara haft den ca 8mån men iaf. . . | |
-Daniel- |
min har gått 29.000 och går som en klocka det är ifos 24v motorn jag har har hört precis som baja säger att topparna är lite veka på 12v motorn |
|
Ok... men är det möjligt att sätta i en m50 motor i dom? passar det klockrent eller e det rondel och svets som ska fram? Det får bära eller brista |
|
| Min 89:a passerar snart 27000mil och går fortfarande bra i både låda och motor "ta i trä" :)))))) | |
| Min m50 har gått 29000 och den går som den ska fortfarande. Men jag har bytt olja var 1000:e mil sen 24000 när jag fick den. Den hade tydligen varit fullservad tills dess innan enligt bmw och serviceboken... Det viktiga är att den är servad! Då går de här bilarna länge! | |
| Det går bra att sätta i en m50 motor. Växellådan borde passa, men jag är inte hundra på det. Annars är framvagn och sånt exakt lika, så motorn är bara att bulta dit. Det kan hända att du måste göra något åt elen, men med tur är det bara att stöpsla i och starta. Bäst är ifall du har elscheman att kolla med, så att du inte missar något. Vissa fastsättningar för luftfilter etc kan behövas modifieras men det är små saker. | |
Bjarte |
Visst är det så att mätaren stannar på 29960mil? Så den kan juh gått mycket längre...? |
|
Bjarte menar du allvar? Det får bära eller brista |
|
|
Bjarte: Varför skulle mätaren stanna på 29960mil? Vill höra ett bra argument om jag ska köpa det... mvh |
|
|
Finns visst någon "codeplug" i instrumenthuset(tror jag) som faktiskt gör så att mätaren stannar vid 29960 på årsmodellerna 88 och 89...på E34 0ch E32. Mvh Janne. |
|
stefannorr |
Är väl även så på 7 serien.... |
Bjarte |
Tror det va 88-3/89 som det va så Vet inte riktigt varför! |
Bjarte |
Jag har själv en bil som står på 29960 =) Men den går bra! Beror väl på tidigare service ? Länk Där står det.... |
|
Jahapp där ser man! Varje dag lär man sig något nytt... |
|
|
Ja killen jag kollat på bilen av sa att mätaren stog på Ca 30.000 mil. kan det jhu för f*n vara det dubbla om man går på en riktig nitlott Det får bära eller brista |
|
Bjarte |
Ja.. så kan det vara , jag kikade i bes.papperna så man såg iaf när den ungefär slagit om... |
|
Det stämmer det där med mätarställningen. Jag o min polare va ute o åkte i min bil när jag såg att jag va nära 30000 mil, tänkte köra upp den i det min den stannade på 299960 mil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.