|
Sida 3 av 7
|
|
|---|---|
|
Länken från Expressen värkar inte funka :/ Hällre ej korkort.com Får väl prova senare kanske.. |
|
Krickan4 |
Trafikregler 35 av 36 Förrädiska situtioner 6 av 7 Människan 5 av 7 Fordonskundskaper 6av 6 Kopliteringar 11 av 14 Totalt 63 det är inte så dåligt,det är ju dok 12år sen man tog körkort! |
|
64/70 Tog körkort för 4 år sedan så man glömmer ganska fort. //Henrik |
|
|
Trafikregler 32 av 36 Förrädiska situationer 7 av 7 Människan 7 av 7 Fordonskunskap 6 av 6 Kompletteringar 12 av 14 Totalt 64 av 70 Stort grattis! Du hade blivit godkänd med god marginal om detta varit Vägverkets prov. Det trodde jag inte själv, 16 år sedan uppkörningen... //Niclas |
|
|
Trafikregler 32 av 36 Förrädiska situationer 7 av 7 Människan 7 av 7 Fordonskunskap 6 av 6 Kompletteringar 14 av 14 Totalt 66 av 70 Omdöme: Stort grattis! Du hade blivit godkänd med god marginal om detta varit Vägverkets prov. Inte så jävla illa då man tog körkort -89! ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
63 av 70 frågor Vad är det för mening med att kunna hur många procent av olyckorna som orsakas av rattfulla. Eller att veta hur många som skadas i trafiken varje år. Helt ointressant tycker jag. Har du råd att INTE köra Tyskt? Länk |
|
|
Tjenare! Här kommer mitt resultat. Trafikregler: 30 av 36 Förrädiska situationer: 5 av 7 Människan: 6 av 7 Fordonskunskap: 6 av 6 Kompletteringar: 11 av 14 Totalt: 58 av 70 Relativt nöjd med mitt resultat, med tanke på att det är 2 år sedan jag gjorde teoriprovet. Då vart resultatet Totalt: 60 av 70. Beemer-Tompa *Driving Italian Design By Pinninfarina* |
|
|
66 hade 52 när jag skrev upp för två år sen..(onödigt att ha mer än vad som behövs:) Pechy Racing |
|
|
64/70, tog körkort 1988. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
| 61 av 70 | |
|
62 av 70, tog körkort 1988. Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Aj då...59 av 70...men några var statistikfrågorna... Men OK, det är 16 år sedan jag tog kortet, så jag får väl vara relativt nöjd...och omdömet blev ju också "Grattis! Du hade klarat ..." |
|
|
61/70....tog kortet den 11:e Februari i år...skäms nästan....hade dock 59 på teorin så det är bättre nu :) BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Meningen med statisktikfrågorna är inte att man ska lära sig siffror utantill. Det är mer tänkt att ge en riskmedvetenhet och förståelse för hur farliga vissa saker kan vara i trafiken. T.ex. hur mycket större chansen är att dödas vid rattonykterhet eller hur vanligt det faktiskt är med viltolyckor... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| 65 | |
| Statisik är svårt. Men kanske nyttigt som t.ex. Jesperado påpekar. Och vad hade du för resultat - Jesperado? | |
|
Trafikregler 35 av 36 Förrädiska situationer 5 av 7 Människan 7 av 7 Fordonskunskap 6 av 6 Kompletteringar 12 av 14 Totalt 65 av 70 Stort grattis! Du hade blivit godkänd med god marginal om detta varit Vägverkets prov. Det fastna rätt bra! |
|
|
Nu fick jag också länken att fungera... 68/70 blev det. Men jag tog ju körkort i våras, så jag kände igen de flesta av frågorna... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Trafikregler 35 av 36 Förrädiska situationer 7 av 7 Människan 7 av 7 Fordonskunskap 5 av 6 Kompletteringar 12 av 14 Totalt 66 av 70. Tog A-kort 1980 och B-kort 1983. Egentligen är det lite märkligt att man kan ha körkort i 20 år utan någon kontroll. Dessutom är det ju inget problem att ha det både 20, 30 och 40 år till utan att bli utsatt för någon kontroll. Såväl trafiken som lagar och bestämmelser ändras ju, även om man kommer långt med sunt förnuft. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Fredagen den 13 september 1974.tog jag mitt körkort. Hyfsat resultat åtminstone godkänd:)) 61 av 70. trafikregler 32--36 Förrädiska 6--7 Människan 6--7 Fordonkun. 6--6 Komp. 11-14 tot. 61---70 Helnöjd trodde självklart jag skull torska dit. Jepp det borde vara upprepade kontroller var 10 elle nått sånt. När de som tog körkort för ett år inte sedan klarar detta idag så är det ju lite skrämmande. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.